Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ruitje schreef:Vinden jullie het allemaal juist prettig dat de stalbaas zo weinig doet? Zouden jullie daar eerder de voorkeur toe hebben dan dat alles gedaan word?
Die zijn zo gefixeerd op alles van voer wat anders is dan gras/hooi dat ze zichzelf overhoop laten slaan voor een hapje bij wijze van spreken. RianneH schreef:Inderdaad de verwachting van minder werk, minder verbuik en dus minder kosten. Wat niet fair is wat de kostenpost verschuift gewoon, onderhoud is nog steeds nodig en het mesten van boxen gaat sneller dan het mesten van een weide of track.
Koper schreef:Elena dan zou het mijn aanpak zijn om een stukje wei af te zetten, zootje pallets er in, hooi er op, zeil eroverheen. Tenzij het hooi vanuit stal goed en voldoende is natuurlijk.
Koper schreef:Elena dan zou het mijn aanpak zijn om een stukje wei af te zetten, zootje pallets er in, hooi er op, zeil eroverheen. Tenzij het hooi vanuit stal goed en voldoende is natuurlijk.
) bestaat meestal uit een omheining en zand. Urine loopt dus via de grond weg en dat scheelt al natte bodembedekking uit de overdekte stal halen. Drollen die op het zand achtergelaten worden, hoeven alleen opgeschept te worden, zonder dat er bodembedekking aan verspild wordt. In dat opzicht denk ik dat het goedkoper is. Qua hooi zal het geen verschil zijn, uitgaande dat het een zandpaddock is. Paarden die echt weidegang krijgen (dus meer beweging en echt buiten zijn), zijn naar mijn idee nóg goedkoper: urine gaat de grond in en je hoeft alleen de drollen weg te halen of het land met de trekker te bewerken. Hooi hoef je niet mee te slepen, omdat ze al gras eten - tenzij er geen sprietje meer te vinden is.