Mijn dilemma: neem ik ze mee of moet ik ze laten gaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:47

xyzutu2 schreef:
Ze schrijft dat ze niet zomaar alles mogen kappen. Ze mag echter wel gewoon een kapvergunning aanvragen en waarschijnlijk krijgt ze die dan ook voor een deel van de bomen. En van de wet mag ze natuurlijk wel gewoon hekjes om bomen plaatsen of het dichtst beboste deel van het land afschermen van de pony's. :)

Ik snap het! Dankje!

Mondy

Re: Mijn dilemma: neem ik ze mee of moet ik ze laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:57

Nounou iedereen heeft zn zegje wel klaar hier he :D

Er worden paarden voor minder verkocht die ook de hele wereld betekenen voor de eigenaar.

Het is heel simpel ts.
Als dit je droomhuis is en ze kunnen niet aan huis dan of proberen ergens anders te stallen (is er niet een boer waar je ze bij kan zetten in de buurt ?) Of inderdaad afscheid nemen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:47

Erg jammer TS, dat je een dramatische eerste post plaatst en daarna niet meer reageert. Wanneer je dieren een onderdeel zijn van het gezin, dan moet je er geen afstand van doen. Ik heb juist mijn paarden 12 km verder gezet dan dat ze al stonden, juist omdat ze het nu nog beter hebben.
Niemand die in jouw hoofd kan kijken en het is je goed recht om ze te verkopen, te houden of wat dan ook, maar je bericht heeft een nare bijsmaak.
Je bent er blijkbaar al uit, en voor mijn gevoel was je dat al, toen je de openingspost plaatste. Vraag dan niet naar wat wij zouden doen, maar doe je ding. Ik hoop dat je je er goed bij zult voelen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:01

Jammer dat het geen fijne plek is voor de shetjes maar is het dan wel een geschikte plek voor kinderen?
Als je zelf zegt het is moerassig en veel muggen dan lijkt het mij voor kids ook niet fijn?!
Wellicht is het een optie om giftige bomen enkel van de takken te ontdoen? Dan blijft de stam staan en groeit het ook weer terug.
Ik zou mijn dieren echt niet weg doen voor een huis, liever sliep ik dan in een tentje in hun wei hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:39

Kris schreef:
Erg jammer TS, dat je een dramatische eerste post plaatst en daarna niet meer reageert. Wanneer je dieren een onderdeel zijn van het gezin, dan moet je er geen afstand van doen. Ik heb juist mijn paarden 12 km verder gezet dan dat ze al stonden, juist omdat ze het nu nog beter hebben.
Niemand die in jouw hoofd kan kijken en het is je goed recht om ze te verkopen, te houden of wat dan ook, maar je bericht heeft een nare bijsmaak.
Je bent er blijkbaar al uit, en voor mijn gevoel was je dat al, toen je de openingspost plaatste. Vraag dan niet naar wat wij zouden doen, maar doe je ding. Ik hoop dat je je er goed bij zult voelen.

Amen..
Zat al even te twijfelen om te reageren dat ik het altijd apart blijf vinden dat mensen een topic openen om te vragen om meningen maar als de manier waarop meningen gebracht worden ze niet aan staat reageren ze ineens niet meer.. Daar steek je dan je "tijd" in..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:58

Ik zou willen dat mijn paarden op maar 10 km afstand van mijn huis stonden := Moet toch elke dag een kilometer of 20-22 over een druk snelwegtraject afleggen om er te komen. Maar dat doe ik met liefde.

Ben overigens wel benieuwd naar welke keuze je inmiddels hebt gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:00

Je beslissing was al gemaakt voor je het topic opende lijkt me. Deel van het gezin zijn ze ook niet want als je kind 10km verder gaat wonen ga je die ook niet ineens niet meer opzoeken hoop ik. Dus wat wil je eigenlijk met dit topic?

Hier staan de paarden 17km van huis verwijderd momenteel. En nee, die staan niet op een vol pensionstal, ook gewoon en weide waar alles zelf gedaan moet worden. 10km is niks.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:48

Je vindt het sneu waar ze terecht komen bij je nieuwe huis en wil ze weg doen omdat dat voor hen het beste zou zijn.
Ik wil niet je droom ruw verstoren, maar de kans dat ze echt blijvend goed terecht komen is uitermate KLEIN.
Ik heb ook een mini naast 2 rijpaarden en dat is me gerust, door wat het leven op je af gooit, wel eens teveel..... Het is echter zo dat ik weet wanneer ik hem weg doe, de kans dat hij goed terecht komt en echt goed behandeld wordt zeer gering is. Shetten zijn helaas toch vaak ten dode opgeschreven...

Dus wanneer je ze nu weg doet uit mededogen met de pony's, dan zou ik daar nog maar eens heel hard over na denken.

Ook ik vind dit verhaal een beetje een wassen neus. Je hebt het geplaatst terwijl je je beslissing al genomen hebt... overduidelijk. Wellicht wilde je trachten een schuldgevoel wat te verlichten..... Hoe dan ook; ik zou nog even goed nadenken.