Bijrijders moeten niet zeuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijrijders moeten niet zeuren?

Bijrijders hebben wel degelijk het recht,het is ook een beetje 'hun' paard
34 (25%)
Bijrijders moeten niet zeuren,het is jouw paard dus jij beslist wat er gebeurd
21 (15%)
Bijrijders hebben wel rechten maar dit is toch meer een zaak voor de eigenaar,dus niet te veel mee bemoeien
80 (59%)

Totaal aantal stemmen: 135

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:15

Het is niet totaal van jou, maar ik vind wel dat je veel moet mogen. Jij betaalt alles, en het is redelijk van jou dat je scheren etc aan hem vraagt.
Als jullie(jij, paard, eigenaar) elkaar even kennen, zal je ook niet moeten vragen voor op wedstrijd te mogen, buiten te rijden, enz.
Maar dat is alleen als er een goede verstandhouding is tussen elkaar.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:32

Gelukkig is die goede verstandhouding er ook wel!
Wat dat betreft heb ik wel gebofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:55

Jij huurt/leased matje, dat is wat anders als bijrijder zijn.

Als jij nu Kawa 3x in de week zou rijden (tegen kleine vergoeding) en ik beslis hem te verkopen heb je pech Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:02

Ik heb mijn (vroegere) bijrijdster de eerste keus gegeven of ze hem evt. zou willen kopen. Ze kon/mocht dit niet, maar zo wist ze er wel als eerste van af. Vond ik wel zo eerlijk, zij heeft toch ook (een beetje) een band met het beest en gaat hem ook missen..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:47

runningkawa schreef:
Jij huurt/leased matje, dat is wat anders als bijrijder zijn.

Als jij nu Kawa 3x in de week zou rijden (tegen kleine vergoeding) en ik beslis hem te verkopen heb je pech Lachen

En wat versta je dan onder een kleine vergoeding?

Oftewel: stel je voor dat je een paard idd 3x per week rijd. Dat is dus praktisch de halve week. Is de helft in de kosten dan reeël? of juist te veel?

vwb Matador heb je gelijk, alleen vind ik huren zo duf staan.... net alsof je een auto huurt.... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:54

Ligt eraan waarom je hem zou rijden, omdat jij het me gevraagd zou hebben omdat je anders geen paard hebt om te rijden, of dat ik het je gevraagd zou hebben omdat ik zelf eens vaker vrij ben.

Bij dat laatse vind ik dat ik me in de hemel mag prijzen dat ik iemand gevonden heb die eerlijk tegen me paard is en niet om elk wis wasje afbeld.
Jij bewijst me een gunst om mijn paard te doen omdat ik geen zin, tijd oid heb, ik bewijs je dan een gunst dat het gratis mag (weet dat de bokt mening daar erg over verschilt)

Bij dat eerste vraag jij me te mogen rijden, daar mag dan ook een flinke vergoeding tegen over staan.
Nu is dat op onze volpension stal niet van toepassing, maar een vergoeding kan ook in natura zijn, door mesten, tuig poetsen en dat soort klusjes.

suppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:58

Hoi,

Ik vind dat je je bijrijder van te voren wel ff moet melden dat je je pard gaat verkopen maar kwa rijden en verzorgen vind ik dat je als bijrijder moet doen wat de eigenaar wil maar met een deler is dat anders want,dan betaal je ervoor dan heb je kwa rijden en verzorgen wel je eigen manier.

xxx SUPPIE!!!!!!