Wat komt er kijken bij: weide huren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Wat komt er kijken bij: weide huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:20

Dan ben ik wel blij dat ik m'n eigen dag in kan delen ;)

In het begin als ze dan net over zijn naar de wei zonder toezicht, gaan we nog 2 keer op een dag om te kijken of het wild de draden heel laat als er weer stroom op staat.
Maar dat doen we na 1 week ook niet meer, dan komt het vaak wel goed. Dan gaan we een keer kijken als het uit komt op die dag. Alleen als we weer hooi moeten brengen of water bijvullen ofzo dan moeten we iets meer plannen.

Wil daar ook nog eens een drinkvijvertje graven maar dan moet er eerst weer een stukje wei klaar zijn anders komen ze daar niet bij :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:47

Solleke_Noah schreef:
Heel herkenbaar allemaal ja!

Haha, zo heb ik dus tien jaar gestaan... geen elektriciteit of stromend water.

De keren dat ik met modder aan mijn pumps, waar nog een zielig verdwaald strootje aan vastplakte, op kantoor toekwam... gelukkig zit ik in de natuursector, daar kan dat nog wel :')

Laarzen en een overall zijn je beste vrienden.
En eigenlijk wil ik nog zo'n lange regenjas.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:38

Sinds anderhalve maand ben ik ook eigenaar van anderhalve hectare. Ik heb gelukkig wel stallen alleen geen stromend water en elektriciteit. Ik heb een well in de grond zitten dus kan het water gelukkig naar boven pompen. Ik heb een stroomdraad apparaat op accu omdat deze een grotere klap stroom kunnen leveren. Palen heb ik rondom gezet en draad aangelegd. Daarnaast heb ik een aggregaat aangeschaft voor verlichting s avonds en een bak laten aanleggen. Een schuil gelegenheid (zee container of tent) mag je niet zonder vergunning plaatsen denk hier goed over na.

Ik zag je ook iets zeggen dat je niet weet wat de kosten ongeveer zijn.
palen voor de omheining 150 stuks (normale 3.50 per stuk) heb boompalen gebruikt 0.75 per stuk.
Isolatoren totaal een 150 euro.
schikdraad apparaat 200 euro
2 accu's zodat ik ze kan omwisselen 165 euro per stuk
stroomdraad tussen de 200 tot 600 afhankelijk hoe gek je het maakt en de afstand die het stroomdraad moet kunnen overbruggen.
aggregaat tussen de 200-800 afhankelijk van het vermogen die hij moet kunnen leveren en het lawaai dat hij mag genereren.
Lampen voor de bak was ik niet veel voor kwijt. Grondkabel 150 euro.
Hooi heb ik in grote balen ingekocht zodat ik ze niet in mijn stal hoef te leggen.

Wij hebben dan de stallen nog verbouwd, zadelkamer gebouwd en bak aangelegd. (te duur om op te noemen ) hahah

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:55

Er is bij het draad denk ik wel het grootste verschil in prijs te maken (als we alleen naar de wei kijken).
Wij halen gewoon goedkoop draad van ongeveer €60 voor 500 meter, maar heb ook rollen van 500m voor €250 liggen.

Tuurlijk merk en zie je wel verschil in kwaliteit, maar aangezien onze paarden nog achter het draad blijven staan als het op de grond ligt, is die €200 extra uitgeven een beetje zonde.
Wij hebben het draad meer om beesten buiten te houden ipv de paarden binnen.

Palen zijn hier gelukkig niet duur, met een beetje zoeken heb ik kastanje palen van 1.80 tot 2 meter lang voor €1. Een aanhanger vol is ongeveer 300 palen en die gaan er vaak snel doorheen.