bijrijdersvraagje....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GroteGrijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:57

Ik heb altijd bij-rij paarden gehad en heb nog nooit hoeven betalen, maar ik heb er dan ook nooit om gevraagd. Ik werd altijd gevraagd of ik wou rijden.

Wel of niet betalen hangt van de situatie af, jij wilt rijden, doe je dat op een manege paard zal je moeten betalen. Vanuit dat oogpunt bekeken is het helemaal niet raar om voor een bij-rij paard te betalen.

Zit iemand omhoog (qua tijd bijvoorbeeld maar kan van alles zijn), dan zal zal die het als ontlasting voelen en zal je niet hoeven betalen. Kan ook zijn dat iemand zijn paard niet weg wil doen maar het eigenlijk niet meer kan betalen, dan zal je dus wel moeten betalen als jij zo raag wilt rijden.

Beiden kan, beiden is wat voor te zeggen, het hangt af van de omstandigheden, het paard, de situatie van de eigenaar en van jouw kunnen.

Persoonlijk? Er is maar 1 reden waarom ik iemand mijn paard zou laten rijden, en dat is onverwacht geldgebrek om wat woor reden dan ook. (ontslag, echtscheiding, onvoorziene ellende) En dus zou ik er geld voor vragen. Haha!

nescio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:09

Shaienne schreef:
Ik betaal niets en ik krijg ook niets.
De eigenaar is blij dat zn paarden gedaan worden en ik ben blij dat ik kan rijden en verzorgen

Kijk je wel uit met die paarden daar????

nescio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:14

aah ik zie dat je op thai pan rijdt dat zal wel goed gaan Haha!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:32

Ik betaal niets. Mag met het paard 'alles' doen en rijd maximaal 6 keer per week. Kosten van wedstrijden, spullen, lessen ed zijn voor mezelf. In ruil voer ik de paarden wel eens of pas ik op de boerderij tijdens hun vakantie.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:49

ik betaal ook niets ik kom minimaal 2x in de week

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:53

Ik betaal voor Risco zijn voer en ontwormingspasta. Voor de rest betaalt de eigenaresse de stalling, hoefsmid, inenting etc. Ik heb zelf voor gesteld om wat mee te betalen, omdat ik eigenlijk alles met Risco doe.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:00

Voorheen had ik ook een bijrijdpaard... ik betaalde daar 70 euro voor per maand en dat was voor 2x rijden per week.
Zelf heb ik ook even gezocht naar een bijrijdster, ik vroeg haar 64 euro, voor 2 dagen rijden.
Ik ben wel van mening dat je geholpen bent als een ander jou paard voor jou doet, maar hun hebben er ook een hoop plezier van en moeten anders toch ook betalen op een manege, dus er mag best een vergoeding van de kosten tegenoverstaan.

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:20

Ik ben bijrijdster en betaal 75 euro in de maand voor 2 a 3 dagen per week en dan mag ik alles doen alleen op zaterdag wel uitmesten!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:21

Ik ben ook bijrijdster, ik betaal 80 euro en rijd drie keer per week. Op die dagen mag ik dus alles doen, rijden, longeren enz.
Behalve alleen buiten rijden maar dat is omdat hij dan niet te vertrouwen is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:33

Ik betaal helemaal niets voor Maywood. Ik rijd minimaal zes dagen in de week, één dag wordt ze door een ander meisje losgegooid. Ik hoef niet te mesten, of andere verzorgingstaken te doen (ik weet het, het is heel luxe!). Dat andere meisje doet de rest (mesten, hooi klaarleggen etc.) en ze krijgt er 40 euro per maand voor.
Ik heb nog nooit betaald voor een bijrijdpaard, maar zou me wel kunnen voorstellen dat te doen. De eigenaresse van Maywood was zo blij dat ze iemand had die haar paard reed, en ook een beetje betrouwbaar was (ik heb nog nooit een dag overgeslagen) dat we het er niet over gehad hebben. Maar Maywood staat natuurlijk te koop. Ze heeft wel voorgesteld haar te houden als ik mee zou betalen, maar als ik geld ga uitgeven wil ik liever een ander paard. Ik vind Maywood een schat, maar ik wil springen en dat lukt niet met haar. Inschrijfgeld etc., betaal ik zelf en een deel van de kosten van de lessen. Ik geef wel af en toe een kleinigheidje, zoals een kaarsje met standaard, of ik neem eens iets mee uit de ruitersportzaak, ledervet ofzo.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:30

ik hoef ook niets te betalen... die eigenaar doet niets met die paarden. we mogen ze verzorgen dus daar ben ik blij mee.... maar nu blijkt dat die paarden niet de makkelijkste zijn Tong uitsteken Vingers aflikken dus...

Jinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:37

Ik rij op het moment 2 paarden bij, allebei 3x per week en daar krijg ik 7.50 euro per uur voor. In totaal dus iets van 45 euro per maand. Ik vind dit een redelijke vergoeding aangezien er alleen wordt betaald voor de tijd dat ik de paarden rijd en niet voor de verzorging.