[VOLG] Een eigen stal? Klussen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:10

Super gaaf dit. Ik volg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:21

Jeetje het is echt enorm zeg!

Hebben jullie dit met een bepaald doel gekocht of gewoon alleen voor eigen gebruik en eigen paarden?

BianCatjee

Re: [volg] Een eigen stal? Klussen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:24

Heel gaaf! Ik blijf je topic zeker volgen, ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken ;)

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 17:24

sas66 schreef:
Wauw wat fantastisch zeg, gefeliciteerd. Jullie moeten een hoop doen om het naar je wensen en smaak te maken maar ik vind de gebouwen etc er niet vervallen uitzien. Het lijkt meer achterstallig onderhoud en updaten of zie ik dat verkeerd?

Nog een tip: mocht je "klusteams" hebben, misschien een to do lijst per "project" per team?

Ja, de gebouwen staan prima. Het is een oud stieren/koeien KI-station (Kunstmatige Inseminatie) geweest. Het huis is in een gedeelte van de oude stallen gebouwd. Alle muren zijn geloof ik van beton, dus dat staat. Het huis is 10 jaar geleden gebouwd. De zij-wanden van de stallen (ook beton, daar bovenop tralies) stonden er in de koeientijd ook al, de voorwanden (deuren?) zijn er pas later ingebouwd. Het is allemaal zeker niet vervallen, maar verwaarloosd kan ik het wel noemen (er hebben immers al maanden, mocht het geen jaren zijn, geen paarden meer gestaan), er zal gewoon echt heel erg veel moeten gebeuren.

We kijken er enorm naar uit!

Oh, en een edit: We hebben inderdaad een lijst met teams en klussen, dus dat komt zeker goed!

pride2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:56

Wat leuk, ik volg ook.
Bij ons thuis hebben we ook een pension stal, ik weet dus heel goed hoeveel werk er kan bijkomen ;) . Maar ik wens je veel succes

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:03

Volg!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:08

Wow erg gaaf zeg! Wat een droom is dit zeg maar wat een werk, erg knap dat je dit aandurft. Ik volg zeker!

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:30

Nouvel schreef:
Jeetje het is echt enorm zeg!

Hebben jullie dit met een bepaald doel gekocht of gewoon alleen voor eigen gebruik en eigen paarden?

Ja vooral eigen gebruik, later ook fokken. Maar om eventjes van start te komen hebben we een aantal stalletjes in de verhuur. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:33

Echt heel gaaf, ik ben jaloers! 8-)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:51

Wow, wat enorm groots en mooi ... :wow:
Gefeliciteerd met deze mooie stek :j en succes met klussen ;)

Groet Karin.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 15:12

Jeetje, zoveel volgers had ik niet verwacht! Echt heeeeel erg gaaf, bedankt!
Over een paar dagen komen er meer foto's!!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:24

Wat mooi! Ik ga ook volgen..

Er is dus toch nog hoop vanuit een rijtjeshuis naar dit :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:31

leuk!

wat ik me afvraag,ik zie dat je 19 bent.

is het de bedoeling dat je ouders daar blijven wonen?of de bedoeling dat jij er op termijn gaat wonen en zij dan opnieuw verhuizen?(want normaal gezien blijven mensen niet bij hun ouders wonen en omdat voor jij degene bent met het paarden-ding)

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 15:32

Booooo schreef:
Wat mooi! Ik ga ook volgen..

Er is dus toch nog hoop vanuit een rijtjeshuis naar dit :+

Hahaha ja echt hè! :+
Ik had dit nooit durven dromen. <3

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 15:37

tengeltje11 schreef:
leuk!

wat ik me afvraag,ik zie dat je 19 bent.

is het de bedoeling dat je ouders daar blijven wonen?of de bedoeling dat jij er op termijn gaat wonen en zij dan opnieuw verhuizen?(want normaal gezien blijven mensen niet bij hun ouders wonen en omdat voor jij degene bent met het paarden-ding)

Ik hoop het natuurlijk op een dag over te kunnen nemen van mijn ouders, maar of dat gaat lukken.. Ik weet nog niet wat voor werk ik wil gaan doen en wat mijn inkomen zal zijn. We hebben het ook gehad over eventueel kangaroe wonen. De bovenverdieping heeft namelijk ook een eigen keuken, badkamer, slaapkamers en de gigantisch grote zolder zou eventueel nog geisoleerd en bewoonbaar kunnen worden gemaakt. Maar we zullen zien wat de toekomst ons brengt. :P
En anders blijven mijn paarden daar staan en ga ik zelf opzoek naar een huisje.. Ik weet het niet. We zullen zien.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:43

Wat leuk! Ik ken die plek wel, kom ook uit de buurt. Heel veel succes met alle verbouwingen. Wordt vast heel gaaf!

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:08

Ik volg ook. Super leuk

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:11

En hoe gaat het tot nu toe? Jullie hebben inmiddels de sleutel toch?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:24

Oh wat een gaaf project! Ik kom ook volgen! Mijn ouders willen ook binnen nu en een paar jaar naar het buitengebied verhuizen (vrijdag een bezichtiging van een gaaf huis met ruimte voor paarden), maar zo ruim als dit zal dat wel niet worden haha! Ik ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien.
Hebben jullie de sleutel inmiddels al?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:32

Wauw wat gaaf, heel veel klusplezier gewenst! IK ga je volgen :-)

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:41

Wauw, een heel gaaf huis is dit zeg! Ben benieuwd hoe jullie het gaan opknappen! Maar de basis lijkt al heel stevig en netjes te Zijn!

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 22:12

Bedankt voor het volgen! Sorry dat ik geen updates heb gegeven! Die komen er zo snel mogelijk aan (morgen avond?). Momenteel hebben we alle slaapkamers wit geschilderd, de stallen schoon gemaakt en ontsmet.. Nu moet alles drogen en gaan we de stallen schilderen. Morgen komen de meubels. Meer horen jullie snel.. Met foto's.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:00

Gaaf project zeg, ik volg ook mee

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 09:06

Jeetje, sorry voor de veel te late update, maar hier ben ik eindelijk met een paar foto's!
We zijn zo hard bezig geweest dat het er helemaal bij in geschoten is om een update te plaatsen. Ik zal een soort verslag maken hoe het tot nu toe is verlopen. We beginnen bij 1 september.

Vrijdag 1 september:
We kregen eindelijk de sleutel, na een heel jaar wachten! En wat werd het wachten toch beloond. Totaal in de wolken liepen we over het erf heen en zijn we alvast aan de kleinere klusjes begonnen. Veelal schoonmaakwerk. Ik heb de deuren schoon gemaakt en daar kwam toch een partij zwarte stof af.. Verder is mijn oma begonnen aan alle vier de toiletten en mijn moeder was ondertussen naar de winkel gegaan om alvast wat klusspullen voor de dag erna te halen, aangezien we een grote klus dag hielden voor vrienden en familie. Mijn vader mocht deze dag zijn tractor in ontvangst nemen, oh wat is hij er toch blij mee! Helaas is er tijdens het transport één raam gesneuveld. Deze wordt dit weekend herplaatst en mogen we maandag weer ophalen.

Afbeelding

Zaterdag 2 september:
De klus dag! Vroeg in de ochtend om 9 uur begon het aardig vol te lopen in ons huis. We hebben iedereen een rondleiding door het gehele pand en over het erf gegeven en daarna is het harde werken begonnen! Er is deze dag vreselijk veel gebeurd, we waren (en zijn!) zo blij met alle hulp die we gekregen hebben. Een groot gedeelte van het erf is met de bosmaaier onkruid vrij gemaakt. De veldschuur is leeggeschept (de vorige bewoner heeft er een laag zand in gestort zodat hij kon longeren in de schuur, maar wij wilde graag de trailer en tractor daar parkeren, dus hebben we het weg gehaald). Dat heeft overigens wel twee hele dagen geduurd omdat het zand hard was aangestampt en net op beton leek. De tweede dag bood de buurman aan dat wij zijn ... mochten lenen. Zo ging het een stuk makkelijker (maar dat was dus 3 september).
In de stallen zijn we begonnen met de spinnen rag weg te halen en de stallen uit te bezemen, dat heeft ons een hele poos gekost voordat dat eindelijk klaar was. Daarna is mijn nichtje begonnen om met de hogedrukspuit vier stallen uit te spuiten. Mijn tante had alvast mijn zadelkamer klaar gemaakt zodat ik mijn troep alvast kwijt kon. :P
Verder is onze bel gemaakt, de brievenbus is gemaakt, alle keukens en kamers zijn schoongemaakt. Het was erg gezellig en er is echt heel erg veel gebeurd. Toen was de dag alweer om.

Afbeelding

De rest komt er nog aan! :)

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:22

Heel mooi ik ga ook volgen!