Welk graasmasker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:16

tamary

Re: Welk graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:39

Pony kreeg hier de korf af door flink te rollen, hoofd schuren over de grond totdat klittenband vol zal met gras/aarde, dan werkt het niet meer en valt het masker bijna vanzelf af. Nu inderdaad los potje aan een gewoon halster, daar lukt dat trucje niet mee.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:41

Die van mij zit met strotouwtjes vast aan een gewoon halster :) De bodem is reuzesterk, daar ben ik echt heel tevreden mee.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 06:52

RickC schreef:
Truelove2011 schreef:
Ik heb voor mijn paard een leren graasmasker met bontje en uitsparingen voor de neus was wel vrij prijzig, € 70,00. Weet zo het merk niet, maar wil morgen wel even kijken. Ze hadden verschillende maten. Die goedkope had ze zo kapot en kreeg ze ook wondjes van.

Dat zijn de graaskorven van AS-das Pferd im blick :-)

Waar zijn deze in nl te verkrijgen??
Ik heb hem via DE en was door een ruiling alleen al 30€ kwijt aan verzendkosten.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:59

Ik heb de cob maat van mijn grote pony nu al een tijdje om bij mijn shetje. Zit lekker ruim maar wel goed, ook kreeg ze hier wel wat kale plekken van. Heb hier maandag een bontje omheen gemaakt en tot nu toe lijkt dit te helpen. Ook heb ik de stof rondom de neusgaten eruit geknipt. Tot nu toe bevalt het goed. Heb nog wel een masker in maat pony voor haar besteld even zien of deze ook goed zal zitten.

RickC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:41

cinniz123 schreef:
Truelove2011 schreef:
Ik heb voor mijn paard een leren graasmasker met bontje en uitsparingen voor de neus was wel vrij prijzig, € 70,00. Weet zo het merk niet, maar wil morgen wel even kijken. Ze hadden verschillende maten. Die goedkope had ze zo kapot en kreeg ze ook wondjes van.

Dat zijn de graaskorven van AS-das Pferd im blick :-)

Waar zijn deze in nl te verkrijgen??
Ik heb hem via DE en was door een ruiling alleen al 30€ kwijt aan verzendkosten.

Bij http://www.paardeerlijk.nl ze staan daar nog niet op de website maar kan daar al wel via mail bestellen ook hebben ze alle accessoires.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:54

Oh dat zou stuk beter zijn ivm verzendkosten! Ik had verleden jaar ook naar die Duitse gekeken maar had toen de Tough One aangeschaft die nu toch al aan zijn 2e seizoen bezig is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:16

Dank je!
Je moet met die leren wel rekening houden dat hij wijder wordt.
Ik had daar geen erg in dus zonde van mn geld geweest.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:35

Ik ga toch maar die met bont bestellen van het weekend.
Alleen, welke maat? Pony heeft normaal grote cob, kleine full.
Haar hoofdstel maat is ook gewoon full, halsters ook.

Mij lijkt het dat het wat kleiner uitvalt met het bont erin, of zie ik dat verkeerd?

Mocht iemand intresse in een graasmasker tte hebben, mag dit via PB!
Maat M/L.... Pony heeft zicht weer opengehaald, en dit keer valt het onder d'r neusriem dus dat is fijn, maar ook nu op haar onderlip, en dat is voor iets nieuws....
Nog niet eens een week weer op

Vorige keer was het ook op de plek waar de neusriem zat, dus dat was voorlopig verplicht weer nniet rijden! -O-

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:06

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:02

Wat vinden ie ervan? Dit is full. Twijfel nog een beetje.

Afbeelding

Afbeelding

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 19:03

Ik zou voor full gaan hoor. Mijn pony heeft normaal maat cob maar full lijkt haar veel lekkerder te zetten, niet zo strak.

Mijn shetje heb ik nu de maat cob van mijn pony om, lekker ruim :+

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:07

Ik heb hele dure maar hele fijne ze krijgen ze amper af en door het bont vrijwel geen schuur plekken.
Komen uit Duitsland.
http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html

Met evt extra inlage te koop voor bescherming tanden.
Hier 5 paarden ermee staan 24/7 shet welsh en drie paarden.

Afbeelding

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:06

Sanniej: ik heb ook wel eens naar die gekeken. Op jouw bovenste foto zie ik een soort bandje zitten rondom zijn keel. Die hoort er niet bij toch? Van elk materiaal jaaa dat bandje? Ik heb zo'n varken die alle maskers vakkundig af weet te krijgen en zat nu ook aan zo'n bandje te denken maar weet nog niet goed hoe ik dat uit ga voeren en van welk materiaal....

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:19

bellehorses schreef:
Ik zou voor full gaan hoor. Mijn pony heeft normaal maat cob maar full lijkt haar veel lekkerder te zetten, niet zo strak.

Mijn shetje heb ik nu de maat cob van mijn pony om, lekker ruim :+

Afbeelding

Dit is ze met cob (M/L) :=

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 22:48

Ai dat ziet er niet fijn uit.

Ik heb op mijn masker ook allemaal bontjes gemaakt (echt bont, geen nep of fleece). Die kleine van mij loopt er zo bij. Heb wel de neusgaten eruit geknipt voor wat extra lucht.

Afbeelding

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:58

IngridM schreef:
Sanniej: ik heb ook wel eens naar die gekeken. Op jouw bovenste foto zie ik een soort bandje zitten rondom zijn keel. Die hoort er niet bij toch? Van elk materiaal jaaa dat bandje? Ik heb zo'n varken die alle maskers vakkundig af weet te krijgen en zat nu ook aan zo'n bandje te denken maar weet nog niet goed hoe ik dat uit ga voeren en van welk materiaal....

Klopt dat is het bandje wat aan een greenguard halster extra zit om de keel heen.
Maar heeft ze al niet meer om want ze doet deze niet af.
Komt omdat de bandjes achter het hoofd heel hoog door lopen langs de kaken.

Zo een bandje kan je gemakkelijk zelf bevestigen bijv een oud stuk tuig oid en dat met een tyrip bevestigen in het midden boven aan je halster en dan vast gespen rond om de nek.

Hier was het van nylon maar een shetje loopt hier met een leren bandje gecreëerd van oud stuk tuig.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:49

Bedankt Sanniej; ik was gisteren op stal al aan het zoeken geweest of ik niet iets had liggen waar ik dat mee kon doen. Ik heb een ware Houdini :-)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:14

IngridM schreef:
Bedankt Sanniej; ik was gisteren op stal al aan het zoeken geweest of ik niet iets had liggen waar ik dat mee kon doen. Ik heb een ware Houdini :-)

X2 ik word er knettergek van, nu ben ik het tough one maskerweer kwijt, zijn wei is gigantisch. -O-
Voor de mensen die zon bandje doen om of een halster, hij staat wel 24/7 buiten, is het dan nietvgevaarlijk om te blijven hangen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:36

Nou mijn houdini krijgt hem lekker niet meer af sinds ik hem in zn manen vast vlecht.
Vaak hangt hij wel voor zn oor maar helemaal af krijgt hij hem niet meer :')

Heb trouwens wel dat die leren graaskorf veel ruimer is gaan zitten doordat het leer is gaan werken.

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:59

Sinds vandaag de graaskorf van das pferd im blick in gebruik. Tot nu toe tevreden :)
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:47

Heel erg paard afhankelijk maar genoeg paarden die ook flinke schuur plekken krijgen van de Greenguard hoor. Bij ons op stal plakt iedereen ze af met Ducttape zodat het gladder is en niet schuurt

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:49

IngridM schreef:
Heel erg paard afhankelijk maar genoeg paarden die ook flinke schuur plekken krijgen van de Greenguard hoor. Bij ons op stal plakt iedereen ze af met Ducttape zodat het gladder is en niet schuurt

hahahahah! :D :D :D
Dat is ook wat!
Inderdaad het ligt bij paard altijd anders. Ik ben tenminste enorm tevreden en heb gelukkig (tot nu toe) geen ducttape nodig *D *D *D *D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:32

Greenguard had mijn pony altijd in het begin even wat schuurplekken. Maar heb m weggedaan vanwege de slijtage aan de tanden. Nu heb ik een Tough one, gaat hooguit 2 seizoenen mee omdat dan het gat te grootter is geworden maar liever slijtage aan het masker dan aan de tanden

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:11

Ik ben me ook aan het orienteren voor een graasmasker voor mijn KWPNer. De meeste makser hebben maar een heel klein rondje, zijn er ook maskers met een iets groter gaatje?