GamblersCup schreef:Ik zou voor zo'n simpele stalling zonder bak niet meer dan 100 euro betalen. Dan ben je ruim uit de kosten van hooi, stro en brok en de rest steek je in je zak voor het stalletje uitmesten. Waar halen jullie prijzen van 150-200 euro vandaan, je kunt er niet eens rijden?!?
Huh? Ruim uit de kosten? Afschrijving van stallen... en staat die ander dan gratis op het land ofzo? Gratis van de ruimte gebruik maken? En al het werk komt er ook nog bij. Als je tijd en ruimte meerekent, ben je gek als je maar 100 euro vraagt. Ook al is er geen bak o.i.d. Je zet wel een paard neer op het terrein (stal, land, paddock) van een ander die daar ook kosten voor heeft. Mestafvoer, het werk, afschrijvingen, hypotheek (ga ik vanuit), etc.
Niqui schreef:Als TS 100 euro voor de vaste kosten (hooi/stro etc.) berekent en daarnaast 50 euro extra vraagt , dan krijgt ze voor het werk dat ze doet (mesten, binnen en buiten zetten, deken op en af en voeren) omgerekend € 1,65 per dag. Wie gaat er normaal gesproken aan het werk voor dat geld?
In dat geval doe je het omdat je het gezellig vindt om een pensionpaard erbij te hebben en niet voor het geld. Ik vind 150 euro per maand dan ook zeker niet teveel, ongeacht of er nu een bak bij is of niet.
Helemaal mee eens!