[VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: [VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 11:16

LisaSpelt dat zou fijn zijn!

Emty worden oh fijn om te horen! Mooie vos!!! Dat is geen ponymaat meer zo te zien :)

Hek komt denk ik vandaag. Bij actuele bezorginfo kon ik gisteren niks zien, nu staat er manco en 3-3-17.
Nu de hond uitlaten en het houthok leeg halen. Dit wordt hooi en stro opslag.

sarah1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:17

Leuk project, jullie zijn al hard aan de gang! Ik volg

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:00

Delphi schreef:
LisaSpelt dat zou fijn zijn!

Emty worden oh fijn om te horen! Mooie vos!!! Dat is geen ponymaat meer zo te zien :)

Hek komt denk ik vandaag. Bij actuele bezorginfo kon ik gisteren niks zien, nu staat er manco en 3-3-17.
Nu de hond uitlaten en het houthok leeg halen. Dit wordt hooi en stro opslag.

1.68

Afbeelding
hier zie je deur nog meer, is een smal gangetje en gelijk links is zijn stal al, hij moet dus echt draaien om zijn stal in/uit te kunnen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:09

Wij hebben een deur van 1.75 en mijn paard is 1.72. Dit is wel een deur om gewoon door te gaan, niet als inloopstal oid. Maar heeft hij ook geen problemen mee, hij weet ook vanaf wanneer zijn hoofd weer omhoog kan. Hij is er maar 1x tegen gestoten en dat was toen een hond voor hem door liep en hij even schrok. Maar daar heeft hij zich niet mee bezeerd (is wel mooi afgerond zonder scherpe randen van de bakstenen).
Gelukkig ben ik exact even groot als hem en konden we het zo makkelijk testen of het paste of niet :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 22:06

Ohhh bedankt voor de foto en jullie ervaringen!!! Ik ben helemaal gerust gesteld!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 00:22

Vandaag een drukke dag gehad en morgen weer. Maandag verder met de laatste restjes hout weghalen. Tot nu toe 8 volle kuubkisten gekliefd hout weggehaald :+ Ik denk dat ik de 10 kisten wel ga halen. Wordt een mooie ruimte om mijn hooi, stro, kruiwagen e.d. onder te zetten.

Volgende week wil ik beginnen met het houten hekje in de stal weg te halen. Dan is het 1 grote stal. Het grootste deel rubber matten. Dat gangetje blijft wel beton, daar kan ik eventueel op voeren o.i.d.
De rubber matten wil ik er ook allemaal uit gaan halen. Het is nodig om de onderkanten eens goed schoon te maken. Tussen de naden en onder de matten zit hier en daar wat vuil, waardoor ze niet helemaal vlak meer liggen.
Sommige matten zijn kapot en een deel bestaat uitlosse reepjes rubbermat. Die gaan allemaal weg en worden vervangen door nieuwe. Alleen de goede rubber matten houd ik. Wordt dus even puzzelen :D

Dit is de stal aan de binnenkant. Rechts zie je dat oude houten hek en gangetje dat er straks bij betrokken wordt. Matten zitten hier onder het gruis van het maken van de deuropeningen.
Afbeelding

De matten heb ik even goed schoon gespoten, om het gruis eraf te krijgen. Rechts aan het hek zit een automatische drinkbak. Op zolder hebben we er nog zo één liggen, die gaan we natuurlijk ook gebruiken.
Afbeelding

Dit is het gangetje dat we erbij gaan betrekken. Onzin om het hek te laten staan, want dan is het gangetje ook maar loze ruimte. En het hekje is sowieso enorm gammel. Nu kan ik er eventueel het hooi o.i.d. op leggen. Ach en al is het alleen maar zodat ze meer ruimte hebben om ruim te draaien in de stal.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:32

Stille meelezer komt zich ook melden :)

Wat ziet het er al mooi uit! En over de hoogte van de deur zal ik me, zoals gezegd, niet zoveel zorgen maken. Mijn paard is 1.65 en kan alleen met haar hoofd omlaag door de deur. We hebben haar gewoon het commando "hoofd omlaag" geleerd, geen enkel probleem. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 01:01

xJitskee schreef:
Stille meelezer komt zich ook melden :)

Wat ziet het er al mooi uit! En over de hoogte van de deur zal ik me, zoals gezegd, niet zoveel zorgen maken. Mijn paard is 1.65 en kan alleen met haar hoofd omlaag door de deur. We hebben haar gewoon het commando "hoofd omlaag" geleerd, geen enkel probleem. :)

:') :') Ik zie het helemaal voor me :D

Bedankt voor je reactie!! We zijn echt blij met onze vorderingen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 19:45

Het voormalig houthok is ook leeg. Het hok zat van voor tot achter helemaal vol. We hebben er gewoon 10 volle kuubkisten uitgehaald :+
Ik ben er erg blij mee! Het hok staat recht tegenover de stal dus weinig op en neer geloop, wat we voorheen wel hadden.

Afbeelding

Afbeelding

De voor en achterkant van het hok ga ik nog verven met buitenbeits, maar dan moet het weer wat beter zijn.
Afbeelding

Aan de zijkant hebben we de helft van de paaltjes weggehaald, zodat we met de heftruck met verlengde lepels zo een groot pak hooi eronder kunnen zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de achterkant (kant tegen de wei aan). De plaat rechts gaat nog in de beits. Links wil ik de opening dicht maken met doorzichtige golfplaat.
Afbeelding

Zijkant blijft waarschijnlijk open. Lekker licht en de regen komt bijna nooit van die kant. Mocht de wind toch eens zo staan en het regent, dan regent het nog amper in door het lage dak en doordat het best een diep hok is.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:33

Wat gaaf! Ik volg ook :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:49

Wat leuk dat je updates zo snel op elkaar volgen. Lijkt me geweldig zo'n project thuis!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:53

Wauw jullie zijn al ver!

Het wordt prachtig!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:01

Gaaf Delphi, ik lees mee. En dan oo zoek naar n pony!! Zie zo veel leuke E's voorbijkomen nu

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 13:11

Getup schreef:
Gaaf Delphi, ik lees mee. En dan oo zoek naar n pony!! Zie zo veel leuke E's voorbijkomen nu

Oh echt!! Ik heb er veel gezien, maar die zijn allemaal verkocht. Op het moment heb ik er zelf nog geen gezien waarvan ik denk ... wow dat wordt em :D. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig kijk uit zelfbescherming. Het zou niet handig zijn te gaan kijken, verliefd te worden en dan hier alles nog niet af te hebben.
Al komt er echt schot in de zaak. Mijn man zit nu in Spanje om alvast wat erwten dorsers weg te brengen. Als hij terug is kunnen we samen weer even flink aan de slag. Wel hebben we besloten de uitloop even te laten voor wat het is.
Die moet afgegraven worden en daarna bestraat, maar waarschijnlijk schuiven we dat op tot dit najaar.

Wij gaan een nieuw dak leggen en de grote isolatieplaten e.d. zijn geleverd en staan helaas recht voor de bestrating die wij dit jaar niet nodig dachten te hebben. En toen kwam ik met mijn plannen :') We kunnen er nu niet bij, maar hebben ruim genoeg liggen voor de uitloop. Dus dat komt dit najaar wel goed.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:39

Wat een ontzettend gaaf project! Ziet er al uitzettend mooi uit. +:)+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 19:59

Dank je wel!! Zal morgen met goed licht eens foto's maken van de stal. Het hekje is er helemaal uit en we hebben de tweede drinkbak hangen en aangesloten.

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:01

Wat gaaf zeg, heel leuk!

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:08

Ben benieuwd hoe het er nu uit ziet!
Sorry trouwens als ik wat onzekerheden had gebracht wbt de deuropening, was niet de bedoeling :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:19

Ik zou het gangentje zo laten zitten en daar het hooi neer leggen voor ze. Paar openingen in de afscheiding maken die er nu zit en dan kunnen ze er mooi met hun hoofd door heen eten. Scheelt een hoop verspilling.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 21:00

Marit_P schreef:
Ben benieuwd hoe het er nu uit ziet!
Sorry trouwens als ik wat onzekerheden had gebracht wbt de deuropening, was niet de bedoeling :)

Nee helemaal geen probleem hoor. Ben blij dat je het aanhaalde omdat dat namelijk al een twijfel was bij mij. Dankzij jou heb ik meer reacties gehad van mensen die ook een smalle lage ingang hebben. Ik ben je dus juist dankbaar :)

Genua, te laat het is er al uit ;) Maar het was erg gammel en daarbij willen we de ingang naar het gangetje ontoegankelijk maken. Nu kun je namelijk vanaf het erf zo de stal inlopen en dat geeft mij geen fijn gevoel. Ik heb op die zijde namelijk geen zicht vanuit huis of de tuin. Dus dan moet ik gewoon de stal in en dan het hooi erover gooien. Dan is het idee van een voergang ook wat weg. Ik heb nu mooie slowfeed hooikussens besteld

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 20:01

Hier de foto's van de stal zonder dat hek. De tweede drinkbak hangt en is aangesloten.
Mijn man is een steunwiel aan het hek aan het maken en dan kan het hek er van de week ook in als afscheiding.

Van de week alle rubber matten er eens uithalen. Er ligt veel zooi onder en tussen waardoor ze niet mooi vlak meer liggen. Dan de goede terug en de reepjes en kapotte eruit en nieuwe bestellen
Afbeelding

Achterin zit een klein deurtje wat eigenlijk geen functie heeft. De naden wil ik goed aftimmeren tegen tocht. Rechts zit een raam met echt glas dat deels kapot is. Het glas gaat er helemaal uit en er komt plexiglas voor. De stroomkabel gaan we ook netjes wegwerken en er komen 2 goede lampen in de stal
Afbeelding

Hier zie je de twee oude uitgangen. Nu gebarricadeerd met pallets. Links komt een mooie zwarte dichte plaat in en die kan niet meer open. Rechts komt de deur in die er altijd al in zat. Alleen hebben we die netjes in de zwarte beits staan. Wel komen er twee flinke latten/balkjes op geschroefd, zodat ook deze niet meer open kan.

Afbeelding

Afbeelding

Eén van de twee staldeuren in de dekkende buitenbeits
Afbeelding

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:18

Wat ziet het er al leuk uit! <3

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:32

Gaaf!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:41

Ik volg ook! Ziet er superleuk uit ben erg benieuwd! Als je een pony/klein paard wil kan je ook even kijken bij K&K Sporthorses op facebook, zij hebben vaak ook wel leuke e pony's staan. Mijn eigen d pony komt daar ook vandaan :) En dat is gewoon een recreatiepony trouwens, ze hebben niet alleen sportpaarden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:49

xLiez schreef:
Ik volg ook! Ziet er superleuk uit ben erg benieuwd! Als je een pony/klein paard wil kan je ook even kijken bij K&K Sporthorses op facebook, zij hebben vaak ook wel leuke e pony's staan. Mijn eigen d pony komt daar ook vandaan :) En dat is gewoon een recreatiepony trouwens, ze hebben niet alleen sportpaarden.

Dank je wel voor de tip! Ik heb gelijk hun FB geliked en gevolgd.