Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
En dan heb je nog te maken met vergunningen... IncelloAndMe schreef:Bij ons is dit eigenlijk ook het geval, je zet je paard wel binnen wanneer je wilt maar de staleigenaar staat erop dat de paarden binnen komen. Wij zitten wel in een omgeving waar regelmatig diefstallen zijn en ook vaak paardgerelateerde criminaliteit. Daarom vinden wij dit dus ook prima. Eergisteren is er zelfs nog in 3 zaken ingebroken en hebben ze over het terrein van de stalling gelopen om er te komen. Dan toch liever mijn paard netjes binnen!
Ze breken juist in in de schuur voor spullen, dus je paard is veiliger buiten.
Mag ook niet echt meer met haar gezondheid.
Maar eenmaal het voer dat ze op stal kregen gewoon verhuizen naar de weide, was dat probleem snel over. Hadden ze snel door hoor. Muesli kun je ook in de weide krijgen
janneke_S schreef:wat dat betreft heeft mijn paard het nog best "luxe"
In de zomer staat ze 24/7 buiten en in de winterperiode minsten 8 uur. De meeste dagen langer... Dat ik soms om 20:00 op stal kom en haar nog zelf uit de wei mag halen en dan staat ze al vanaf ongeveer 8 uur buiten.
Sta momenteel op de wachtlijst voor 24/7 het hele jaar buiten, maar deze optie is bij ons "vol" op het moment.
Eerlijk gezegd vind ik 17:00 voor in de winter ook te vroeg![]()
Voor mijzelf ook fijne faciliteiten, binnen en buitenbak, kantine met toiletten, eigen zadelkast...
Ik mag in mijn hander knijpen met deze stal
Nikass schreef:janneke_S schreef:wat dat betreft heeft mijn paard het nog best "luxe"
In de zomer staat ze 24/7 buiten en in de winterperiode minsten 8 uur. De meeste dagen langer... Dat ik soms om 20:00 op stal kom en haar nog zelf uit de wei mag halen en dan staat ze al vanaf ongeveer 8 uur buiten.
Sta momenteel op de wachtlijst voor 24/7 het hele jaar buiten, maar deze optie is bij ons "vol" op het moment.
Eerlijk gezegd vind ik 17:00 voor in de winter ook te vroeg![]()
Voor mijzelf ook fijne faciliteiten, binnen en buitenbak, kantine met toiletten, eigen zadelkast...
Ik mag in mijn hander knijpen met deze stal
Dat mag je inderdaad! Niet overal zijn zulke stallen te vinden. Zeker niet in de randstad. Dan kunnen mensen dat wel willen voor hun paard, maar is het aanbod er simpelweg niet.
Nikass schreef:Ik zeg niet dat je je erbij neer moet leggen. Ik heb gekozen óf geen paarden meer, óf mijn leven dusdanig aanpassen dat ik ze op een verantwoorde manier kan houden.
Met die pensionstallen waar gewoon niet aan een beetje basiswelzijn van een paard wordt voldaan wil ik niets meer te maken hebben.
Ik ben nog wel zo optimistisch dat ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel gaat veranderen. Maar dan moet er zo'n omslag komen. Als ik kijk naar de stallen aan de zuidkant van Amsterdam; die kunnen niet uitbreiden qua grond en die kunnen financieel (meestal) niet inkrimpen qua aantal paarden.
Er zijn daar nog legio stallen waar de paarden zeker 7 maanden per jaar 24/7 op stal staan. Afgezien van een uurtje rijden (wat voor veel paarden ook geen pretje is) en evt een uurtje alleen in een postzegelpaddock.
In de zomer soms een paar uurtjes postzegel wei (soms ook niet!)
fjordjes schreef:Mijn leasepaard staat 24/7 buiten, het hele jaar door. Merk wel dat hij een stuk gezonder is en weinig mankeert. Er staan genoeg bomen waar ze onder kunnen schuilen wat prima gaat.
njarco schreef:Ik heb net het topic even doorgelezen. Mijn paard staat nu op een stal waar hij alleen 2 uurtjes i de paddock komt s,winters en zomer overdag op de wei. Ivm met een blessure van hem ben ik net op een stal wezen kijken waar hij 24/7 buiten komt te staan met een groot schuilhok en een groot bos waar ze inde zomer lekker uit de schaduw kunnen staan. Echt een top plekje..ware het niet dat ik het eng vond om hem dag en nacht buiten te laten hahaha... omdat hij dat al 10 jaar niet meer heeft gehad. Alleen in opfok vroeger. Ik hoop dat hij eraan kan wennen om dag en nacht buiten te staan..