Prijs voor stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel betalen jullie voor je stal?

Niks
18 (7%)
0-50 euro
3 (1%)
50-100 euro
17 (7%)
100-200
86 (35%)
200-300
73 (30%)
Meer dan 300 euro
43 (17%)

Totaal aantal stemmen: 240

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:54

Ik zou er dan een paar tientjes afhalen omdat je alle stallen doet, maar geen binnenbak, warm water, solarium etc hebben de meeste stallen van onder de 275€ niet, zeker niet in het westen.

Is maar hoe je het ziet. Ik betaal graag meer voor de luxe van een kleinschalige stal. En dat is vaak ook wel nodig, want hoe minder paarden, hoe minder mensen om de vaste kosten over te verdelen..

Ter vergelijking sta ik ook op een kleine privestal, in twente dus goedkope regio. We hebben een buitenbak, koud water en moeten zelf brokken kopen. Mesten en buiten zetten wordt gedaan, maar in vakantie periodes zorg ik voor alle dieren. Normale stal prijs is hier 235€.

MissNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:55

Happyfeet2 schreef:
Ik denk dat de prijs opzich prima is. Je hoeft de paarden niet buiten te zetten, ze worden gevoerd en het meeste voer is in de prijs inbegrepen. Is de bak oke/kun je er vaak genoeg rijden ook als de weersomstandigheden niet mee zitten? Is er ook verlichting, of heb ik dat even gemist? Op de stal waar mijn bijrijdpaard stond betaalde...100 euro per maand, maar dan wel in Noord-Brabant. Geen verlichting, geen bak, maar wel middenin de bossen en met alle 'services' erbij. Betaalde vooral ook voor de locatie en de mensen die er werkte denk ik ;)

Er is verlichting en de bak is eigenlijk altijd prima te rijden tenzij het echt uren lang met bakken uit de hemel kwam dan is de bak wel een beetje blubberig maar is het niet onmogelijk om in te rijden. Maar dan de volgende dag is hij weer goed

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:41

_suus19_ schreef:
Ik zou er dan een paar tientjes afhalen omdat je alle stallen doet, maar geen binnenbak, warm water, solarium etc hebben de meeste stallen van onder de 275€ niet, zeker niet in het westen.

Is maar hoe je het ziet. Ik betaal graag meer voor de luxe van een kleinschalige stal. En dat is vaak ook wel nodig, want hoe minder paarden, hoe minder mensen om de vaste kosten over te verdelen..

Ter vergelijking sta ik ook op een kleine privestal, in twente dus goedkope regio. We hebben een buitenbak, koud water en moeten zelf brokken kopen. Mesten en buiten zetten wordt gedaan, maar in vakantie periodes zorg ik voor alle dieren. Normale stal prijs is hier 235€.

Even een vraag, ik woon ook in Twente, sta op een kleine privestal, buitenbak, koud water, zelf brokken kopen, mesten en buiten\binnen zetten word gedaan. Word ook wel eens gevraagd om de dieren binnen buiten te zetten. Hooi en stro en veel weidegang inbegrepen. En betaal 140 euro. Er zit duidelijk nog veel verschil in prijs? Bijna 100 euro. Schrok wel even dat jij 235 betaald

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:40

Wat is dan je vraag Hetty007?

Ik weet dat er goedkopere stallen zijn. Ik heb ook voor 140 gestaan op een stal met binnenbak.
Maar mijn ervaring met pensionstallen is zo slecht. Overal proberen ze op te bezuinigen om de financiering rond te krijgen. Vervolgens staat mn paard chagrijnig en met honger op stal. Kom ik terug na een weekend weg te zijn geweest, blijkt dat ze niet buiten zijn gezet etc.

Ik betaal liever meer zodat er ook moeite gedaan wordt en niet ieder dubbeltje omgedraaid hoeft te worden. Ik hecht belang aan goed onderhouden weiden (groot genoeg voor de kudde die erop staat!!), ruime porties hooi van goede kwaliteit, degelijke stallen etc. Dat kost geld.

Verder heb ik niet veel keuze in stallen omdat ik meerdere paarden heb met heel verschillende behoeften. Er zijn niet veel stallen die zitten te wachten op een hoefbevangen paard wat een apart stuk grond moet hebben en jaarrond hooi bijvoorbeeld.

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:17

€ 150,- (max), zou ik zeggen

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:21

Tussen de €150-€175,-

Op de stal waar mijn bijrijdpaard staat betaal je €210,- per maand, inclusief binnenbak en een halve dag op de wei.