Femek2902 schreef:Blubber overal;
Op je paard, op je schoenen, aan de kruiwagen, op je broek.
Het is echt essentieel om een stuk getegeld te hebben waar de paarden met droge voeten kunnen staan. Of waar de paarden kunnen staan als de grond heel ongelijk is opgevroren.
Daarnaast ben je dus nogal afhankelijk van weersomstandigheden, als het regent is alles nat, als het vriest is alles koud en hard.
Maar dit weegt absoluut op tegen de voordelen
Dit is inderdaad ook het enige waar ik tegenaan loop. De blubber.
Nou kunnen zie hier wel naar binnen als ze willen (inloopstallen) maar daar staan ze echt nooit.
Verder alleen maar voordelen.

Die zit in de zomer tot het dak vol met hooi, daar ligt ook onze voorraad houtkrullen en onze hooistomer heeft er ook een plaatsje. Links naast de stal is dan de zadelkamer en daarnaast is dus nog een plek die we gaan inrichten als overdekte poetsplaats/stal.
En eerlijk gezegd denk ik dat dan de bakbodem en drogere paddock bodem hoger op mijn lijstje staan
Overigens gaan zij bij mij nu 's nachts op stal ivm geen schuilstal. Zodra het kan blijven ze weer buiten.
Nu ze op de wei staat zonder schuilstal, maar met bomen, en veel ruimte met een vrij kleine kudde- geen schram! Toen ze op relatief kleinere plekken stond, zoals paddocks of plekken met boxen als inloopstallen, was ze regelmatig gehavend... Mijn ervaring is wel dat op een plek met voldoende ruwvoer en ruimte, en een stabiele kudde (dus niet telkens nieuwe paarden erbij en paarden weg, steeds wisseling, etc) die verwondingen echt meevallen
ze hebben een schuilstal met daaromheen een betegeld stuk, dus ze kunnen droog staan.