Pensionstal door mensen met een beperking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:24

Jazeker wel! Ik ga altijd een keer per jaar een week mee als begeleiding op een ponykamp voor mensen met een beperking en ook op de manege waar ik kom, lopen er mensen met een beperking in de stallen rond. Met goede begeleiding en instructies kan het prima. Ze nemen hun taken erg serieus en vinden het ook nog erg leuk! :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:26

Mijn paard zou er wel gelukkig van worden. Die is zo lief en makkelijk in de omgang. Ze is ontzettend sociaal en palmt zoveel mogelijk mensen in.
Het is wel een mooi weer paard dus s winters staat ze langer binnen. Het is dan een komen en gaan van meisjes die haar komen knuffelen. Vindt ze heerlijk. Met de open dagen mag ze 3 uur lang fotopaard zijn.
Dat houdt ze dan makkelijk vol. Ze kijkt al die uren met de oren naar voren wie haar nu weer komt begroeten.

Een stalling is er voor het welzijn van mijn paard. Dit zou bij mijn huidige paard passen. Dus dan vind ik het al snel goed. Het grootste deel van de dag ben ik er niet. Die tijd mag ze het ook leuk hebben.

En zelf heb ik niet zo'n moeite met mensen. Een meisje met een beperking appt me soms 2x per week om te vertellen dat ze mijn paard een snoepje gaf en dat ze het lekker vond. Prima toch, als ik er ben mag ze helpen met poetsen.

Ik zou mijn keus er niet negatief door laten beïnvloeden. Mijn keus hangt af van weidegang. Uitrijmogelijkheden en goede verzorging natuurlijk.

pitbullgup

Re: Pensionstal door mensen met een beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:33

De pensionstal waar mn leasepaard staat is ook een zorgboerderij. Dat gaat hartstikke goed zitten mensen met verschillende gradaties en daar worden de taken ook op toe bedeeld. T zijn allemaal hartstikke lieve en gezellige zorgboeren en t is heus niet dat ze constant aandacht opeisen. Dat houd de leiding ook wel in de gaten

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:04

Duhelo schreef:
bumper schreef:
Zou mijn voorkeur niet hebben. Werk al 8 uur pd met mensen in de zorg. Bij mijn paard is mijn vrije tijd en wil ik liever niet ook nog eens "aangepast sociaal" doen

Dat kan wel opgevangen worden door bepaalde werktijden in te lassen. Stel dat er voldoende mensen zijn om het werk in drie uur te doen, kan dat bv tussen 9 en 12 ingepland worden. (als pensionklant ga je dan ook niet zoveel last hebben, want de mensen zijn aan het werken). Daarnaast zou ik dan wel een groot gedeelte van de dag inlassen dat de mensen niet werken / toegelaten zijn in de stallen/pistes (op een bedrijf met paarden zijn er voldoende andere dingen te doen ook). Zo is er een deel dagbesteding maar hoeven pensionklanten geen "last" te hebben. Indien een pensionklant contact wil leggen gaan ze zelf wel naar de groep toegaan en ze gaan opzoeken.

Dat is nu juist niet te plannen. Als je in de zorg werkt, werk je vaak onregelmatig. Ik ben dus voor een late dienst in de ochtend op stal en na een vroege in de middag. Maar ach ik hoef ze ook niet compleet te vermijden, maar zou eerder aangeven dat ik vandaag even mijn eigen gang ga en een andere keer wel wil kletsen.