Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ual_95

Berichten: 663
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 23:37

Ik ben inmiddels overtuigd en heb ze besteld. Ik ben benieuwd! Toch fijn voor meer 'twijfelaars' dat er veel positieve reacties zijn.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:44

Zijn die dingen overal te koop?

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:28

Ze zijn te verkrijgen via een aantal ruitersport zaken en via de webshop ( geen verzendkosten) www.hes-tec.com

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:08

ik heb er gisteren een proefknotje mee gemaakt, ben benieuwd straks. Heb meteen maar het paard met de lastigste manen gebruikt.

Studentje065
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:16

Ik heb zojuist ook een set besteld! Ik ben heel benieuwd. Niet iedereen is er positief over. Maar ik gebruik nu steeds naald en draad, wat ik soms best wel irritant vind. Ik ga het dus gewoon proberen! Bij HorseFitShop heb je trouwens nu 25% korting! (moet je de code: WELLNESS17 invullen) https://www.horsefitshop.nl/uitwendig/u ... 13781.html

xLiez

Berichten: 1902
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:20

Epplejeck heeft ze ook! Mijn pony heeft mega dikke manen misschien toch maar eens proberen!

ual_95

Berichten: 663
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:14

Ik heb afgelopen weekend twee dagen achter elkaar wedstrijd gehad en moest dus vroeg op om te knotten, en ik ben om hoor! Ideaal die dingen! Heb nog nooit zulke mooie maar simpele knotjes gehad!

CelinI

Berichten: 114
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:22

Ik gebruik ze ook! Ideaal!! Super mooie knotjes. Maar je paard/ pony moet geen lange en / of hele dikke manen hebben. Dan moeten ze langer zijn en heb al gehoord dat die eraan komen.
Afbeelding

Mrijn

Berichten: 3481
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:10

Die extra lange zijn er al. Ik zag eerder deze week reclame daarvoor. Helaas voor mij net te laat, ik had mijn doosje met het gewone maatje al binnen. Mijn paard heeft erg dikke manen dus ik ben eerst aan het uitdunnen gegaan en toen 2 proefknotten gemaakt. Ik vond het ideaal! Ze zaten er in no time in en veel mooier en steviger dan met naald en draad. De pinnen waren alleen maar net lang genoeg en dan is het ombuigen wel een pijnlijk klusje. Van het weekend neem ik een tangetje mee.

Afbeelding

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:04

Ik was er al lange tijd benieuwd naar maar vond ze vrij prijzig. Nu heb ik een doosje voor mijn verjaardag gehad en gister gelijk uitgeprobeerd op wedstrijd.
Ik was bang dat ze uit zouden vallen of zo, maar dat was niet het geval. Ze bleven top zitten en het was supersnel klaar. Ik vlecht altijd al snel, maar nu nog sneller!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:13

Ik hoor van verschillende mensen dat het net zo lang duurt als vlechten met naald en draad. Want kn het vlechten zit de meeste tijd en dat wordt niet vervangen.

Ik vind het zelf veel te duur voor klemmetjes die na 2 a 3 keer afbreken..

Touw is circa 6 euro en doe er nu al 2 jaar mee.

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:26

Cheminee schreef:
Ik hoor van verschillende mensen dat het net zo lang duurt als vlechten met naald en draad. Want kn het vlechten zit de meeste tijd en dat wordt niet vervangen.

Ik vind het zelf veel te duur voor klemmetjes die na 2 a 3 keer afbreken..

Touw is circa 6 euro en doe er nu al 2 jaar mee.


De quick knot is zeker veel sneller.
Waar ik eerst stalgenoot vroeg om te knotten, kan ik het nu gewoon zelf *\o/*

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:31

Vlechten zelf doe ik altijd heel snel en nu met de Quick Knot was het opsteken 2 seconden. En het uithalen is heel makkelijk! Het is zeker sneller. Met naald en draad vind ik ook altijd leuk om te doen, en nu dit eens geprobeerd wat super handig werkt!

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:43

Zou iemand eens willen opmeten hoe lang de steeltjes zijn die door de knot gaan? Ben al bij een paar bedrijven gevraagd maar krijg geen antwoord. Denk nl. Dat ik de XL moet hebben, maar vind t een beetje prijzig voor een gok :o

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:06

Maik79 schreef:
Zou iemand eens willen opmeten hoe lang de steeltjes zijn die door de knot gaan? Ben al bij een paar bedrijven gevraagd maar krijg geen antwoord. Denk nl. Dat ik de XL moet hebben, maar vind t een beetje prijzig voor een gok :o

Meerdere sites hebben al "proefverpakkingen" gemaakt zodat je niet gelijk zoveel geld kwijt bent om te testen.

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:24

Maik79 schreef:
Zou iemand eens willen opmeten hoe lang de steeltjes zijn die door de knot gaan? Ben al bij een paar bedrijven gevraagd maar krijg geen antwoord. Denk nl. Dat ik de XL moet hebben, maar vind t een beetje prijzig voor een gok :o

Ik heb ze even voor je opgemeten. Ze zijn 4cm ;)

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:34

magootie schreef:
Maik79 schreef:
Zou iemand eens willen opmeten hoe lang de steeltjes zijn die door de knot gaan? Ben al bij een paar bedrijven gevraagd maar krijg geen antwoord. Denk nl. Dat ik de XL moet hebben, maar vind t een beetje prijzig voor een gok :o

Ik heb ze even voor je opgemeten. Ze zijn 4cm ;)


Ah top, dank je wel! Dan wordt t toch de XL denk ik :p

Anoniem

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:36

Ik vind ze fijn in gebruik

Afbeelding

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:35

Gewone zijn 42mm en de XL zijn 60mm

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:10

Hier een foto van mijn Quick Knots:

Afbeelding

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:18

Ik was er erg sceptisch over maar was toch nieuwsgierig om ze te proberen. Maar wow wat werken ze fijn en snel. Binnen 1 minuut had ik alle knotjes erin. Zit ook goed stevig en het eruit halen is ook binnen een minuut gebeurd en geen per ongeluk geknipte manen meer met draad eruit halen. Ze hadden mooier gekunt op de foto maar ik moest me super haasten en was pas de eerste keer, ze zijn ook maar 1x dubbel gevouwen en geen 2x zoals normaal. Hij heeft zulke dikke manen, dan zouden ze echt te dik worden. Ik heb de XL gebruikt maar ga voor de dunnere knotjes richting zijn schoft volgende keer de gewone maat gebruiken. De XL ging ook maar moest het pinnetje wat meer buigen zodat het niet in zijn hals ging prikken.

Afbeelding

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:22

Ik heb ze ook besteld, ben heel benieuwd!

Balko

Berichten: 1147
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:29

Ik gebruik ze nu sinds kort maar vind het top! Kunst is wel om ze bij het 'uit einde' van het knotje door te steken. Ik wilde hem meer door het midden steken maar dan heb je inderdaad het steeltje te kort en zit het niet stevig. Eerste keer was het prutsen maar nu vind ik t ideaal! Tevens gebruik ik ze nu al 4 keer zonder problemen opnieuw

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:31

Welk uiteinde? Dicht bij de manenkam bedoel je?

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:10

Balko schreef:
Ik gebruik ze nu sinds kort maar vind het top! Kunst is wel om ze bij het 'uit einde' van het knotje door te steken. Ik wilde hem meer door het midden steken maar dan heb je inderdaad het steeltje te kort en zit het niet stevig. Eerste keer was het prutsen maar nu vind ik t ideaal! Tevens gebruik ik ze nu al 4 keer zonder problemen opnieuw


Heb je dan niet een te kleine maat?
Ik kan ze namelijk gewoon door het midden steken en heb dan genoeg over om om te buigen zodat het super stevig zit.
Met de normale maat zou ik denk ik hetzelfde “probleem” hebben als jij.