Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:40

Ik begrijp je prima hoor.

En officieel heb je de stal gehuurd tot het einde van de periode die je betaald. Dat jij toevallig eerder weg bent omdat je paard is verkocht doet daar niets aan af.

Maar vanuit een relationeel oogpunt kun je daar anders naar kijken.
Jouw kast leeghalen echter , dat kan niet wat mij betreft. Je betaald er namelijk voor.
Dan had de nieuwe huurder even moeten wachten tot het einde van de maand.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:38

Aangezien de stal verder geen vrije box heeft en als het een stal zou zijn waar je niet meer naar terug zou keren, dan zou ik die week niet betalen. Gewoon een principekwestie, ik snap het wel!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:53

Wat kleinzielig. Je gebruikt de stal niet, en je bent weg. Je zou er niets voor kopen dat die stal leegt staat tijdens je opzegtermijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:59

Ik snap het op zich wel. Je betaald voor een x aantal dagen. Eigenlijk vind ik dan ook dat omdat je geld vangt voor die x dagen je die dagen de stal leeg moet laten. En als je m wel vol kan zetten dat je dan de vorige huurder een restitutie geeft. Dubbele huur vangen voelt niet eerlijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:50

Tessebes schreef:
Aangezien de stal verder geen vrije box heeft en als het een stal zou zijn waar je niet meer naar terug zou keren, dan zou ik die week niet betalen. Gewoon een principekwestie, ik snap het wel!

Niet van alles een principekwestie maken, is niet goed voor de wereld.

Ik zou alleen maar blij zijn dat een staleigenaar die altijd zo goed voor mijn paard gezorgd heeft, zo snel de stal weer vol heeft. En ik zou ook blij zijn voor het nieuwe paard dat die zo snel op deze supergoede stal kan staan, want wie weet waar die vandaan komt.

Het gaat over een weekje. Een weekje dat je supertoffe en lieve staleigenaar die altijd goed voor je paard gezorgd heeft misschien inderdaad net wat extra centjes vangt.
Geen reden om je genaaid te voelen, TS.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:54

Dat is allemaal leuk, maar die kast, die ze wel betaald had, is ook leeggehaald...Dan hadden ze moeten zeggen, je kunt de box krijgen, maar de kast krijg je als de vorige huurder hem leeggehaald heeft.
Dat is netter, daarbij, ze hebben niet met je spullen te gaan slepen....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:04

Gini schreef:
Het gaat over een weekje. Een weekje dat je supertoffe en lieve staleigenaar die altijd goed voor je paard gezorgd heeft misschien inderdaad net wat extra centjes vangt.

Ik uit mijn waardering liever anders, af en toe een doosje merci, 6-pack bier, helpen met binnenzetten, enz.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:46

Het gaat hier niet om waardering uiten, de vraag gaat over hoe omgaan met een stalhouder die een weekje extra stalgeld krijgt. Twee opties: laten rusten en iedereen vredig verder laten gaan met zijn leven of er een principekwestie van maken en conflict uitlokken. Ik wik en weeg de situatie en kies dan voor één, jij voor twee. Dat is het mooie van meningen!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:42

Je bedoelt dat jij een conflictmijder bent, tja... dat is ook een keus. Ik hou niet van onrecht en als ik daar een discussie voor aan moet gaan, dan moet dat maar. Het gaat hier niet om een paar dubbeltjes en als er sprake was geweest van een verhuizing, dan had de box ook niet gebruikt kunnen worden.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:12

Ik vind dat er hier helemaal geen sprake is van onrecht.
De box is van de pensionhouder en hij kan er mee doen wat hij wil. TS heeft opgezegd, paard is weg, dus is de box weer voor de pensionhouder die er toevallig wat sneller dan de maand voorbij is een nieuwe klant voor heeft.
Dat hij zelf zonder overleg de kast heeft leeggehaald is niet netjes, had hij kunnen overleggen. Maar de box is niet meer nodig.
De opzegtermijn is er voor om leegstand zoveel mogelijk te voorkomen. Als je eerder weggaat dan dat de opzegtermijn is afgelopen, betekent dat niet dat je de rest van de maand toch recht hebt op de box. Als je paard en spullen weg zijn, heb je in feite niets meer te zoeken op die stal. En mag de pensionhouder doen wat hij wil met die box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:35

Zover ik weet, maar kan even de wettelijke bepalingen er niet voor vinden, is een opzegtermijn voor de eigenaar, zodat hij of zij niet een maand zonder inkomsten zit, en in die maand een nieuwe huurder kan vinden.

De staleigenaar van Jlittlebirdy heeft ondertussen een nieuwe huurder gevonden, binnen de termijn die zij al betaald heeft. Dus, of, hij betaald haar deel terug, of hij zegt tegen de nieuwe huurder, volgende maand is de box van jou.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:38

Tessebes schreef:
Je bedoelt dat jij een conflictmijder bent, tja... dat is ook een keus. Ik hou niet van onrecht en als ik daar een discussie voor aan moet gaan, dan moet dat maar. Het gaat hier niet om een paar dubbeltjes en als er sprake was geweest van een verhuizing, dan had de box ook niet gebruikt kunnen worden.

Jep, als ik conflicten kan vermijden doe ik het. Zeker als het om zoiets onbenulligs gaat. En je gelooft het of niet, maar conflicten leiden zelden tot een oplossing. Een staleigenaar die altijd toppie voor mij en mijn paard gezorgd heeft, ga ik echt niet mee ruziën omdat die 1 weekje extra centjes krijgt. Zo ben ik ja!

In een contract staat trouwens zelden dat je de derde box aan de linkerkant van de grote stalgang huurt, dus er is ook helemaal geen sprake van contractbreuk. Meestal staat er in dergelijke stalovereenkomsten iets vaags over huisvesting en verzorging, eerder dienstverlening en gebruik van faciliteiten dus. Dus zolang er tijdens die maand opzegtermijn een box vrijgemaakt kan worden voor TS wanneer die met een paard komt aanzetten, is er geen probleem. Nergens staat echter dat het specifiek die derde box aan de linkerkant moet zijn, die leeg moet blijven.

Wat zou jij dan doen Tessebes? Gaan ruziemaken op het erf? Slechte recensies schrijven op Bokt? Een rechtszaak beginnen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:12

Tessebes schreef:

"Onrecht" :roll:

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:24

Billy schreef:
Dat is allemaal leuk, maar die kast, die ze wel betaald had, is ook leeggehaald...Dan hadden ze moeten zeggen, je kunt de box krijgen, maar de kast krijg je als de vorige huurder hem leeggehaald heeft.

Idd, dit is echt een- no go!

Van de box vind ik ook niet netjes, maar dat zou ik nog accepteren wanneer de pensionhouder altijd goed voor mijn paard heeft gezorgd.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:58

Gini schreef:
Wat zou jij dan doen Tessebes? Gaan ruziemaken op het erf? Slechte recensies schrijven op Bokt? Een rechtszaak beginnen?

Nee hoor, dat is allemaal niet nodig. Ik zie het al voor me. }>

En onrecht, ja... Leegmaken van die kast is gewoon schending van de privacy.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:37

sneeuwpop schreef:
Billy schreef:

Idd, dit is echt een- no go!

Van de box vind ik ook niet netjes, maar dat zou ik nog accepteren wanneer de pensionhouder altijd goed voor mijn paard heeft gezorgd.

Ik vind het ook een no go maar alle heisa die er om gemaakt word ook. Wat is er mis met gewoon tegen de stalhouder zeggen: joh..ik vind het niet correct dat je mijn kast hebt leeggemaakt.

Dan was er waarschijnlijk een excuus gekomen, want ik vermoed dat de stalhouder dan ook achteraf zou denken: hmm..ja niet handig geweest inderdaad.

Weet je...afgezien van enkele bokt helicopters die boven elke menselijke fout verheven zijn zijn we allemaal mensen. Dat betekent dat we soms dus inschattingsfouten maken. Maar sinds wanneer is een sorry daarin niet meer voldoende? Ts heeft ook vast weleens dingen gedaan waarvan de pensionhouder dacht: moet dat nu zo? Die komt dan toch ook niet gelijk met een topic: zal ik de stalhuur verhogen?

Die kast dat klopt niet...dus dat kun je hem zeggen..gewoon normaal: joh..ik vind het niet leuk dat je die hebt leeggemaakt. Ik heb de volle maand betaald en het zijn mijn prive spullen.

De box? Daar heb je geen last van want die was al leeg. Dus wat hij daarmee doet is zijn zaak.

Zo hoef je van je hart geen moordkuil te maken en geeft hem de mogelijkheid te reageren. En er hoeft geen conflict te ontstaan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:19

Wat een heisa idd! Pensionhouder had wat betreft de kast moeten overleggen.. Wat ie met de box doet is zijn keuze! En als ie voor de box een x dubbel geld pakt is dat zijn mazzel! De verliezen kunnen soms op een pension ook hoog zijn..Die rekent ie ook niet direct aan de klanten Door!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:54

Misschien is het verplaatsen van de spullen wel in overleg gebeurd? Ik lees nergens dat dat niet zo is. En je hebt meestal toch wel een slotje of iets op je kast zitten?
Daarnaast zegt TS dat de spullen netjes op een andere plek bewaard werden. Ik lees weinig rancune in die zin, dus dat was volgens mij niet het struikelpunt. En als het dat wel zou zijn, dan moet je dat vanaf dag 1 aankaarten bij de stalhouder.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:16

Volgens mij maakt de ts er geen heisa van. Ze vraagt gewoon de meningen van bokt.
Niet iedereen heeft dezelfde mening, maar dat is nog geen heisa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:59

Volgens mij maken vooral degenene die reageren er een heisa van. TS was duidelijk dat ze met heel veel plezier daar gestaan heeft ,niet moeilijk wilde doen, maar gewoon wel benieuwd was , wat onze mening is, en hoe het eigenlijk officieel zit.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:16

Ik heb niet alle reacties gelezen, alleen die van t's zelf.
Maar als het paard nou pas opgehaald zou worden in de laatste week van de maand opzegtermijn, was het paard dan weggehaald zodat de nieuwe klant er kon staan? := je hebt opgezegd, paard is eerder opgehaald dus de box is de laatste periode van de huurtermijn (want dat is het, ongeacht of je opgezegd hebt of niet!!) leeg, maar jij huurt de box nog. Opzegtermijn of niet. Dus antwoord op je vraag: nee de box had niet verhuurd mogen worden terwijl jij er nog voor betaalt tenzij jij daarvoor toestemming hebt gegeven.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:07

Frummels schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, alleen die van t's zelf.
Maar als het paard nou pas opgehaald zou worden in de laatste week van de maand opzegtermijn, was het paard dan weggehaald zodat de nieuwe klant er kon staan? := je hebt opgezegd, paard is eerder opgehaald dus de box is de laatste periode van de huurtermijn (want dat is het, ongeacht of je opgezegd hebt of niet!!) leeg, maar jij huurt de box nog. Opzegtermijn of niet. Dus antwoord op je vraag: nee de box had niet verhuurd mogen worden terwijl jij er nog voor betaalt tenzij jij daarvoor toestemming hebt gegeven.

Zo werkt t echt niet hoor! Opzegtermijn is opzegtermijn.. En als t paard er niet meer in staat is de verhuurder vrij om er mee te doen wat ie wil!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:40

Ik vind het totaal niet netjes!

Dat het op veel stallen wel zo gebeurd geeft aan hoe weinig mensen hun mond open trekken en het maar laten gebeuren.

Als ik een auto huur en hem alleen maar voor de deur laat staan, mag het verhuurbedrijf toch echt die auto niet eerder komen ophalen omdat hij een nieuwe klant heeft voor die kar.

Volgens mij mag dat wettelijk ook helemaal niet en als je als staleigenaar dan toch een knol in die stal wil zetten, dan ga je netjes in overleg met de huurder en vraagt of dat mag en betaalt dan die week terug.

Paardenwereldje blijft een maf wereldje waar staleigenaren vaak maar doen waar ze zin in hebben.
Weet zeker als al die meiden, mannen waren , er echt niet zoveel gerommeld werd op die stallen.

Want of ik nu een stal huur of een garagebox, hij blijft tot mijn beschikking tot de eindtijd en of ik daar nu wat inzet of niet , doet er helemaal niet toe.
Smerig wereldje :r

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 05:51

Ja weet je, als pensionhouder heb je vaker tegenvallers dan meevallers!
Ik heb nu de situatie: 2 wkn terug stal verhuurd: klant heeft stalling alweer opgezegd wegens heimwee naar de oude plek! Allemaal prima, ik heb haar gematst in de zin van ( normaal kunnen ze alleen voor de eerste opzeggen) heb haar nu per direct laten gaan) maar ze krijgt niet haar geld terug voor deze mnd en mocht ik a.k wk de stal verhuren dan vang ik idd dubbel geld van die resterende wkn! Ik vind daar niks raars aan! Ik heb weer een hoop extra werk, stal weer verversen, rondleidingen geven, een nieuw paard weer in een kudde krijgen! En de juiste persoon proberen te vinden! Moet ik dan tot de nieuwe mnd gaan wachten of geld retour doen aan de oude gebruikster?? Ze had ook mogen blijven tot eind vd mnd!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:51

Wat een gezeur... Het had ook kunnen zijn dat die box leeg bleef staan en dan zat de pensionhouder er ook mee. Zoals pol1 zegt, nieuwe mensen kosten je ook een hoop werk.

Opzegtermijn is vooral zodat mensen niet op stel en sprong weg zijn. En andersom is het ook handig dat je als klant een maand de tijd hebt om een nieuw plekje te zoeken.

Je huurt daar niet alleen de box, je huurt de verzorging. Dus je fiets er in parkeren zou echt van de zotte zijn. Klant koning maar dan even de verkeerde kant op.

Een pensionhouder kan gewoon de box aan een nieuwe toewijzen, hij zal allang blij zijn dat die box weer vol is. Het is wel zijn brood he!