Ervaring met paddock aan stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Ervaring met paddock aan stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:58

Bedankt voor jullie uitleg kirr en ajesca123! Hier heb ik echt wat aan!

Noah14, mij lijken die rubber tegels ook echt ideaal. Buiten de paddock moet ik nog even bedenken hoe en wat.

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 08:01

Bij ons is het inderdaad ook afgezet met schrikdraad

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:18

Wij hebben 2 buitenstallen van 3x4m met aan iedere stal een uitloop van 2m bestrating + 12x6m paddock met zand.
Voorheen was het eerst een dubbele buitenstal met zandpaddock van 12x12m waar mijn 3 pony's in stonden. Maar nu heb ik 4 pony's en staan ze 2aan2, dat geeft toch veel meer rust tijdens het eten.
Iedere ochtend gaan de pony's samen 2uurtjes los in de rijbak. In de zomer mogen ze smiddags enkele uren in de wei, in de winter staan ze eind van de dag nogmaals even samen in de rijbak.
Mijn pony's vinden het heerlijk! Ze worden altijd in de stallen gevoerd maar daarnaast staan ze eigenlijk altijd buiten, daar liggen ze ook veel in het zand

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:27

Wij hebben 2 paddocks. Waarvan 1 een inloopstal heeft en de andere een schuilstalletje.
De paddock met de inloopstal gebruiken we het meest om wat met de kinderen en de paarden in te doen. Of wat vrijheidsdressuur. De paarden staan er niet vaak in. Want heb ze eigenlijk 24/7 op de wei staan.
Maar het is altijd fijn om een paddock te hebben! Want met heel slecht weer zetten we ze daar in en hangen we hooi in de stal. En hij wordt ook vaak gebruikt als de paarden 'even moeten uit buiken' voordat we gaan rijden. Want in de wei blijven ze gewoon eten en eten. En met zo'n volle buik rijden is niet prettig. Ook gebruik in de paddock voor de achterblijver die niet mee op stap gaat.
Dat omdat er 3 rijen stroomdraad om heen zitten en ik daar het meest veilige gevoel bij heb.
De paddock wordt trouwens ook het meest gebruikt voor de hond :') Die zit daar vaak in.

Dit is de paddock aan huis. Met de inloopstal. De Shet en Haf staan samen in de stal.
Afbeelding

(Als je heel goed kijkt zie je de haflinger in de weide staan aan de overkant van de straat).
Afbeelding

Dit is de andere paddock, die wel groot genoeg is om in te rijden. Daar staat alleen een schuilstalletje. Het is de paddock en weide die in de zomer worden gebruikt. In de winter is het daar te nat.
Afbeelding

In de zomer worden de 's nachts opgesloten in die paddock en overdag kunnen ze vanuit die paddock de weide in. Als ik ze de hele dag in die weide laat staan groeien ze dicht.. :( Dat hebben we al uitgeprobeerd, maar ze blijven vreten.

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:52

Hier ook een merrie die in een stal met uitloop staat. Mijn ervaring tot nu toe (ze staat er nu ruim een half jaar); Zij vindt het geweldig, kan zelf kiezen binnen of buiten. Heeft een dichte box, dan een verhard gedeelte waar het hooinet hangt en de rest zand. Box van 3x3m, naast de box een zadelkamer van 1x3m, paddock van +/- 4x17m, waarvn de eerste 3m verhard.
Ja, de box blijft heel netjes en zij heeft alle ruimte, maar ik zie ook wel een aantal nadelen, die ik vooraf niet bedacht zou hebben; de paddocks zijn gescheiden met planken en schrikdraad, waardoor mijn merrie er niet meer durft te rollen, in het begin veel (vaak kleinere) verwondingen omdat ze wanneer ze een keer schrikken zich toch vrij snel vergissen in de afmetingen (altijd wondjes, nooit peesblessures of kreupelheden). Met de kruiwagen kan ik alleen via de paddock bij de box komen, wanneer de paddock dan blubber is, is het slecht begaanbaar met de kruiwagen. En als laatste omdat de zadelkamer op deze manier ook best open is (ook bovenste helft tralies net als de tussenwanden van de boxen) is deze best snel vochtig en is dit niet heel goed voor je tuig. Vooral de spullen die ik wat minder vaak gebruik hebben hier last van. Al met al ben ik wel tevreden, maar mocht ik de gelegenheid hebben om het zelf te bouwen zou ik toch een aantal dingen net anders aanpakken.

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:44

Mijn pony heeft een vrij grote stal (4x5) en hier zit een paddock aan vast. Het eerste stukje als ze naar buiten loopt is nog steen. Dat is ongeveer evengroot als haar stal. Dan is er nog een stuk van ik gok 30x5 waarin ze wel een klein sprintje kan trekken maar niet enorm de ruimte heeft. Ze staat hier alleen in maar er zitten wel andere paddocks aan geplakt aan de linker- en rechterzijde met andere paarden waarmee ze over het hek contact kan hebben.
Hier staat ze 16 uur in, ze komt 8 uur buiten en wordt soms in een grotere paddock losgegooid.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:56

Wij hebben dit; vier boxen can 3,5 x 3,5 die altijd allemaal open staan dag en nacht
Daaraan gelijk een stuk van 2 x 15 meter verhard, hier staat een slowfeeder, hangt een hooi net en staan (of slingeren :p ) meerdere speciekuip
Daaraan een paddock van 28 x 15 (denk ik!) lang genoeg om in te rijden maar niet breed genoeg.
Er staan 2 tinkers, 2 fjorden en 1 shet op, gaat prima