Hoeveel strooisel krijg jij in je pensionstal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel stro/vlas/enz gebruikt jouw pensionhouder in de box van je paard?

Teveel
17 (11%)
Te weinig
20 (13%)
Precies genoeg
107 (74%)

Totaal aantal stemmen: 144

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:47

Ik heb precies genoeg aangekruist.

Ik sta zelf op halfpension dwz uitmesten zelf doen. Ik mag mijn stal gerust kniehoog opstrooien zolang ik niet te veel schoon stro weggooi met uitmesten.

De klanten die volpension staan doet mijn stalbaas zelf en krijgen eigg maar net genoeg, is nu niet zo dat ze op een héél dun laagje liggen, nee, geloof dat er 2 plakken stro in elke stal gaan. Ik gebruik er 3-4 en in de winter vooral 4.

Er zijn ook klanten die gekozen hebben.voor houtkrullen om medische redenen van het paard. Zij doen 1 pak in de stal.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:57

Ik heb op een stal gestaan waar ze 1 keer in de week volledig deden uitmesten en de rest mocht je of zelf mesten of opstrooien. De dag dat zij deden mesten en nieuw stro erin deden was het echt tot knie hoogte gevuld en mijn pony liep alles door elkaar en dag erna kon de helft weg.heb toen ook gezegd dat he best minder mocht, aangezien het zonde van het stro is. Uiteindelijk hoefde ik dan alsnog pas na 3 dagen ofzo pas stro erbij te gooien. Deed zelf tussendoor dan natte plekken en ergste poep weghalen.