Hooinet-vul-hulp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:02

Valt wel mee. Op mijn werk hebben we ook die dingen. Daar zijn de haken wat lager( deze heeft mij pa maar nagemaakt voor bij mij op stal. . Maar wij vullen het ook met hooi en niet kuil/voordroog. Dan is het denk ik idd wel lichter maar zo zwaar is het niet. :)

de verbinding moet wel ivm dat het anders onstabiel is. De volle net haal ik van de haken af en via de zijkant er onder vandaan

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 13:27

Ik schop het topic weer even omhoog.

Mijn man had voor mn verjaardag zo'n hooinet-vul-hulp gekocht en ik wil niet meer zonder!

Afbeelding

Echt een aanrader, nu is 8 hooinetten vullen in 10 minuten gepiept :D

marengolike

Re: Hooinet-vul-hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:51

Dat is wel handig dan. Van de winkel gewoon?

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:56

Ik hang m'n net vaak tussen de handvaten van de kruiwagen :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 14:22

Ja online besteld.

Tussen de handvaten van de kruiwagen ook al geprobeerd maar ik geef daar teveel hooi voor

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:31

Ziet er écht precies zo uit als mijn omgekeerde cheap ass basketbalring :D Ik hoef nu geen hooinetten meer te vullen, maar toen ik dat nog wel deed (12 stuks in 1 keer, ik háát hooinetten vullen...) was het een uitkomst!!! Zó snel, zo makkelijk... !

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:39

Wij gebruiken hier een schraag voor. Kost 2xniks bij de plaatselijke brico.
De opening van het hooinet als een soort driehoek openspreiden : 2 hoeken worden gevormd door de mazen van het hooinet aan de 2 uiteinden van de schraag op te hangen en de 3de hoek is je linkerhand. Met de rechterhand het hooi er in steken.
Je zou hetzelfde kunnen doen door 2 haakjes in de muur te bevestigen maar het voordeel van de schraag is dat je hem overal neerzet waar je hem nodig hebt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:40

Da's alleen maar makkelijk als je kleine plakken hebt... wij hebben grote ronde balen en daar heb je echt twee handen voor nodig... ik weet niet eens wat een schraag is eigenlijk _O- _O-

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:41

Weg met die hooinetten alleen maar ellende en rommel...

Regel een oude container(gemeente werf). Zag helemaal onder een stuk uit doe daar een hekje voor en maar een plank er schuin in. Vul de container en zet die naast de paddock of stal....

KLAAR... super makkelijk slowfeeder.... vullen doe je vanaf boven. En is echt niet erg als ze even zonder eten staan.

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:47

Leuk, als dat past en kan... maar ik zet echt geen container in mijn boxen... dat neemt ruimte in en ik weet bij alle drie zéker dat er mee omgegaan wordt zoals het niet de bedoeling is :') En dat wordt dan steeds de containers verplaatsen, van in de boxen naar buiten de boxen (waar ze overdag hooi krijgen) waar ze met kettingen vastgemaakt moeten worden, onze kudde kennende :D

En mijn dieren hoeven niet zonder eten te staan. Dus nee, hier zijn de hooinetten echt een stuk praktischer dan containers. Wat vullen betreft helemaal met je eens, da's ook erg makkelijk.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:51

.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 01-12-16 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:52

GamblersCup schreef:
Da's alleen maar makkelijk als je kleine plakken hebt... wij hebben grote ronde balen en daar heb je echt twee handen voor nodig... ik weet niet eens wat een schraag is eigenlijk _O- _O-

Een schraag is zo'n houten ding dat je ipv tafelpoten gebruikt, ttz op 2 schragen kan je een blad leggen en dan heb je een tafel. Anders 'schraag' eens in google ingeven.
Wij hebben grote rechthoekige pakken, eerst het hooi wat uit elkaar plukken en dan in het hooinet stoppen. Bij ons lukt dat :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:53

Oh, waar ik mijn zadel op had liggen voordat mijn zadelbok was opgehangen... thanks voor de uitleg :')

Met vullen gebruiken wij echt twee handen, anders gaat het met kleine plukjes tegelijk. En ik wil die dingen altijd zo snel mogelijk vol hebben, want ik háát hooinetten vullen... heb ik al gezegd dat ik hooinetten vullen haat? :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:20

UrbanL schreef:
Weg met die hooinetten alleen maar ellende en rommel...

Regel een oude container(gemeente werf). Zag helemaal onder een stuk uit doe daar een hekje voor en maar een plank er schuin in. Vul de container en zet die naast de paddock of stal....

KLAAR... super makkelijk slowfeeder.... vullen doe je vanaf boven. En is echt niet erg als ze even zonder eten staan.

[ Afbeelding ]

Fijn dat je er zelf blij mee bent, maar ieder zijn eigen keuze. Gemak voor de mens is het zeker, maar bij mij staat een goede eethouding van mijn paard altijd nog boven mijn eigen gemak. Voor mij dus geen kliko waarbij het paard een zeer onnatuurlijke eethouding heeft :n .

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:46

Ik heb sinds een paar weken ook zo'n gemeente Kliko staan.
Alleen dan niet met een schuine plank en tralies ervoor maar een aanhangernet erin vastgemaakt.
Klep open en met twee handen volstorten. Kan er zelfs zo een hele hooibaal in kwijt.
En ik sta er regelmatig bij te kijken, maar bij mij geen rare scheve hoofden om het hooi eruit te krijgen.
En ook weinig verspilling op de grond.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:56

Ik heb zelf ook meerdere klikos maar bij mij staan ze ook niet met scheve hoofden