Kinke schreef:Waarom een pensionstal beginnen als je geen geld hebt om te investeren in genoeg paddocks of weilanden? Lijkt me dan heel logisch om er niet aan te beginnen.
Weiland is er in overvloed, maar in de winter bij nat weer niet toegankelijk.
Majabeestje schreef:Hè wat zonde, weer zo'n stal erbij waar paardenwelzijn zo laag op de prioriteitenlijst staat. Drie à vier uurtjes per dag solitair naar buiten, de hele winter... wat een ellende. En dan zogenaamd omdat het sportpaarden zijn.
Zo redeneer jij het, ik zeg alleen dat mijn sportpaarden niet 24/7 op de wei hoeven te staan.
En ja helaas heeft niet iedereen de luxe om z'n paarden 10 uur per dag in de winter ze in paddocks te hebben staan.
Ja tuurlijk ze kunnen de hele dag in de wei staan maar dan is het 1 groot modderbad,
en aanleg van goed gedraineerde paddocks dat is ook een inverstering.
Ik denk alleen dat 75% van de stallen in de winter geen / of maximaal een dagdeel de paarden naar buiten kunnen.
Maar waarom kan jij die 'luxe' van 10 uur in de paddock dan niet bieden? Je hebt paddocks lees ik, waarom kunnen daar geen 2 paarden per paddock in? Of waarom niet allemaal in 1 grote paddock?
Dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Zoals je ook heb kunnen lezen dat de paddocks 5 x 12 zijn, daar kan je geen 2 paarden instoppen.
1 grote paddock zou kunnen, dan is het 20 x 12, passen geen 10 paarden in.
Jans schreef:Wat voor ondergrond heb je TS? Ook klei? Dan is jaarrond buiten enorm lastig. Terwijl hoger in Utrecht je alweer zandgrond hebt waar het makkelijker op wordt.
Helaas klei..
Mloes schreef:Bij jezelf iets goed praten omdat er andere mensen zijn het nog slechter doen, vind ik een beetje jammer.
Maar je vraag was wat de mensen op bokt zouden betalen voor je stalling. Veel mensen geven je de tip je te onderscheiden van andere stallen. Ik denk ook dat je sneller vol zit en meer geld kan vragen als je de paarden langer buiten laat lopen. Dat, plus je faciliteiten zou je zo richting de €300 kunnen gaan (en misschien nog wel wat meer!).
Waarom zou ik mezelf goed moeten praten, ik vergelijk alleen, dat doet iedereen hier toch..
Je moet toch kijken wat andere aanbieden etc/ kosten / etc.
en deze tip is mijn nu wel duidelijk ja en ik hou het zeker in mijn achterhoofd mochten de stallen niet volkomen.
Nessie schreef:Jullie kunnen prima aangeven wat je meer zou willen betalen als ze dat kan bieden, maar haar vraag is wat mensen zouden betalen als ze dit in het topic aanbied.
Tuurlijk is een stal met meer buitengang meer waard in combinatie met deze faciliteiten, maar ook deze stal heeft z'n voordelen ten opzichte van andere locaties. Voor TS lijkt het me handig dat dan beide prijzen worden aangegeven, zo kan zij de afweging maken of het wellicht met meer buitengang toch meer inkomsten kan brengen

En of ze dat dan doet is aan haarzelf.
Kijk daar heb ik wat aan!
en wat nog iemand hier aangeeft, sommige mensen leggen geen 300 euro neer voor stalling (studenten of mensen die het niet zo breed hebben)
Prisca schreef:Er zijn er wel een aantal (aan de Oudewater kant) alleen die prijzen zijn niet grappig meer of staan de hele dag in de blubber.
Ik denk dat voor vele de bereikbaarheid en reistijd ook erg meetelt.
Dat vind ik ook zeker een punt, de bereikbaarheid,