Kamer + Stal verhuren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 23:15

FatCat schreef:
Seventeen schreef:
Omgeving Eindhoven? Toevallig niet gemeente Heesch? Die gemeente is ontzettend stug en lastig.
Neem een adviseur in de hand die onder andere het bestemmingsplan onder ogen
neemt. Wij waren ook van plan om wat in die gemeente te kopen met dik 3 hectare, en vervolgens zeggen ze dat we slechts 3 paarden daar zouden kunnen houden. De adviseur zegt echter dat precies het tegen overgestelde in het bestemmingsplan staat, wat wij overigens al dachten.
Moraal; neem altijd een adviseur in de hand.

Ben overigens erg benieuwd waar je een stal/kamer verhuurt. Ik ben zelf namelijk nog opzoek naar een stal, maar dat is enkel een stal. :)

Het is gemeente Heeze-Leende! Bij om te horen dat ik niet de enige ben die tegenstrijdig advies krijgt.

Heb je toevallig nog de naam en contact gegevens van die adviseur?

Je hebt het pand dan niet gekocht? Was dat wegens de gemeente?

Tessebes

Re: Kamer + Stal verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:07

Ik zou er iets zelfstandigere woonunits van maken met zitgedeelte kitchenette enz. Dat scheelt een hoop privacy en ook irritatie denk ik. Misschien kan je er dan maar 2 verhuren, maar daar kan je dan weer meer voor vragen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:13

Ik zou de zolder gewoon volledig zelfstandig maken.
En dan 2 kamers gewoon verhuren, veel mensen leven toch erg opzichzelf. Ze gebruiken wel de keuken en badkamer maar zullen veel op de kamer zitten.
En je ziet ze dan natuurlijk bij de paarden. Maar vaak hebben ze op hun kamer een tv en computer. Dus zullen niet veel in de gezamelijke ruimtes zijn. Verder zou ik wel inversteren in goede aansluitingen voor WiFi en tv. Er is niks zo vervelend als trage wifi waar te veel apparaten op zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:45

Je moet er zelf natuurlijk ook maar zin in hebben, wanneer je in je eigen huis je badkamer en keuken moet delen....het lijkt mij de meest relaxte optie om te zorgen dat je voor jezelf je eigen ruimtes hebt en dan voor de rest een gezamenlijke ruimte?

Je wilt toch ook wel gewoon lekker op je eigen tijd in je eigen badkamer kunnen in je eigen huis :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:45

Zelfstanding woonunits is natuurlijk ook mijn voorkeur - maar op dit moment niet mogelijk. De spaarcenten zullen eerst uitgaan naar de paarden accomodatie en nodige reparaties. Kost wel wat om ruimtes op tesplitsen, muren to slopen, leidingen aan- of verleggen, keukens, badkamers enz. Zal ik ook moeten aanvragen bij de gemeente denk ik.

Ook wil ik niet direct the boel gaan verbouwen. Wil een tijdje nadenken hoe ik het beste zou kunnen indelen, hoe groot elke unit, hoeveel etc. Alle ruimtes moeten gewoon goed functioneren wat niet altijd het geval is in opgesplitste huizen.

Op de zolder kan ik ook niet meteen een bed need zetten, moet afgewerkt worden met isolatie, dakkapel (is vrij laag), electiciteit, waterleidingen (voor een badkamer) enz. Mogelijk moet de constructie verstevigd worden. Dit kan meschien wel na 1 jaar kamers verhuren.

Koken doe ik niet echt (microwave princess!), Netflix kan ik op mijn kamer kijken als ik alleen wil zijn. Ik denk dat de meeste mensen zich wel terug trekken in hun kamer inde avond. Badkamer delen is het enige waar ik tegenop zie - maar daarom wil ik de badkamer ook renoveren en een 2de toilet plaatsen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:56

Ik deel mijn badkamer met mijn huurster, en vind dat juist niet vervelend, heb ik gemerkt. In al die jaren heeft de huurder (ik heb er meerdere gehad inmiddels) nog nooit mijn bad gebruikt bijvoorbeeld. Lang hangen in de badkamer gebeurt niet, denk dat het toch een gevoel geeft van dat het niet de eigen badkamer is (er is een minikeuken met koud water op de huurderskamer). Mijn keuken (en daarmee mijn huiskamer want open keuken) niet delen vind ik erg fijn, dat betekent dat de huurder niet in mijn huiskamer komt. Zo houd ik voldoende privacy. Ik vind het zo heel goed te doen.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:54

Ik stuur je wel even een pb. :)

PP zou ik trouwens niet doen. Niet iedereen wil dat. Zou ik eerder gewoon een paar paddocks aanleggen, goede rijbaan en weide behouden. Ikzelf, als wedstrijdruiter, zou ik zoiets voorbij laten gaan. Zou de boel dan ook zo aanleggen dat er per persoon kan worden bepaald of men het paard in een groepje wil of apart.