Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heleennn schreef:troi schreef:
Is bijna de afstand die ik ook moet afleggen. Ik vreesde daar ook voor maar heb gemerkt dat je met goede stalgenoten en met goede afspraken met de pensionhouder daar prima uitkomt. En echt je paard zoveel gelukkiger zien is heel wat waard!
Oh en vergeet het fysieke niet, de hele dag op stal is beroerd voor de spieren en daardoor wordt je training echt een stuk minder effectief.
Had jou paard in het begin geen problemen dat hij je mistte ofzo? Klinkt heel debiel, maar het kan toch lijkt me? Zeker omdat ik nu elke dag ga...
anjali schreef:Ts,ik heb 50 jaar ervaring,en het is echt nergens volmaakt.Doe je best voor je paard en als ze soms in de winter wat te veel op stal staat dan kun je daar in ons klimaat niet alyijd wat aan doen. Is je paard verder gezond en goed gehumeurd dan zou ik de winter gewoon uitzitten.Echt waar,overal is wat,en het verschilt heel erg per regio of de paarden s'winters buiten kunnen of niet.En elk paard is ook nog eens anders,er zijn zat paarden die met slecht weer geen weidegang willen.
Picasso schreef:pol1 schreef:1x per dag ruwvoer..serieus?? En dat samen met t feit dat ze niet een fatsoenlijke dag naar buiten kunnen lijkt mij niet meer van deze tijd! Hoog tijd voor een andere stal!! Begrijpelijk dat je t idee hebt je paard tekort te doen..Zou ik zeker ook zo voelen! 25/7 buiten moet ik ook niet aan denken ( op de zomermaanden na)..Maar dit is t andere uiterste!
Zo mee eens! Ik vind dit ook echt niet normaal! Een van de redenen waarom ik destijds van een pensionstal vertrokken ben. Helaas wordt dit heel normaal gevonden tegenwoordig.....Heb ze nu gelukkig thuis, waar ik de boel zelf kan regelen.
Heleennn schreef:Ik wil ook een betere oplossing ivm mijn studies. De ideale oplossing zou zijn om haar te stallen bij een vriendin van mijn moeder. Zij staat op een kleine stal waar ze in groepen op de weide staan het hele jaar door. Dan hoef ik haar niet uit handen te geven, er is nog steeds een bak én ze staat buiten. Ik vermoed dat het dan ook niet echt boeit als ik een paar dagen niet ga. Dit komt ook zo'n 200 euro goedkoper uit dan de huidige stal. Maar dan moet ik wel 45 min rijden om er te komen. Dit lijkt me niet zo ideaal voor het geval ze ziek zou worden of medische zorgen nodig heeft?
genja schreef:Weet je aan het te weinig buiten gaan kan je inderdaad niet 1 2 3 iets veranderen al zou dat voor mij een reden zijn om naar iets uit te gaan kijken maar ik snap dat dit lastig is als je afhankelijk bent van je ouders.
Maar het 1x per dag hooi voeren beleid (of het moet zoveel zijn dat ze er bijna 24 uur mee doen) zou ik echt samen met je stalgenoten gaan aankaarten. Kan me niet voorstellen dat er een iemand hier tevreden over is. En ook niet dat daar nog geen zieke paarden van zijn gekomen. Als de stalhouder niet 2 x per dag wil voeren (achterlijk maar vooruit) dan met je stalgenoten een schema maken dat iedereen een avond voer beurt neemt?
Floortz schreef:Heleennn schreef:Ik wil ook een betere oplossing ivm mijn studies. De ideale oplossing zou zijn om haar te stallen bij een vriendin van mijn moeder. Zij staat op een kleine stal waar ze in groepen op de weide staan het hele jaar door. Dan hoef ik haar niet uit handen te geven, er is nog steeds een bak én ze staat buiten. Ik vermoed dat het dan ook niet echt boeit als ik een paar dagen niet ga. Dit komt ook zo'n 200 euro goedkoper uit dan de huidige stal. Maar dan moet ik wel 45 min rijden om er te komen. Dit lijkt me niet zo ideaal voor het geval ze ziek zou worden of medische zorgen nodig heeft?
Probeer eens op iets langere termijn te kijken? Je bent nog druk met je studie en maakt je zorgen dat je paard te veel binnen staat. Wat is er nou idealer dan je paard bij die vriendin van je moeder te stallen; paard heeft het daar prima; jij hoef je niet schuldig te voelen als je heel druk met je studie bent, en kunt je daarop concentreren. Heb je tijd om te gaan, dan is het enige nadeel dat je een langere afstand moet afleggen om je paard te zien en te rijden. Je kunt afspraken maken wat er gedaan moet worden in geval ze wat krijgt. Als je op school zit kun je ook niet stante pede naar je paard gaan...
Dan maar liever 2 x per week wat langer in de auto, dan elke dag zorgen maken of ze wel genoeg buiten komt en sprokkelen met halve uurtjes op een graasweide.
Over een jaar of wat als je studie klaar is, dan verandert het weer en kun je haar weer elders neerzetten wat je dan beter past.
Heleennn schreef:genja schreef:Weet je aan het te weinig buiten gaan kan je inderdaad niet 1 2 3 iets veranderen al zou dat voor mij een reden zijn om naar iets uit te gaan kijken maar ik snap dat dit lastig is als je afhankelijk bent van je ouders.
Maar het 1x per dag hooi voeren beleid (of het moet zoveel zijn dat ze er bijna 24 uur mee doen) zou ik echt samen met je stalgenoten gaan aankaarten. Kan me niet voorstellen dat er een iemand hier tevreden over is. En ook niet dat daar nog geen zieke paarden van zijn gekomen. Als de stalhouder niet 2 x per dag wil voeren (achterlijk maar vooruit) dan met je stalgenoten een schema maken dat iedereen een avond voer beurt neemt?
Als je hooi klaarzet voor 's avonds wordt dat wel gewoon gegeven. Maar het is echt een grote stal. Dus ik ben gewoon één van de klanten en denk niet dat ze naar mij zullen luisteren of iets zullen veranderen aan hun beleid...