[VOLG] 'Verbouwing' en inrichting v/d Zadelkamer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:29

Als je toch zoveel ruimte hebt, dan zou ik een aantal van deze broekhangers ophangen voor je dekjes! :j
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10257368/

Voor de caps zou ik zulke houders ophangen, dan blijven ze netjes
https://www.agradi.nl/kerbl-rijhelm-houder.htm

Ik zou willen dat ik zo'n ruimte had! :D En ik maar blij zijn dat mijn vader een kast van 1m x 1.80m in elkaar wil zetten voor mij :P

Kun je niet van bezemstelen horizontale balken maken, waar je je dekens overheen kan leggen? Dan leg je daar alleen dekens op die je veel gebruikt, of om bijvoorbeeld te drogen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [VOLG] 'Verbouwing' en inrichting v/d Zadelkamer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:31

Caps zou ik in een kast leggen ivm spinnen en andere beesten die erin kunnen gaat zitten/wonen. :+

Mooie grote zadelkamer heb je!! Veel mogelijkheden en er worden goeie tips gegeven. :j
Ik ga volgen en ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:33

Ik volg even, hier binnenkort ook de zadelkamer aanpakken en helemaal naar m'n zin gaan maken.

Kennen je toevallig niet iemand die goed kan lassen? Dan is zo'n dekenrek waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Op m'n vorige plekje had ik zo'n zelfde idee als dekjesrek, konden er 12 naast elkaar hangen, top! Ik had 1 rek in een kast, daar hingen de schone e/o droge dekjes in. Onder de kast had ik nog zo'n rek, daar hingen m'n gebruikte dekjes te drogen.

Voor medicijnen zou ik echt een kastje kopen, of een oude (kapotte) koelkast op de kop tikken, werkt nog beter.

Je schone dekens zou ik idd verpakken en op een hoge plank of in een kist leggen.

Die tip van emmers aan de muur bevestigen ga ik hier zeker ook toepassen +:)+

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:33

Leuk, even gegoogeld en gevonden op marktplaats een deken rek zoals ik al eens gezien had voor de was maar natuurlijk reuze handig voor in je zadelkamer.
kan helaas geen linkje plaatsen het betreft advertentie van 18-8-2016 advertentie nr : m 1079944068
maar daar kunnen ook dekjes op en voor die prijs misschien wel 2
dan kun je in de zomer ook nog in een teil/speciekuip dekjes/dekens wassen en makkelijk laten drogen.

Groet Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:34

De broekhangers van de ikea zijn wel leuk, alleen duur. :wow: Daar zou ik dan een paar van nodig hebben.

Die capdragers willen we sowieso nog aanschaffen inderdaad. :j

Haha, ach, kleinere kasten zijn ook erg gezellig en minder rommel. :)

De bezemstelen zou ik ook even kunnen kijken!

Bellatrix, bedankt voor het horrorbeeld. _O-
Dankje!

Janneke, leuk!
Nee, helaas niet, maar ik kan wel even rond vragen in de buurt!
We hebben de medicijnen nu ook in een grote kast, maar willen daar een kleiner muurkastje voor aanschaffen.

Karin, bedankt!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:41

Dat is ook wel handig inderdaad, ik zal het in ieder geval opslaan! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:51

Hm, ik zou jullie hulp goed kunnen gebruiken. _O-
Ik heb op een rek gereageerd wat ik echt heel graag wil hebben en heb de richtprijs gevraagd.
Toen kreeg ik terug dat ik zelf mag bepalen wat ik ervoor over heb en dat i.p.v geld 'een aardigheidje' minstens even leuk is.

En nu... straks geef ik iets dat tegenvalt, wil dan toch wel iets leuks bedenken. :j

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:52

Ik heb zelf een dossierkast in gebruik voor alle losse dingen. Kunnen ook gemakkelijk bakken in voor o.a. gereedschap enz.
Heb 1 met 4 laden, maar zijn natuurlijk ook met meer of minder te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:55

Dat is ook handig, we hebben wel een grote gereedschapskist, maar nog los gereedschap over.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:19

aardigheidje misschien een idee een gevulde mand met streekproducten (van alles wat, zit er vast wel voor de aanbieder iets lekkers tussen :9 )

Groet Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:22

Dat is wel een leuk idee. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:36

Ooooowwww, leuk topic, leuk topic!!! Ik ga over een paar weken ook een zadelkamer 'maken'... vriend doet het bouwwerk en ik ga inrichten! Móet nu met mijn honden gaan lopen, maar ik lees straks alles door en hoop op leuke tips/ideeën!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:39

Leuk! Allemaal leuke ideeën. :j

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:09

Lastig joh, een aardigheidje :')
Ik heb altijd ongeluk en als ik uit goede bedoelingen chocolade naar iemand in het ziekenhuis stuur, mogen ze geen chocolade hebben |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:13

Hij zei later ook nog "hou het klein".
Zulke mensen gun ik dan juist wel iets groters. :o

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:15

KoudbloedKim schreef:
Hij zei later ook nog "hou het klein".
Zulke mensen gun ik dan juist wel iets groters. :o

:')
Ik snap je probleem helemaal, maar ik kan je helaas niet helpen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:29

Ik heb geen praktische tips, maar ik zou er wel voor kiezen om een bepaalde kleur aan te houden om het allemaal een beetje 1 geheel te laten lijken. Dan ziet het er veel minder snel uit als een rommeltje! (Dus als je bakken koopt om voer in te doen, dezelfde bakken, alle haakjes etc. van dezelfde kleur, alle plankjes in dezelfde kleur verven en de kast ook, alle dekjes en halsters op kleur of op paard sorteren, als je meerdere kasten hebt dat je ze ook naast elkaar zet ipv door de kamer verspreid).

Dan ziet het er al veel sneller uit als een mooie zadelkamer dan wanneer je 1 groene ton, en 2 witte bakken en 1 paarse emmer hebt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-16 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:30

Danique schreef:
Ik heb geen praktische tips, maar ik zou er wel voor kiezen om een bepaalde kleur aan te houden om het allemaal een beetje 1 geheel te laten lijken. Dan ziet het er veel minder snel uit als een rommeltje! (Dus als je bakken koopt om voer in te doen, dezelfde bakken, alle haakjes etc. van dezelfde kleur, alle plankjes in dezelfde kleur verven en de kast ook, alle dekjes en halsters op kleur of op paard sorteren).

Dan ziet het er al veel sneller uit als een mooie zadelkamer dan wanneer je 1 groene ton, en 2 witte bakken en 1 paarse emmer hebt.

Dit is echt een meesterplan *\o/* <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:31

Klopt, we hebben nu gekozen voor de kleuren paars/lila/turquoise, dat hebben we ook in de zadelsteunen en hoofdstelhouders verwerkt.
Uiteindelijk zullen we niet álles in die kleuren kunnen doen, maar het moet wel de hoofdkleur worden. :j

Dinsdag gaan we een i.m.o prachtig rek ophalen voor de dekjes alleen in een niet zo mooie kleur, die willen we ook nog gaan verven in een mooie paarse tint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:32

Lonneke2001 schreef:
Danique schreef:
Ik heb geen praktische tips, maar ik zou er wel voor kiezen om een bepaalde kleur aan te houden om het allemaal een beetje 1 geheel te laten lijken. Dan ziet het er veel minder snel uit als een rommeltje! (Dus als je bakken koopt om voer in te doen, dezelfde bakken, alle haakjes etc. van dezelfde kleur, alle plankjes in dezelfde kleur verven en de kast ook, alle dekjes en halsters op kleur of op paard sorteren).

Dit is echt een meesterplan *\o/* <3

Dankje :D

Ik zie vaak op facebook van die ontzettend luxe zadelkamers voorbij komen maar vaak zien die er alleen maar zo luxe uit omdat de hele kamer in hetzelfde gelakte eikenhout is ingericht. Als al die kasten een ander kleurtje/patroontje/materiaal hadden gehad, had het er net zo 'basic' uitgezien!

Als bijv. alle zadels een zwarte hoes eroverheen hebben ziet het er al netter uit dan wanneer er 1 een blauwe stoffen, er 1 een zwarte en 1 een knalroze heeft :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:32

Mijn ervaring is dat je altijd veel kleine troepjes hebt. Een stroommetertje voor het schrikdraad, kleine voerschepjes die je bij de paardendrogist krijgt, een doos plastic handschoenen, tuinhandschoenen, schoonmaakdoekjes, afwasborstels etc. Los op een plank werkt voor geen meter, dus hebben wij een plastic ladekastje (bij o.a. van Cranenbroek te koop, maar ik zag bij Xenos iets soortgelijks) en plastic mandjes om losse troepjes in te doen. De mandjes staan naast elkaar in de stellingkast.

Ik hou wel van zoveel mogelijk in een afgesloten kast, zodat het er minder rommelig uitziet en spullen niet zo snel stoffig worden.

Ik zie trouwens dat je van die zadelvormige zadelsteunen hebt, maar heb zelf de tip gekregen (van een zadelmaker en van een osteo) om die niet te gebruiken omdat de vorm van dat ding in de kussens van je zadel gaat staan en dus voor rare bobbels en kuilen in je zadel zorgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:33

KoudbloedKim schreef:
Klopt, we hebben nu gekozen voor de kleuren paars/lila/turquoise, dat hebben we ook in de zadelsteunen en hoofdstelhouders verwerkt.
Uiteindelijk zullen we niet álles in die kleuren kunnen doen, maar het moet wel de hoofdkleur worden. :j

Dinsdag gaan we een i.m.o prachtig rek ophalen voor de dekjes alleen in een niet zo mooie kleur, die willen we ook nog gaan verven in een mooie paarse tint.

Als die kleuren steeds terugkeren dan staat dat idd. een stuk mooier :j

edit: Als je er de ruimte voor hebt zou ik ook alle halsters en hoofdstellen (of in ieder geval die die in gebruik zijn) een eigen plekje geven. Over elkaar gestapelde halsters met verschillende kleurtjes en patroontjes ogen ook rommelig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-16 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:35

Die houten zadelkamers zijn wel heel gaaf. <3
Ik zie ze vaak voorbij komen.

Klopt, veel kleine troepjes. :j Die liggen nu ook deels in de kast (ja, jullie hebben nog niet alles gezien _O-) en willen we uiteindelijk in opbergboxen hebben.

Hm, ik zal eens navragen of dat kwaad kan en anders misschien een hoes omheen maken. :j
We hebben ze al lang in gebruik en nog geen rare dingen ontdekt gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:37

(Jeetje wat reageer ik veel :') )

Als je nog een oud matras of schuimrubber hebt/op de kop kunt tikken kan je daar ook 'hoezen' uitknippen/snijden en over de steunen heen lijmen, dat ligt zacht en deukt in zodat je geen gekke vormen in je zadel hebt.