Mest uit de wei halen... Pijn infra spinatus grrrrrrrrrr

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chapeau2002

Re: Mest uit de wei halen... Pijn infra spinatus grrrrrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:07

Ik gebruik altijd een lichte kunststof sneeuwschep en een bladhark. Dat vind ik erg fijn werken. In hoog gras gebruik ik een zachte plastic bladhark ipv zo'n ijzeren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:26

Hey TS. Ik heb dezelfde problemen gehad met uitmesten, had alleen geen pijn met de mestboy. En dan soms het harkje een kwartslag draaien zodat je wat preciezer kan werken. Zowel in paddock, stal en weide werkt dit het fijnst voor mij! En als er heel veel ligt eventjes zitten en uitrusten. Sowieso helpt het om zo ver mogelijk van de mesthoop af te beginnen, dan hoef je minder ver te lopen met een zware kruiwagen.
Ik ga nu naar een revalidatiearts voor mijn nek, rug en schouderpijnen . Maar ik zie dat jij nog meer therapieen hebt geprobeerd dan ik.. en ik ben al hopeloos :P

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:31

Hier mestboy.Die zet ik naast de drol. Ik schuif met mijn laars de drol op de mestboy. Dat doet geen pijn aan de schouder.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:43

Als je al zolang zoveel klachten hebt zou ik toch mezelf gaan trainen om de handvatting andersom te doen. Begin bv met 2 hopen per dag andersom en de rest normaal en bouw dat uit. Irritant om iets dat je al kunt opnieuw te moeten leren maar met jouw lijf kan ik me voorstellen dat je het zoveel mogelijk gelijk wilt belasten en/of de pijnplekken kunt ontlasten.

En anders de bosmaaier erbij om de 'toiletplekken' uit te maaien.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:36

helemaal eens met ir. Ik doe dat met vegen ook zo veel mogelijk. Links vegen, rechts vegen.

ts: vraag mij af of jij niet meer gebaat bent met gerichte training zodat je lijf sterker wordt en je je lijf beter leert gebruiken.
Het is even een klusje dat mest scheppen maar daar zou je toch geen echte last van moeten krijgen. tenzij je dit echt nu voor de eerste paar dagen doet. Dan moet je lijf gewoon nog even wennen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:34

Wij doen het hier ook met de mestboy en kieperen hem leeg in de bak van een Sjoveltje. Het blijft evengoed een zwaar rot klusje. Ik krijg meestal last van mijn pols door het leeg kieperen van de mestboy.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:39

Popstra schreef:
Wij doen het hier ook met de mestboy en kieperen hem leeg in de bak van een Sjoveltje. Het blijft evengoed een zwaar rot klusje. Ik krijg meestal last van mijn pols door het leeg kieperen van de mestboy.

Twee handen gebruiken :) Ik heb altijd één hand op het handvat en één hand op de steel, die arm gebruik je om de zwiep-beweging te maken om de boel te legen.

Wat ik bij de mestboy wel merk, is dat het belangrijk is om tussen twee mesthopen in even goed rechtop te komen en je rug te strekken. Niet als een soort goudzoeker rond blijven lopen ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:48

Ik heb ook last van mijn lijf door het vele uitmesten. Vooral de schouder waar ik het bakje van de mestboy mee op til/zwaai in de kruiwagen en dan de onderarm en pols/hand waarmee ik hark. Mestboy werkt wel beter dan vork in ongelijke bodem en bij lang gras. Ik heb ook met dichte achterkant. Die gebruik ik veel om de kleinere drolletjes te wippen en op vlakke ondergrond.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:57

Gewoon dikke hand(werk)schoenen aan, dit is tot nu toe de snelste en meest efficiente manier voor mij het opruimen van mest in de weide met lang gras. Je moet wel door de knieën.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 17:19

@ Macs; Dat klinkt ook niet zo fijn. Oh ja daar ben ik ook nog geweest (revalidatie arts) maar kreeg een therapie voorgeschreven die mij om leert gaan met mijn klachten bla bla.. Meer psychisch gericht.. maar ik ben niet gek, ik zit niet in de put ofzo door mijn klachten, ik heb gewoon pijn, thats it! Dus ben daar niet verder gegaan. Hopelijk hebben ze voor jou wel de oplossing.

@ Ir111 (Pol013); Ja jullie hebben helemaal gelijk. Heb gister ook het grootste gedeelte andersom gedaan.

@ Pol013; Bedankt voor je tip. Maar heb van eind 2011 tot begin 2012 - trouw - onder begeleiding van fysio getraind om de spieren sterker te maken. En nee grapjas dit doe ik niet een paar dagen, maar nu al bijna een half jaar. Ik piep niet zo maar ;)

Hier geen nette korte platte graslanden hoor. Af en toe wat hobbels/glooien in de grond en diverse soorten grassen met soms wat onkruid. Dus dat maakt het toch ook niet zo makkelijk.

Ik ga eerst de (lange) mestboy van Kerbl eens bestellen en als dat niet genoeg werkt, dan dat 'harkje' wat iemand als tip gaf.

Bedankt tot zover allemaal! _/-\o_

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:31

Welke rest ???
Ze staan hier dag en nacht buiten en heb 3/4 ha weide voor 3 paarden verdeeld in 6 stukken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 01:12

De rest van de bokkers ;-)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:37

Hier ook gauw lichamelijke klachten met de mestboy. Te veel ongelijke bewegingen.
Met de kunststof mestvork gaat het mij veel beter af. Zolang het gras kort is gebruik ik die. Als het gras te lang is pak ik tijdelijk toch de mestboy met een kinderharkje. Dan houd ik met één voet de mestboy tegen zodat ik met twee handen kan harken, want met één hand doet te veel pijn aan m'n pols.
Sinds een half jaar ergens gaan staan waar ik voor 3 paarden het land uitmest ipv 7, dat helpt ook. En een goed droog weiland en nooit meer door de modder ploegen, scheelt ook. Ik heb nagenoeg geen pijn meer in m'n schouders.

Het blijft behelpen, maar zo gaat het nét.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:54

Lastig probleem. Wij hebben strookbegrazing. Waardoor gelukkig veel mest niet in het lange gras ligt.
Ik haal in het lange gras gewoon weg met een plastic riek. Is wel een gedoe.

Is er veel lang gras. Pas ik de mestboy en een normale hark. Niet het harkje van de mestboy. Wat een onding is dat zeg. Zelfs in het zand een onding. Hij laat veel liggen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:57

In lang gras krijg ik ook last van mijn schouder. Die is twee keer geopereerd dus zwakker.
Kort gras gaat wel goed.
De ijzeren of plastic riek maakt voor mij niet uit.
Dus de stront plek maaien werkt het beste.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:58

Ik mest uit met een mestboy.

Enne ik heb ook een meisje dat in het weekeind 2 dagen voor me uitmest. Met 2 paarden en 2 pony's is dat wel erg fijn. Is dat geen optie voor je? Ik betaal haar 5 euro per uur en dat gaat super. Ze is zaterdag en zondag 1 uurtje p/d bezig.