Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. [plaats])

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:56

Gingerale schreef:
Oh Kinke, wat ben ik het met jouw posts eens! Je slaat wat mij betreft de spijker op zn kop met, zoals jij het omschrijft, 'het recht om een paard te hebben no matter what'. Je hebt een paard niet alleen maar voor je eigen plezier. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor het welzijn van het dier, je zult je dus moeten verdiepen in het wezen paard, en in haar of zijn behoeftes voorzien. In de échte behoeftes dan dus hè, even voor alle duidelijkheid, daar vallen wedstrijden rijden, solarium of een stapmolen dus niet onder :+

_/-\o_

Ts: ik denk echt dat je stal superpopulair gaat zijn als je de luxe faciliteiten weet te combineren met veel buiten. Succes!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:03

iSaBeLL schreef:
GDG schreef:
Hè wat zonde, weer zo'n stal erbij waar paardenwelzijn zo laag op de prioriteitenlijst staat. Drie à vier uurtjes per dag solitair naar buiten, de hele winter... wat een ellende. En dan zogenaamd omdat het sportpaarden zijn.

Zo redeneer jij het, ik zeg alleen dat mijn sportpaarden niet 24/7 op de wei hoeven te staan.

En ja helaas heeft niet iedereen de luxe om z'n paarden 10 uur per dag in de winter ze in paddocks te hebben staan.
Ja tuurlijk ze kunnen de hele dag in de wei staan maar dan is het 1 groot modderbad,
en aanleg van goed gedraineerde paddocks dat is ook een inverstering.

Ik denk alleen dat 75% van de stallen in de winter geen / of maximaal een dagdeel de paarden naar buiten kunnen.

Jij hebt bij uitstek juist wél die luxe! Enkel door zoveel paarden te stallen dat je ze allemaal de kans kunt geven om de hele dag buiten te staan. Puur door meer paarden te stallen dan jij plek hebt om de hele dag buiten te staan (en zelfs dat betekent helaas vaak nog steeds 16-18(!) uur per etmaal op stal).

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:04

Mloes schreef:
Gingerale schreef:
Oh Kinke, wat ben ik het met jouw posts eens! Je slaat wat mij betreft de spijker op zn kop met, zoals jij het omschrijft, 'het recht om een paard te hebben no matter what'. Je hebt een paard niet alleen maar voor je eigen plezier. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor het welzijn van het dier, je zult je dus moeten verdiepen in het wezen paard, en in haar of zijn behoeftes voorzien. In de échte behoeftes dan dus hè, even voor alle duidelijkheid, daar vallen wedstrijden rijden, solarium of een stapmolen dus niet onder :+

_/-\o_

Ts: ik denk echt dat je stal superpopulair gaat zijn als je de luxe faciliteiten weet te combineren met veel buiten. Succes!

En ik denk ook zéker dat mensen daar extra voor willen betalen. Zulke plekken zijn zeer geliefd/gewenst. Zelf zou ik er zo 300-325 euro voor overhebben (inclusief mesten).

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 19:09

Ik heb dit topic niet om een discussie te gaan houden over dat mensen het zielig vinden dat hun paard in de winterperiode maar 4 uurtjes naar buiten kan, dan moeten jullie maar zelf een topic openen voor die discussie.

Jullie doen of ik 1 of andere dierenbeul ben,
wat vinden jullie van de stallen waar helemaal geen paard buitenkomt, die mensen mogen zeker geen eens paarden houden?

Mijn paarden zijn altijd vrolijk en komen elke dag lekker buiten, en lopen met plezier onder het zadel.

En waar gebouwd kan worden moet eerst geld verdiend worden toch, voor niets gaat de zon op.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:01

Bij jezelf iets goed praten omdat er andere mensen zijn het nog slechter doen, vind ik een beetje jammer.

Maar je vraag was wat de mensen op bokt zouden betalen voor je stalling. Veel mensen geven je de tip je te onderscheiden van andere stallen. Ik denk ook dat je sneller vol zit en meer geld kan vragen als je de paarden langer buiten laat lopen. Dat, plus je faciliteiten zou je zo richting de €300 kunnen gaan (en misschien nog wel wat meer!).

GDG

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:21

Jammer dat je met dooddoeners komt en niet inhoudelijk op de ideeën ingaat.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:21

Jullie kunnen prima aangeven wat je meer zou willen betalen als ze dat kan bieden, maar haar vraag is wat mensen zouden betalen als ze dit in het topic aanbied.
Tuurlijk is een stal met meer buitengang meer waard in combinatie met deze faciliteiten, maar ook deze stal heeft z'n voordelen ten opzichte van andere locaties. Voor TS lijkt het me handig dat dan beide prijzen worden aangegeven, zo kan zij de afweging maken of het wellicht met meer buitengang toch meer inkomsten kan brengen :) En of ze dat dan doet is aan haarzelf.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:25

Een stal als deze met meer mogelijkheid tot buiten blijven in groepsverband zou ik rustig 250 voor betalen. Iets meer ook nog wel. Ik ben maar student, dus heb weinig te besteden, maar zou tot 300 kunnen gaan voor een goede plek.
Helaas valt deze stal door het management voor mij persoonlijk dus af.
Ik heb behoorlijk gezocht naar stallen in Utrecht, helaas komen ze in de winter nergens buiten of op een postzegel en dan ook nog maar kort.

Dus toen heb ik voor mijn paard gekozen, die woont nog in Zwolle zolang ik in Utrecht studeer. Lekker buiten met haar vriendjes.
Ik ben namelijk van mening dat ik niet het recht heb om mijn paard zoveel op te hokken omdat ik zo nodig moet studeren. Dus als Zwolle niet had gekund (dank aan mijn zus die voor mijn paard zorgt!!) had ik haar weggedaan.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 03-11-16 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:26

Volgens mij komt uit een heel aantal reacties naar voren dat men hier 0 euries voor zou betalen :D Maar zal voor mezelf spreken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:40

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen die ik nou 2x gesteld heb. Jammer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:00

Ik denk dat als je al die luxe bied je moet kijken of de tijd en moeite wel terug verdient in je eigen salaris)

Ik ben net buiten de provincie Utrecht gaan wonen en ik betaal 235,00 per maand voor mijn paard heb er een pony bij die staat bij IJslanders en staat altijd 24/7 buiten met schuilstal. Puur omdat het haalbaarder is buiten staan voor mijn paarden.

Winter:
Ze gaan smorgens om 6:30/7 uur naar buiten en halen met een binnenhaal rooster binnen rond 18/19 uur. Paarden staan dan kleine groepjes in de paddock met meerdere slowfeeders. Kuil of hooi mogelijk.
Voer is biks (sport) en zelf bijvoeren kan altijd.

Zomer:
Naar buiten rond 6:30/7 uur en savonds blijven ze of buiten of gaan naar binnen ligt aan het weer. Dit jaar zijn ze vanaf Mei tot vorige week 24/7 op het weiland geweest en worden vaak gewisseld (voordeel ze hebben veel grond).

Grote Z bak, longeerbak, indoor stapmolen goed buitenrijden. Mesten van stal en paddock doen we zelf. Eigenaar doet het wel als je het haar vraagt.
We doen veel samen in overleg en is er erg gezellig.

De eigenaar is met dit alles best veel tijd kwijt en werkt ernaast ook nog. Ik denk als je mesten en binnen en buitenhalen zelf gaat doen je erg ERG veel tijd mee kwijt bent en moet je afvragen of het qua prijs haalbaar is (je moet je salaris er uithalen en investeringen).

Verder zitten erin deze omgeving veel stallen maar bij de meeste moet je veel zelf doen of is er erg weinig samenwerking hierdoor is mijn paard de dupe. Dus was dit geen optie voor mijn paarden.

In de omgeving Utrecht komen veel paarden weinig buiten voor mij om diverse redenen of de grond laat het niet toe of gebruik en ruimte of de kosten lopen dan te hoog op waardoor je leegstand hebt. Het is gewoon erg dubbel.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:09

Ik denk dat je niet moet kijken naar wat jij wil als je pensionhoudster bent, maar naar wat je klanten willen!

Jouw paarden jouw keuzes als je die niet lang op de paddock laat staan, maar als je toekomstige klanten dat wel willen dan zul je ze zo blijven mislopen.
Als je langer dan 3/4 uur op de paddock kan garanderen dan denk ik dat je echt een voordeel hebt ten opzichte van andere stallen. :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:33

In deze omgeving (oostkant Utrecht) is inderdaad veel vraag naar de mogelijkheid om buiten te zetten in de winter.

Bij ons op stal gaan alle paarden 's winters de hele dag in droge (! erg belangrijk) paddocks.
Verder ook alle faciliteiten die jij noemt, goede buitenbak met verlichting, longeercirkel, stapmolen, zadelkasten etc. Super uitrijmogelijkheden.
Hier gaan de paarden wel in de zomer 24 uur per dag naar buiten op de wei, in groepjes. Of mensen dat willen is een beetje afhankelijk van je doelgroep.

Ik zou dus inderdaad ook kijken naar wat mensen willen en dan proberen dat te combineren met wat jij kan bieden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:41

Er zijn er wel een aantal (aan de Oudewater kant) alleen die prijzen zijn niet grappig meer of staan de hele dag in de blubber.

Ik denk dat voor vele de bereikbaarheid en reistijd ook erg meetelt.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 14:59

Kinke schreef:
Waarom een pensionstal beginnen als je geen geld hebt om te investeren in genoeg paddocks of weilanden? Lijkt me dan heel logisch om er niet aan te beginnen.

Weiland is er in overvloed, maar in de winter bij nat weer niet toegankelijk.

Majabeestje schreef:
Hè wat zonde, weer zo'n stal erbij waar paardenwelzijn zo laag op de prioriteitenlijst staat. Drie à vier uurtjes per dag solitair naar buiten, de hele winter... wat een ellende. En dan zogenaamd omdat het sportpaarden zijn.

Zo redeneer jij het, ik zeg alleen dat mijn sportpaarden niet 24/7 op de wei hoeven te staan.

En ja helaas heeft niet iedereen de luxe om z'n paarden 10 uur per dag in de winter ze in paddocks te hebben staan.
Ja tuurlijk ze kunnen de hele dag in de wei staan maar dan is het 1 groot modderbad,
en aanleg van goed gedraineerde paddocks dat is ook een inverstering.

Ik denk alleen dat 75% van de stallen in de winter geen / of maximaal een dagdeel de paarden naar buiten kunnen.

Maar waarom kan jij die 'luxe' van 10 uur in de paddock dan niet bieden? Je hebt paddocks lees ik, waarom kunnen daar geen 2 paarden per paddock in? Of waarom niet allemaal in 1 grote paddock?
Dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.

Zoals je ook heb kunnen lezen dat de paddocks 5 x 12 zijn, daar kan je geen 2 paarden instoppen.
1 grote paddock zou kunnen, dan is het 20 x 12, passen geen 10 paarden in.

Jans schreef:
Wat voor ondergrond heb je TS? Ook klei? Dan is jaarrond buiten enorm lastig. Terwijl hoger in Utrecht je alweer zandgrond hebt waar het makkelijker op wordt.

Helaas klei..

Mloes schreef:
Bij jezelf iets goed praten omdat er andere mensen zijn het nog slechter doen, vind ik een beetje jammer.

Maar je vraag was wat de mensen op bokt zouden betalen voor je stalling. Veel mensen geven je de tip je te onderscheiden van andere stallen. Ik denk ook dat je sneller vol zit en meer geld kan vragen als je de paarden langer buiten laat lopen. Dat, plus je faciliteiten zou je zo richting de €300 kunnen gaan (en misschien nog wel wat meer!).

Waarom zou ik mezelf goed moeten praten, ik vergelijk alleen, dat doet iedereen hier toch..
Je moet toch kijken wat andere aanbieden etc/ kosten / etc.

en deze tip is mijn nu wel duidelijk ja en ik hou het zeker in mijn achterhoofd mochten de stallen niet volkomen.

Nessie schreef:
Jullie kunnen prima aangeven wat je meer zou willen betalen als ze dat kan bieden, maar haar vraag is wat mensen zouden betalen als ze dit in het topic aanbied.
Tuurlijk is een stal met meer buitengang meer waard in combinatie met deze faciliteiten, maar ook deze stal heeft z'n voordelen ten opzichte van andere locaties. Voor TS lijkt het me handig dat dan beide prijzen worden aangegeven, zo kan zij de afweging maken of het wellicht met meer buitengang toch meer inkomsten kan brengen :) En of ze dat dan doet is aan haarzelf.

Kijk daar heb ik wat aan!
en wat nog iemand hier aangeeft, sommige mensen leggen geen 300 euro neer voor stalling (studenten of mensen die het niet zo breed hebben)

Prisca schreef:
Er zijn er wel een aantal (aan de Oudewater kant) alleen die prijzen zijn niet grappig meer of staan de hele dag in de blubber.

Ik denk dat voor vele de bereikbaarheid en reistijd ook erg meetelt.

Dat vind ik ook zeker een punt, de bereikbaarheid,

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 15:03

Ik hoop dat ik iedereen nu te woord heb gestaan.
En alle ideeën neem ik zeker mee, maar niet alles is te realiseren op korte termijn natuurlijk!

Voor de mensen die de discussie aan willen gaan over paarden te weinig buiten, er heeft iemand een topic aangemaakt
[VSW] Stallingen omgeving Utrecht/Wijk bij Duurstede

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 22:59

Een stal voor 10 paarden lijkt me sowieso niet winstgevend als je kijkt naar de 12+ uren per dag die je aanwezig moet zijn/er mee bezig zal moeten zijn. Nu weet ik niet hoe oud je bent en wat je normaal per uur verdient op kantoor, maar een simpel rekensommetje laat (waarschijnlijk) zien dat je geld moet toeleggen op het gedoe. Vergeet ook je kosten niet voor alle voorzieningen zoals water en elektriciteit.

Daarnaast moet je natuurlijk uiterst goed met mensen om kunnen gaan. We weten allemaal dat paardenmensen nogal absurde eisen kunnen stellen :P

PS Ik zou zo'n 200-240 euro betalen voor de situatie zoals je hem nu schetst.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:08

Ik betaal voor deze faciliteiten in de Noordoostpolder, maar dan ook nog met gigantische binnenbak en grote springweide, zo'n 160 euro per maand, exclusief stalbedekking en krachtvoer.
Dus zo rond de 200 inclusief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:34

Gezien de regio zou ik zeggen zo rond de €250

Ik sta nu redelijk vergelijkbaar en betaal €180 maaar dit is wel in Overijssel! Wat een goedkopere regio is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:20

UK_eef schreef:
Een stal voor 10 paarden lijkt me sowieso niet winstgevend als je kijkt naar de 12+ uren per dag die je aanwezig moet zijn/er mee bezig zal moeten zijn. Nu weet ik niet hoe oud je bent en wat je normaal per uur verdient op kantoor, maar een simpel rekensommetje laat (waarschijnlijk) zien dat je geld moet toeleggen op het gedoe. Vergeet ook je kosten niet voor alle voorzieningen zoals water en elektriciteit.

Daarnaast moet je natuurlijk uiterst goed met mensen om kunnen gaan. We weten allemaal dat paardenmensen nogal absurde eisen kunnen stellen :P

PS Ik zou zo'n 200-240 euro betalen voor de situatie zoals je hem nu schetst.

Sluit ik me volledig bij aan denk dat je flink in de min gaat... ondertussen de nodige stallen gezien...en meegemaakt... denk dat ik maar lekker Accountant blijft.
Ik ben echt gezegend met een fijn stal nu...vooral voor mijn paarden.

Cebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:01

Bij mij in de buurt (ook N-H) betaal je voor zo'n zelfde soort stalling als jij omschrijft zo'n 250 euro. Ik zou persoonlijk afknappen op de uitrijmogelijkheid (maar dan ben ik wel echt recreatieruiter) en het feit dat ze niet 24/7 naar buiten mogen in de zomer. Ik zou 200 euro een nette prijs vinden.