Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Klinkt alsof rond de 275/300 in die omgeving reeel zou zijn.
Ook afhankelijk van hoe lang het weideseizoen ècht is, en in hoeverre er ook in de wei rekening gehouden kan worden met paarden die wel/niet samen kunnen.
Ik hoop dat het automatische drinkbakken zijn? Elektrisch lijkt me griezelig met water?
DreamGuide schreef:Weet niet of dit al gevraagd is, maar zit er krachtvoer inbegrepen bij de prijs? Of moet je dat zelf bijkopen?
Ik sta op een doe-het-zelf stal, dus geen service (we werken als pensionklanten onderling met voer/binnen/buitenzet diensten), s'zomers weidegang, s'winters paddocks en s'avonds op stal. Daarbij kunnen we naar eigen behoefte onbeperkt hooi, stro en biks gebruiken. Er is een 20x40 buitenbak. Alles is gedraineerd.
Hier betaal ik 220 euro voor, + 30 euro trailerstalkosten.
Voor jouw stal zou ik hier in de omgeving 350 euro per maand willen betalen (omgeving gooi, dus dure omgeving), als het krachtvoer inbegrepen is misschien wel 400 euro, de service klinkt goed.
GamblersCup schreef:Ik heb mijn paarden altijd rondom Alphen aan den Rijn gehad, en dus ook bij jou in de buurt, denk dat ik best goed kan vergelijken.
Ik vind het te duur en zou zéker geen >300 euro betalen voor zo'n stal, als er in de wijde omgeving een stuk goedkoper stalling aangeboden wordt. Misschien dat het veel deels "doe-het-zelf" is, maar mijn ervaring is dat dat altijd onderling goed geregeld kon worden zodat je maar een paar keer zelf wat hoefde te doen, buiten met je paard bezig te zijn om. Bij veel stallen kun je voor een beetje extra geld oook volpension krijgen, en dan nog onder jouw prijs zitten.
Het grote voordeel van andere, goedkopere stallen: wél weidegang het hele jaar door (ik vind dat je te weinig weiland hebt, dus ook geen stuk wat ze in de winter kapot mogen lopen) of winterpaddocks van fatsoenlijk formaat. Leuk dat je speciaal paardengras hebt, maar dat is echt het énige wat voor mij een pluspunt zou zijn. Maar door de te kleine afmeting en de te kleine paddocks geen optie. Paarden doen het prima op koeiengras, het is geen "must". Ik heb ook nooit problemen gehad met "maar" 3 keer hooi op een dag: #s morgens vroeg, in de loop van de middag en 's avonds laat een grote berg voldoet prima.By_Chantal schreef:Veel luxe voor het paard maar ook zeker voor de eigenaar, en ja daar hangt een prijskaartje aan
Ik vind dit eerlijk gezegd geen luxe voor het paard, daar de basis eis al ontbreekt: ruimte. Het land vind ik wat te weinig , 1 stuk van 4500 m2 is echt niks met 3 paarden. Dat is nog geen halve ha. Als weiland echt een minimum, en dat is zo afgegraasd. Ik denk niet dat ze daar het hele weideseizoen mee kunnen doen. En dan de paddockjes... véél te klein als vervanging van het weiland in het winterseizoen. Dan mogen ze langer in het jaar dan op andere stallen op het weilandje staan, alle maanden dat ze in de paddockjes moeten verblijven, blijven een dikke no-go. Echt véél te klein.
Het ziet er op de foto's echt super mooi uit. Absoluut! En de verzorging in de stal en aan ruwvoer klinkt super! Maar voor mijn paarden niet goed genoeg, door het ruimtegebrek._Priscilla schreef:60 x 12 voor een paddock!? mijn rijbak is niet eens zo groot!
Wat je even vergeet, is dat de paddock het weiland vervangt. Dus hebben ze ruimte nodig om te bewegen. Het is geen paddockje aan de stal war ze hun kont net mogen draaien als aanvulling op de 3 x 3 meter box. Jij zet je paard toch ook niet op een stukje kleiner dan je rijbak, als complete uitloop op een dag?
Als je meer ruimte voor de dieren zou hebben, zou ik een stuk soepeler denken over je prijs. Maar het enige voordeel wat ik nu zie is het gras, en om daarvoor flink boven de andere prijzen in de omgeving te betalen... je levert aan de andere kant een heel stuk in door je ruimtegebrek.
By_Chantal schreef:Nee de prijzen in Alphen aan den Rijn liggen een stuk lager als Reeuwijk / BodegravenSnap dat jij inderdaad liever onderling dingen regelt, en heel simpel, dan is mijn stal niet geschikt voor jou.
Mensen die of veel werken en de tijd die ze over hebben, graag met hun paard doorbrengen en niet met hun stal oid. Of mensen die gewoon liever willen dat alles voor ze gedaan wordt. Die zijn dan bij mij aan het juiste adres
![]()
Zoals eerder aangegeven, het land is vergeleken met hier in de directe omgeving niet weinig, en in de toekomst komt daar nog meer land bij maar voor nu moet ik het er mee doen en is het primaOver de paddocks nog niet te spreken, sommige moeten het met hun uitloopje van 3 bij 6 doen en hebben geen paddock! Of komen maar 2 uurtjes per dag hun box uit. Dan is dit zo slecht nog niet hoor
Maar goed, dat is mijn mening
fawnless schreef:Op veel stallen wel. Maar op veel stallen ook niet. Ik heb zo'n klein stukje voor mijn dieren nooit goed genoeg gevonden, en ik heb 25 jaar lang altijd in die omgeving gestaan. Ze zijn er gewoon.De redenering dat er niet genoeg ruimte is buiten omdat de paddocks te klein of de weidegang te weinig is, is in de Randstad naar mijn idee meer regel dan uitzondering
GamblersCup schreef:fawnless schreef:Op veel stallen wel. Maar op veel stallen ook niet. Ik heb zo'n klein stukje voor mijn dieren nooit goed genoeg gevonden, en ik heb 25 jaar lang altijd in die omgeving gestaan. Ze zijn er gewoon.De redenering dat er niet genoeg ruimte is buiten omdat de paddocks te klein of de weidegang te weinig is, is in de Randstad naar mijn idee meer regel dan uitzondering
ierr schreef:Ziet er mooi uit hoor Chantal! Maar is 300 euro niet een beetje aan de hoge kant voor daar?
Ine23 schreef:Even -half- off topic, maar horsemaster bevatte tot voor kort ook zeker 50-60% raaigras hoor. De echte samenstelling kan ik nu nergens meer vinden, want ze hebben er allemaal '100% horsemaster' van gemaakt... Ik denk dat dit beter klinkt, maar weet dat ze dus niet ineens het warm water opnieuw hebben uitgevonden. Als je enkel alternatieve grassoorten wilt planten, zal je zode gewoon veel kwetsbaarder zijn, dus is raai erdoor gemakkelijk om je zode heel te houden.
Ik vind het een mooi idee en de bak ziet er super uit! Maar 4500m2 zou ik maximaal 2 paarden voor mezelf op houden met dan zeker een grotere paddock aan.
GamblersCup schreef:By_Chantal schreef:Ja klopt, je kan je paard hier in de omgeving ook op een kneiter groot stuk land gooien met een griebes stal erbij waar om het half jaar een ziekte uitbreekt, en waar je voor 200 klaar ben, die zijn hier zat!
Wat een ónzin
danoesje schreef:Wauw dat klinkt als een heerlijke plek, prijstechnisch voor mij moeilijk te bekijken omdat ik in Amsterdam zit.
Ik betaal zelf voor stal+dagelijks opstrooien+paddock+binnen-en buitenbak+s zomers land ongeveer E400. Daarvoor staan ze op raaigras en bar weinig ook maar ook direct aan een natuurgebied met veel ruiterpad. Wel stapmolen bij de prijs in en longeerbakken en maar 2 keer ruwvoer. Ik zou zelf hier in de buurt met 3/4 keer ruwvoer en land op paardengras zeker bereid zijn om voor dat allen 400-450 te betalen. Ik denk dat ik dit wel een segment is waarin mensen die echt belang hechten aan de gezondheid van hun paard ook bereid zijn hierin te investeren. Sinds ik fulltime werk, vind ik het ook erg fijn dat er service is en dat ik mijn tijd aan mijn paard kan besteden en niet aan mesten. AL dan niet direct naar buiten kunnen rijden kost ook wat.