Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik heb een paddock van circa 11 x 46 m en een paddock van +/- 250 m2 (soort van L-vorm, dus moeilijk om afmetingen te noemen) die ik aan elkaar kan verbinden. De kleine paddock is meer een uitloop bij de grote schuilstal/luifel van 10 x 4 meter.
Er staan vier hooibakken, twee per paddock. In de paddocks wil in niet meer dan vier paarden hebben in totaal. Twee paarden per paddock of vier als de doorgang open is.
[ Afbeelding ]
Het dak waar ik op sta is van de schuilstal/luifel. Er stond toen slechts één hooibak. De paarden stonden er alleen even om te rollen.
Ze staan 8 - 10 uur per dag in de paddock als het weiland te nat is. Nu gelukkig nog in de wei.
Er is nu geen verharding meer. Eerder had ik een paddock van 20 x 30 m voor drie tot vier paarden waarvan 4 x 20 meter verhard was. De verharding was bij ons geen succes.
GDG schreef:Goh dat hoor je niet vaak, ik ben wel benieuwd waarom je het geen succes vond.
Azmay schreef:Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.
- Hoe groot is het?
Ongeveer 13 x 24
- Zijn er stukken verhard?
Rondom de stal en op de voer plek betegeld
- Staan ze alleen of samen?
D- pony met een Shet
- Hoeveel uur staan ze erop?
24/7
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ja vrijwel onbeperkt
- Is er een schuilstal aanwezig?
Ja
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Van april tot eind oktober op de wei. In de nacht alleen paddock. Hek vanuit de paddock gaat open en kunnen ze zelf heen en weer.
Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden![]()
ik ben in april verhuisd van pensionstal naar mijn plekje nu... Altijd buiten.. onbeperkt hooi.. Altijd eigen beweging.. ik zou nooit anders meer willen!!
Azmay schreef:Moet zeggen dat ik versteld sta van het formaat van sommige paddocks. Ik vond mijn totale oppervlak al groot maar een zandpaddock van 30x40 zou hier op klei een fortuin kosten volgens mij.
Azmay schreef:Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.
- Hoe groot is het?
We gebruiken de rijbak dus 30x40. Er is nog een stuk aanvast van ongeveer 20 bij 4, daar staat de schuilstal.
- Zijn er stukken verhard?
Ja ongeveer 2 stelconplaten maar opzich is dat niet noodzakelijk. De bak is eb/vloed en is bijna altijd helemaal droog.
- Staan ze alleen of samen?
Met zijn 3'tjes.
- Hoeveel uur staan ze erop?
24/7. Van april tot 1 november kunnen ze ook op het land.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Hangt in de schuilstal dus wel vrij toegankelijk maar zo wordt de bak er niet slechter van.
- Is er een schuilstal aanwezig?
Een grote inloopstal van 10 bij 3.
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
In de zomer is de weide ook open, op stal staan ze nooit. Alleen met borstelen, opzadelen of als ze erg bezweet zijn even met deken.
Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden
Azmay schreef:Moet zeggen dat ik versteld sta van het formaat van sommige paddocks. Ik vond mijn totale oppervlak al groot maar een zandpaddock van 30x40 zou hier op klei een fortuin kosten volgens mij.
Azmay schreef:Dat viel ons op zich heel erg mee.Moet zeggen dat ik versteld sta van het formaat van sommige paddocks. Ik vond mijn totale oppervlak al groot maar een zandpaddock van 30x40 zou hier op klei een fortuin kosten volgens mij.