Draad of lint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lint of draad

Lint
60 (57%)
Draad
39 (37%)
Anders
5 (4%)

Totaal aantal stemmen: 104

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 22:19

bruintje123 schreef:
Nog meer duurzaam is denk ik een gazen hekwerk ;P

Wat grappig dat je dat aanhaalt. Er staat namelijk een eendenkooi op het terrein. Gok zon 1000m2 omheind maar die is dus ruim 2m hoog heraa hekwerk. We overwegen wel om mits niet teveel werk dit aan te passen want ik wil geen 2m hoog hekwerk om tegenaan te kijken en zal ook niet genoeg zijn voor het hele stuk. daar zit ik op mijn werk nml al in

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:34

wij hebben de weilanden koord.
Dikste die er is en met de meeste ijzerdraad erin.
Voor de bak heb ik lint want dat vond ik mooier maar gaat wel als er wind staat klapperen en we hebben het na drie maanden al iets moeten aanspannen
Afbeelding
dit is de bak vanuit de wei gezien..
Bak is met houten palen en buiten kant koord en binnen kant dus lint

Afbeelding

zicht vanuit de paddock
We hebben vier weilanden ieder van een halve hectare alleen in een van die vier dus ook paddock en bak hihi
koord hangt slap want mijn man was er mee bezig..
Alle weilanden zijn met kunstof palen afgemaakt alleen de bak voor het mooie met hout..Alle hoekpalen zijn van ijzer ..

belle_boef

Re: Draad of lint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 14:55

We zijn voor koord gegaan. Dat was zo'n dikke aanbieding en aangezien de meningen dicht bij elkaar liggen. We hebben van die ringisolatoren met oranje rubber erin. Gratis poortgrepen erbij, ook heel fijn.

Nu bedacht ik me alleen dat ik dus geen hoekisolatoren heb. Is dat echt nodig of kant dat ook gewoon met ringisolatoren?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:15

belle_boef schreef:
Nu bedacht ik me alleen dat ik dus geen hoekisolatoren heb. Is dat echt nodig of kant dat ook gewoon met ringisolatoren?

Wel aan te raden

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:16

Kan ook wel met ring.
2 of 3 buitenom de paal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:24

Ik heb voorkeur voor draad. Lint gaat sneller slap hangen, en ziet er ook al snel verlebberd uit.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:09

Ik heb van die eieren voor in de hoek.
[img]http://www.hollandanimalcare.nl/imagestream/stream/4972/540/360/1/0/1/Isolator-Eindspanner-zwart
[/img]
Een gewone zou ik niet aan de binnenkant van ee hoek zetten. Buitenom kan ook maar dan heb je er al snel 2 nodig.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:10

Hoezoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:16

Wat is ook steeds meer zie is puur metaaldraad als tussendraad??

Ik heb zelf vorig jaar alles opgezet met twee lagen lint. Helaas zag ik van de week dat er al verschillende geleiders gebroken zijn waardoor de stroom er voor het grootste gedeelte af was. Ik heb het een en ander kunnen repareren maar zit toch te denken aan draad/koord. Nu wil ik niet alles vervangen voor koord maar tussen de twee lagen lint in doen. Er zou dan alleen stroom staan op het koord maar toch blijft de omheining goed zichtbaar voor de paarden.

Wat vinden jullie van puur metaaldraad? Zal nooit knappen dus verwondingen zijn er snel maar ze zouden er wel een goede opdonder van krijgen waardoor ze al uit de buurt blijven..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:20

Wij hebben rubberen banden voor de hoofdomheining en lint voor de verdeling.
Beide wel met draad onder, en bij de rubberen ook nog draad boven. Ik kan zo meteen voor het idee wel even een foto er van maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:20

Het geleid goed. Dat is ook echt het enige voordeel.
Wil je een pees door snijden werkt het ook perfect.

Omdat wij wel de geleding van staaldraad wilde maar niet het gevaar zijn wij voor permanent kabel gegaan.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:23

Hier hebben we draad. Hiervoor alleen ervaring gehad met lint. Het draad is eigenlijk juist minder scherp dan lint. Het staat netjes en de paarden hebben zich nooit eraan verwond, maar zijn ook nooit uit de wei ontsnapt. Lint konden ze nog wel eens doorheen rennen, dit draad veert ze als het ware gewoon terug zonder te breken en zonder dat de paarden zich eraan verwonden. Hier dus erg tevreden met draad. :)

Bij beide zou ik er trouwens vooral ook voldoende stroom op zetten. Een paard kan zich in principe lelijk verwonden aan zowel draad als lint, maar als er stroom op staat zullen ze toch meer hun best doen om überhaupt niet in aanraking te komen met de omheining.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:30

die zichtbaarheid vind ik altijd een kak-argument.
wij hebben koord die blauw-groenig is qua kleur,echt niet goed zichtbaar.
toch in al die jaren nog nooit geen een paard gehad die door de draad loopt omdat hij het niet zien.
al komen hier heel regelmatig,nieuw,jonge paarden aan.
hier een extra geleidende draad.
Breekt ook gewoon als het nodig is(een veulen die net geboren is en de doorgang mist om mee te gaan met mams,springt wel eens door de draad,als die dan vast raakt en trekt,breekt de draad gewoon, wat ook hoort volgens mij.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:39

tengeltje: precies dezelfde ervaring hier. Met zwarte draad die dagelijks verplaatst wordt en paarden die in het donker al buiten gezet worden.
Nooit een probleem

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:47

wij hebben rond de weide draad, maar de onderverdelingen zijn met lint. Ik vind lint gemakkelijker om mee te werken (vb. knopen), maar wij doen ook strip begrazing. Hangt er dus eigenlijk van af wat je wilt doen. Als het is om weides te omheinen zou ik die dikke witte draad gebruiken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 17:58

Afbeelding
Eerste wei staat. Nu de rest nog.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:02

Ziet er goed uit TS! :)

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:31

Wij hebben lint en dat voldoet naar ieders tevredenheid hier.
Vorig jaar is het naar 30 jaar vernieuwd.