beatje schreef:Duhelo schreef:Inderdaad, ik ben kwa stal en voer per paard gemiddeld 150 euro kwijt, maar dan moet ik nog al het werk zelf doen (aan minstens 1-2 uur per dag in de winter). Dus stel nog 1 uur per dag gemiddeld is 30 uur per maand (minimum voor gewoon onderhoud, dan hebben we het nog niet als er hout bij moet op de paddock, onkruid wegdoen, onkruid wegdoen in de piste, etc.)
Dus dan denk ik dat 50-70 euro per maand extra voor het werk wel redelijk is. (- dan eventueel bedrag voor gebrek aan goede piste bij TS)
Dan betaal je toch veel hoor.Bij ons is het 140 volpension, in 4ha wei ,schuilstal van 200m2. buitenpiste wel niet verlicht.Grenzend aan Antwerpen.Of ik vraag te weinig![]()
Ik zou bij de ts ook niet meer als een euro of 90 betalen,je hebt er weinig en ik lees tussen de regels door dat weidegang ook nog eens beperkt word door nattigheid.Ik heb het idee dat het ook allemaal postzegel grote is.
ik moet er wel even bijzeggen dat het trekpaarden zijn, en systeem voor 90 euro kaal. Dus we kopen zelf ons hooi,stro en voer bij.
Er gaat hier voor de 2 toch wel een grote bal voordroog/hooi per week door (voordroog 55 euro, hooi 75 euro). Dus in de winter tikt het behoorlijk aan. (ik moet nu wel eerlijk toegeven dat in 150 euro per paard hoefsmid en dierenarts erbij zitten, ik heb gekeken op mijn Xcelletje en dat het is het totaalbedrag (gemiddeld 275-300 per maand). In de zomer kom ik met 180 toe ivm weidegang.
Edit:
Even heruitgerekend :
puur stalling en voeding kost met gem. 250 euro per maand, voor 2 trekpaarden, op een doe het zelf stal. 24/7 buiten, dus incl onbeperkt hooi, krachtvoer erbij, piste, elektriciteit, meestal stromend water en een wasplaats. Wel AL het werk zelf te doen, geen mogelijkheid om terug te vallen op de staleigenaars. Wel met gebruik van kniklader, heftruck etc.
Ook zelf weides onkruidvrij te houden en onkruid weg te halen aan de piste.