probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:41

Ik begrijp niet waarom de eigenaar niet wat beter op zijn pony's past, zoveel moeite/geld kost het toch niet om ze regelmatig te laten bekappen Boos!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:43

ik zou echt naar het huis van de eigenaar gaan en er over praten....zeg anders dat jij het wel wilt betalen voor 1x en vraag dan ook of hij wel om zn paarden geeft!!!!

xxdevica

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:47

Boos! waarom betaal je het zelf niet gewoon? als je een echte paarden liefhebber bent betaal je het toch gewoon zelf. kijk desnoods mam pap oma opa lief aan!!

sommige mensen Frusty

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:52

ik betaal het denk ik ook zelf maar die eigenaar moet toch wel weten dat wij er om geven en dat het echt nogidg is

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:58

kristie schreef:
:( waarom betaal je het zelf niet gewoon? als je een echte paarden liefhebber bent betaal je het toch gewoon zelf. kijk desnoods mam pap oma opa lief aan!!

sommige mensen Frusty

Toch niet helemaal mee eens. Het is de verantwoordelijkheid van die man, en als ze het nu een keer betaald, weet ik zeker dat die man de smid NOOIT (meer) betaald

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:00

Ik zou de eigenaar dit topic laten lezen, misschien schrikt hij hier wel van.
Zeker moet er een hoefsmid komen!
Maar als jullie het betalen, zal hij dan niet het de volgende keer weer zo doen?
Misschien vindt hij dat juist wel zo makkelijk, nu Scheve mond

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:24

ja het de dochter van de eigenaar zegt dat de eigenaar een afspraak heeft gemaakt... maar dat wist ze niet zeker Tong uitsteken koop dat ut waar is Knipoog

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:36

ik zat is in je profiel te kijken en die hoeven van die ene pony zijn gewoon te zielig niet meer om aan te zien hier moet wat aan gedaan worden

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:40

ja idd... als je nog meer foto's van mun verzorgpony's wil zien moet je ff naar http://groups.msn.com/xxpaardjesxx en dan op afbeeldingen klikken... dan zie je meer foto's van hun... dan kun je ook zien wat de wei is en dat ik dus geen stuk kan afzetten voor een longeerstuk... de wei is niet van ons...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:12

Dat die pony niet ontzettend kreupel is!
Moet je eens linksachter kijken bij deze foto Scheve mond
Afbeelding

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:53

hmm ja word je niet erg vrolijk van... dat is dan weer het iritante van verzorger zijn; met sommige eigenaren sta je zo machteloos...
het lijkt me wel duidelijk dat er zo snel mogelijk een hoefsmid bij moet komen die deze dieren weer kan voorzien van normale comfortabele en veilige hoeven.
echt niet te lang mee wachten, bel desnoods de DB.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 10:19

Alet schreef:
het lijkt me wel duidelijk dat er zo snel mogelijk een hoefsmid bij moet komen die deze dieren weer kan voorzien van normale comfortabele en veilige hoeven.
echt niet te lang mee wachten, bel desnoods de DB.

de dochter van de eigenaar zei tegen een vriendin van mij dat haar vader een afspraak heeft gamaakt.... maar die vriendin wist het niet zeker maar ik hoop dat het waar is... Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:25

kan jij niet een afspraak maken en je zakgeld ervoor inleveren.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 10:36

d'r is waarschijnlijk al een afspraak gemaakt:P

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:25

nou, ik zou het in dat geval niet langer dan een week aanzien!
als die smid dan nog niet langs is geweest zou ik zelf actie ondernemen...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:27

baister schreef:
d'r is waarschijnlijk al een afspraak gemaakt:P

nou, laat dat 'al' maar weg, 't is al bijna een jaar geleden

Enne, ik vraag me ook af waarom een paard met zulke voeten een hoofdstel omheeft Verward Verward

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:53

Heej, kben dus de andere verzorger van baister en treesje, vriendin van michelle. Ik heb dus de dochter van de eigenaar gesproken, en die zeiden dat die vader (de eigenaar) Ach gut *al* Ach gut een afspraak was aan het maken.

groetjes aniek

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:40

Hij heeft een hoofdstel op zodat we op hem kunne rijde!!
Scheve mond kus aniek Cool

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:41

Hoe kan je ou rijden op een paard met zulke hoeven?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:45

lieverd niekoezz met die opmerking van "ik vraag me ook af waarom een paard met zulke voeten een hoofdstel omheeft" vroeg ellenlouise zich vast niet af waar je een hoofdstel voor nodig hebt...
volgens mij onderschatten jullie het hoefprobleem behoorlijk Scheve mond
misschien moet je je iets meer verdiepen in de verzorging van paarden en wat een paard nodig heeft. ik bedoel het niet naar hoor, maar haal eens een stapel boeken in de bieb!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:52

heej ik heb al veel boeken gelezen, maar de hoefsmid komt binnekort dus dan kunnen we wel weer vanalles met hem doen. Geen probleem dus. En van dat stal probleem: Ze eten het stro op, en ze hebben allemaal beschimmelde poep in hun stallen liggen, als ze het nieuwe stro dus ook opeten liggen ze in hun poep, en omdat het winter is zegt de boer dat wij niet mogen uitmesten omdat hij vind dat het warmer is om in de poep te liggen Verward Knsap dat niet, dat is tog helemaal niet waar??
kus aniek

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:53

Daar heeft de boer gelijk in! En als ze naar de smit is geweest gun haar dan even een paar dagen om aan de andere stand van haar hoeven te wennen.......

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:01

Maar het is toch kei zielig om die beesten in de schimmel te laten zitten, ik zal de stal omschrijven:

2,5 meter bij 3,5 meter (denk ik --> die van baister)
ong. 20 tot 30 cm poep.
die poep is beschimmeld

daar liggen ze dus in!! dat is tog kei zielig!!!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:04

Ohja, wat ik dus vergeten te zeggen was, is:

1) Als we op baister gaan rijden hebben we altijd een probleem. Hij heeft allemaal knikkers (dikke poepklodders) onder zijn buik zitten die we amper weg krijgen. het word steeds meer, als het heel erg word knippen we het af. Is dit erg, wat is een tip om het weg te krijgen?
2) Als we gaan opzadelen, wat we verschillend doen, in de wei en ik de stal, gaat hij altijd bokken enzo. Als hij de stal uitgaat doe ik de teugels zo vast houden dat ze niet meer om zijn nek zitten. Als hij probeert weg te galopperen ren ik altijd een stukje mee en dan beetje aan zijn mond trekken, meestal luistert hij wel,hoe kunnen we dit afleren?

alsk nog wat tevragen hebk vraagk het zo wel.
kuskus aniek

PS de hoef van baister begint al te scheuren tot bovenaan, wat kunnen we hier aan doen?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:10

jee ik lees dit allemaal en ben wel geschrokken hoor! een scheur tot bijna bovenaan?!!! Scheve mond

ik zou kijken of je ook op les kunt met het paardje.
en als de hoefsmid is geweest inderdaad niet meteen de volgende dag erop! vergelijk het met nieuwe schoenen waar je op moet leren lopen!

en dat van die boeken bedoelde ik niet vervelend, maar ik lees ook wat voor vragen jullie stellen en ik concludeer daaruit dat je nog niet zo heel veel ervaring hebt met paardjes...