Welk dier loopt er rond onze stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Welk dier loopt er rond onze stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:17

OOOOHHHHJEEE TS!!! Jacht had je nooit moeten noemen :P Daar gaan we, hou je vast

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:20

dees_daan schreef:
Toch word een steenmarter heel vaak met een kat verward, ik heb het in mijn tijd bij de dierenambulance 3x mee gemaakt dat de werden gebeld over een kat en dat het een steenmarter bleek te zijn, 2x een dode en een zieke. Dus dat mensen ze met een kat vergelijken/verwarren gebeurd wel vaker.
Ik vraag me wel af waarom het dier (wat het dan ook is) meteen geschoten moet worden, jullie hebben er toch helemaal geen last van? Als je vriend hem niet gezien had dan had je niet eens geweten dat ie er was..

Jager zal waarschijnlijk willen weten wat het is, Das en steenmarter zullen met rust gelaten worden neem ik aan, aangezien deze beschermd zijn. Bever durf ik op het moment niet te zeggen, maar stel het is een ik noem maar een wasbeer (steeds meer voorkomend) zal de jager deze zeker niet in zijn jacht willen hebben. Dat is een exoot en zal dan ook geschoten worden. TS heeft er dan geen last van, maar de rest van de wildstand kan veel last hebben van zo'n dier.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:36

GabberGill schreef:
OOOOHHHHJEEE TS!!! Jacht had je nooit moeten noemen :P Daar gaan we, hou je vast

Wat een euhm, bijzondere reactie. Geen idee of die op mijn vraag bedoeld was, maar ik stelde mijn vraag puur uit interesse waarom het dier dood moet. Ik heb verder helemaal niets tegen jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:39

En wat als het een bunzing of iets dergelijks is?
GabberGill je kan er heel flauw over gaan doen maar ik stel gewoon een vraag, aangezien ik niet snap waarom dieren geschoten moeten worden terwijl er helemaal geen last is? Beestje is 1 keer voorbij gelopen en moet meteen maar dood tenzij dat niet mag, ik kan daar niet bij.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 16:48

Hij gaat niet zomaar schieten dames hij gaat het dier opsporen! Hij heeft niks aan een niet eetbaar dier!
Maar een ontsnapte nerts kan goed zei hij er zit vlakbij een nertsen bedrijf.
Hij zal een steenmarter vangen en verplaatsen, wij hebben historische tractoren als hij aan de bekabeling gaat hebben we er last van!
Een das of bever laat hij lopen.
Een jager is geen moordenaar maar houdt populaties op peil!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 16:49

GabberGill schreef:

Ik heb een dikke huid :j
En verder zie vorige post!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:51

Jelleee schreef:
GabberGill schreef:

Wat een euhm, bijzondere reactie. Geen idee of die op mijn vraag bedoeld was, maar ik stelde mijn vraag puur uit interesse waarom het dier dood moet. Ik heb verder helemaal niets tegen jagen.

Wat een bijzondere reactie, fijn dat je mijn reactie's op jezelf baseert, maar nee sorry was over het algemeen. Dus haal aub weer adem.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:58

Hallo, ik meld mij even Muskusratten wonen in het water, en niet in stallen beverratten lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk met de zelfde reden (ik ben jaren in dienst geweest als vanger)

O, idd een (steen)marter is zwaar beschermd en mag zodanig dus niet gedood worden alleen geweerd. Alle dieren zijn in NLD beschermt tenzij er een ontheffing is aangevraagd met uitzondering van de bruine rat zwarte rat en de huismuis.

TJa, ook ik moet dat weten, wij houden wel van een stukje door onszelf verworven wild.. Jammer dat de mens zover van de natuur af is komen te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:21

Heeft niks met ver van de natuur af staan te maken aangezien niemand zegt iets tegen de jacht zelf te hebben. Als het schadebestrijding of wildbeheer is, dat op een nette manier gebeurd en er wat met het vlees gedaan word prima, maar gewoon schieten omdat ie er toevallig loopt vind ik niet kunnen en heeft ook niks met de natuur te maken. TS zegt letterlijk dat een marter blijft leven maar elk ander dier geschoten word, dan kan je reacties verwachten..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 18:14

Nee dat zeg ik niet ik laat echt geen das of bever schieten. Maar een ontsnapte nerts wordt wel geschoten.
De jager op onze grond verjaagd steenmarters met een radio. Ze houden niet van geluid zegt hij

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:39

Bij een ontsnapte nerts vergoed de pelsdierhouder alle schade, mocht die er zijn.
Overigens worden die beesten met en vangkooi gevangen, dat is iets handiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:48

friesam schreef:
Nee dat zeg ik niet ik laat echt geen das of bever schieten. Maar een ontsnapte nerts wordt wel geschoten.
De jager op onze grond verjaagd steenmarters met een radio. Ze houden niet van geluid zegt hij

Toch wel :)

"De jager die de jacht op onze grond heeft was net hier hij kijkt zaterdag of hij het dier kan vinden een steenmarter laat hij leven, die zijn beschermd een ander dier schiet hij. (En m'n diepvries is weer vol, altijd leuk als hij langs komt)"

Hier was mijn reactie dan ook op gebasseerd. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is. Een das geloof ik niet, die zijn veel groter dan een kat en leven in een burcht, als de jager daar in de omgeving actief is weet hij wel of er een burcht in de omgeving zit of niet. Daarnaast zijn ze te groot om snel onder een trekker te schieten, ze zijn echt middelgrote hond formaat en de zwart witte kop was je vriend ook wel opgevallen denk ik.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:50

Toevallig dat ik net jouw bericht hier tegen kom, ik googlen op marter om te zien hoe ziet zo'n beest er ook al weer uit.
Kom ik een nieuwsbericht tegen wat net is geplaatst over iemand die een marter in huis op bezoek kreeg ;-) Misschien wel leuk om te zien :-)

http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.6676364

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:59

een marter? of kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:07

friesam schreef:
(hij is geen dierenkenner het zou bijna een koe kunnen zijn zeg maar)

ga je kijken met je zaklamp, ligt er een koe onder je tractor te pitten :')

Bregtje_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:20

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:32

Ik ben ontzettend benieuwd wat het mysterieuze dier is! :Y)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:38

Iedereen denkt ook echt gelijk aan wilde dieren, het kan net zo goed gewoon een zwarte zwerfkat zijn, en omdat er bij paarden en stallen vaak muizen zijn, is de verklaring simpel.