Wat vragen voor deze stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:08

Rochiril schreef:
Zoveel reacties had ik toch echt niet verwacht op dit topic :oo
Ik denk dat ik het bij 150 euro ga laten, ik wilde eerst 100 vragen, maar na wat rekenen, wat rondvragen en ook de reacties hier lijkt 150 een schappelijke prijs. De aanvragers zijn natuurlijk altijd vrij om ergens anders te gaan staan als zij het te duur vinden.
Goede beslissing TS :-)

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 12:10

Ik vermoed dat het ook nogal regio afhankelijk is wat de prijzen zijn. De prijzen lijken hier in (zuid) Limburg erg hoog te liggen. Dat zal waarschijnlijk ook met de hooi en stro prijzen te maken hebben.

Ik heb vorig jaar bij goede oogst (en dus hooi in overvloed) pakken hooi van +/- 175kg verkocht voor 30 euro. Dat was aan de lage kant en daarmee was ik ze dan ook heel snel kwijt. Later in het jaar en in het voorjaar werd hier voor zulke pakken domweg 90 euro neergelegd (wat ik overigens absoluut absurd vond), maar goed, het werd betaald. Mijn kleine pakken zaten aan de 3 euro (zelf ophalen), nu blijkt 4,25/4,50 een heel normale prijs te zijn. (Ik voer 's winters nu met 1,5 paard met gemak een pak per dag).

175 euro per maand 2 paarden hier zou krap worden hier, in de praktijk kan ik dat nu wel, maar dat is omdat veel kosten verborgen blijven. Ik hoef niet letterlijk geld over te maken of handje contantje te geven voor mijn hooi of stro, maar de gewerkte uren e.d staan wel degelijk in de bedrijfsadministratie, aangezien het personeel toch betaald moet worden, de machines hun afschrijving hebben en deze diesel nodig hebben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:49

GamblersCup schreef:
(dus pacht land - daar al een streep erdoor bijvoorbeeld).

Ik betaal pacht, maar wie in Nederland heeft geen hypotheek op zijn huis??? Dus ja ook daar betaal je per jaar toch echt wel een bedrag voor je land. Dus laat die streep maar lekker weg.

GamblersCup schreef:
Met je stro en hooiberekening kom je ook op 70 euro uit. Kortom, mijn berekening is niet zo slecht aan kostprijs.

Ja en DAT was dus alleen maar de hooi en stro berekening. Wat dacht je van weghalen mesthoop, kost dus ook niks. En in sommige gemeentes moet men zelfs zon dure mestcontainer hebben staan. Kosten ook niks.

GamblersCup schreef:
Paarden houden in eigen beheer is een stuk goedkoper dan ze op een pensionstal neer te zetten.

Hier in de omgeving dus echt niet. Als ik er nog 2 zou hebben zou ik er ook zeker over nadenken ze in pension te zetten. Voor al het werk en de kosten die je ervan hebt kan het echt niet meer uit. Hier betaal je voor een simpele pensionstal, met alleen maar een buitenbak, 175 euro per paard. Nou dat is echt niet zoveel meer dan ze me nu thuis kosten. Ga er maar vanuit dat ik voor 25 euro per maand al het werk doe. Met liefde, maar voor een ander denk ik er niet aan. Dat is jezelf wel heel erg onderwaarderen. Naast dat je je privacy voor een deel opgeeft, mensen zullen dan ook eisen gaan stellen aan van alles en nog wat rondom de stalling.

GamblersCup schreef:
Dus effe dimmen met beschuldigen.

Ik beschuldig niet. LEZEN, ik zeg dat ik het niet netjes vind dat je de mensen die een hogere berekening heb als afzetter neerzet. En daar blijf ik toch echt wel bij. Dat jij het wel kan is jou mazzel, maar lang niet overal kan dat.
Precies wat de TS ook al schrijft, ze moet de personeelskosten van de machines die gebruikt worden wel berekenen, en het onderhoudt enz enz. En dingen als hooi en stro zijn in verschillende delen van het land veel duurder dan andere delen. Zelfs hier in het noorden betaal je op het moment (in Nederland) voor een klein pakje hooi, nu al, 4,50 euro. En voor een grote baal is 45 euro een redelijke prijs. En dat is een stukje Nederland wat dit jaar een normale hooioogst had (in tegenstelling tot het zuiden waar het een drama is geweest).

GamblersCup schreef:
Ik zeg nergens dat ze dat niet mag doen

Nee je blijft er alleen over doordrammen dat het te duur is. Dat jij het goedkoper kan wil niet zeggen dat een ander dat ook moet kunnen. Dus mening gegeven laat het daarbij. Doe ik dan ook.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 01:41

Lezen mag je zelf; die streep erdoor is wat ts zelf schreef, geen kosten doorberekenen die er toch al zijn voor zichzelf. En de rest: wie zit er nou te drammen? Fijn voor je dat jij het jezelf zo duur maakt. Wees er trots op. Ga een taart kopen en vier het. :')

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 05:54

Ze willen graag bij je staan he ;)
Ik zou zeggen 150 euro en wat bijspringen als je bevallen bent met uitmesten. :j

Mijn paarden staan ook in pension en ik spring heel veel bij.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 06:29

Volgens mij is €150 prima!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 06:52

Als TS 100 euro voor de vaste kosten (hooi/stro etc.) berekent en daarnaast 50 euro extra vraagt , dan krijgt ze voor het werk dat ze doet (mesten, binnen en buiten zetten, deken op en af en voeren) omgerekend € 1,65 per dag. Wie gaat er normaal gesproken aan het werk voor dat geld?

In dat geval doe je het omdat je het gezellig vindt om een pensionpaard erbij te hebben en niet voor het geld. Ik vind 150 euro per maand dan ook zeker niet teveel, ongeacht of er nu een bak bij is of niet.

kking schreef:
Ik zou zeggen 150 euro en wat bijspringen als je bevallen bent met uitmesten. :j

Lijkt me ook een prima idee!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:38

kking schreef:

Helemaal hier mee eens. Ik zou ook beginnen met €150 ( vind ik een zeer schappelijke prijs) + dat ze jouw een handje helpen als je verder in je zwangerschap bent en als je bevallen bent! Hoogzwanger 3 stallen mesten zou ik zo min mogelijk doen. Van de winter zullen de paddocks ook wel eens een poepschep beurt willen hebben dan is t fijn als ze je hiermee helpen. Zeker als de baby net geboren is kom je net nergens aan toe( is mijn ervaring) .

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:45

GamblersCup schreef:
Ik zou voor zo'n simpele stalling zonder bak niet meer dan 100 euro betalen. Dan ben je ruim uit de kosten van hooi, stro en brok en de rest steek je in je zak voor het stalletje uitmesten. Waar halen jullie prijzen van 150-200 euro vandaan, je kunt er niet eens rijden?!?

Huh? Ruim uit de kosten? Afschrijving van stallen... en staat die ander dan gratis op het land ofzo? Gratis van de ruimte gebruik maken? En al het werk komt er ook nog bij. Als je tijd en ruimte meerekent, ben je gek als je maar 100 euro vraagt. Ook al is er geen bak o.i.d. Je zet wel een paard neer op het terrein (stal, land, paddock) van een ander die daar ook kosten voor heeft. Mestafvoer, het werk, afschrijvingen, hypotheek (ga ik vanuit), etc.

Niqui schreef:
Als TS 100 euro voor de vaste kosten (hooi/stro etc.) berekent en daarnaast 50 euro extra vraagt , dan krijgt ze voor het werk dat ze doet (mesten, binnen en buiten zetten, deken op en af en voeren) omgerekend € 1,65 per dag. Wie gaat er normaal gesproken aan het werk voor dat geld?

In dat geval doe je het omdat je het gezellig vindt om een pensionpaard erbij te hebben en niet voor het geld. Ik vind 150 euro per maand dan ook zeker niet teveel, ongeacht of er nu een bak bij is of niet.

Helemaal mee eens!

Somboby

Re: Wat vragen voor deze stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:30

Wat het meehelpen betreft daar zou ik wel duidelijke afspraken over maken, mensen kunnen zich heel anders voordoen als ze wat nodig hebben en dan zit jij met de gebakken peren. Zet het desnoods in een contract.

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:57

Ik zou circa € 150,- vragen hiervoor. € 100,- vind ik persoonlijk te weinig gezien de tijd en kosten die je eraan hebt. € 150,- is in mijn ogen dan ook schappelijk.