Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sakvis schreef:Interessant om te lezen. Ik vraag me wel af of men met de bezem/ bladblazer ook door de stalgangen gaat als de paarden in de boxen staan? Dit lijkt me niet erg bevorderlijk voor de paardenlongen.
Chubby schreef:Wij hebben een paddock paradise met een grote verharde paddock van zo'n 800 m2, hier staan/ hangen ook de slowfeeders dus de kudde verblijft er graag. Ik veeg dit dagelijks met een gewone bezem na het uitmesten en vullen van slowfeeders. Bij droog weer werkt de bladblazer prima. Bij nat weer is het spierballenwerk. We overwegen een veegmachine
[ [url=m/2zbBqb.jpg]Afbeelding[/url] ]
akishino schreef:sakvis schreef:Interessant om te lezen. Ik vraag me wel af of men met de bezem/ bladblazer ook door de stalgangen gaat als de paarden in de boxen staan? Dit lijkt me niet erg bevorderlijk voor de paardenlongen.
Vandaar hadden wij destijds al een "stof"zuiger voor binnen.
LadyMadonna schreef:rapido schreef:Je kan de hooi voer beurten ook beperken tot 1x daags na het uit mesten en dan gelijk genoeg voor heel de dag geven in speciale bakken of hooi hoeken...
En inderdaad de hoeven uit krabben voor de paarden de stal verlaten.
Scheelt enorm veel werk
Met alle respect, maar als je 80 boxen hebt en daar moet voor nog twee hooibeurten hooi klaar staan, dat ziet er nogal rommelig uit
rapido schreef:LadyMadonna schreef:
Met alle respect, maar als je 80 boxen hebt en daar moet voor nog twee hooibeurten hooi klaar staan, dat ziet er nogal rommelig uit
Juist die grote stallen hebben veel baat bij 1x daags voeren van hooi in Grote bakken. En inderdaad de Natural Feeding bakken zijn daar ideaal voor, daar kan voor dik 24 uur aan hooi in. Hoef je dus maar 1x daags te vullen.
Dit scheelt enorm veel werk.
Ik ken grote stallen die deze bakken gebruiken en vinden het echt een uitkomst. Niet alleen omdat ze tijd over houden maar ook omdat er minder hooi gemorst en vertrapt word wat ook weer scheelt.
prugelpiet schreef:Fijn dat je meedenkt, maar er zijn genoeg paarden die gewoon door knabbelen tot alles op is?
Als er hier om 8 uur hooi in ligt, doen we er om 10 uur een portie bij en grootste deel heeft dit dan al op. Dan krijgen ze om 2 uur weer en is het echt bij allemaal op.