Micro Paddock Paradise (NH) meningen gevraagd (incl. foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:41

Nohra schreef:
Het is ook hobby achtig bedoeld, wil geen grote pensionstal worden.

Maar ik krijg zaagsel gratis, mestafvoer is gratis en betaal alleen het hooi.
Maar wat vindt je van het stallingsgeld? En wat vind je van het plan? Zou jij je paard daar neer willen zetten (recreatief ruiter)?

(Ik heb geen eigen paard) maar ik vind dat je een dier zo natuurlijk mogelijk moet huisvesten, dus een PP lijkt mij geweldig. €275 zou ik er wel voor willen betalen.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:52

Nohra schreef:
tess_84 schreef:
Inderdaad, goed gedacht van jezelf haha :D Hoef je je al niet schuldig te voelen als je eens wat langer slaapt ;) Heb je een plattegrond van je PP?

Haha!
Nee nog geen plattegrond maar wel veel ideeen. de bak moet in de verre toekomst worden verplaatst dus dan wil ik hieromheen een track maken. Maar voor nu heb ik nog een hele mooie brede bomensingel waar ik wat bostracks door kan maken en een stuk achter de schuur van 6 x 20 waar een slingerpad kan komen met div ondergronden. De wei wordt met een speciaal spul bestrooid wat hard wordt en daardoor heel goed op kleigrond te maken is. Maar dan wil ik eerst weten hoe de tracks moeten komen. De heuvel en waterpoel wil ik uit het zicht hebben van mijn huis en erf, dat vind ik gewoonweg niet mooi staan iin de beemster maar ik vind het voor die paarden zo fijn als ze op de uitkijk kunnen staan en hun bilspieren moeten gebruiken :D

Ik zal een handeltje beginnen in het speciale spul voor je wei wat je op kleigrond kan gooien daar is vast veel vraag naar.

felicity

Re: Hoeveel stallingsgeld vragen voor Paddock Paradise in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:59

Ik vind de prijs echt veelste hoog.
Zou er maximaal 250 euro voor willen betalen inclusief mesten.
Als ik zelf moet mesten denk ik eerder aan 200 euro.

Het is echt niet leuk om in de herfst / winter na het werk in het donker en in de regen. Met een hoofdlampje op door de blubber te ploeteren met een kruiwagen op zoek naar mest.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:08

Fish_n_Chips schreef:
Wat als je 350 euro per maand vraagt, en je hier per dag dat iemand mest opruimt 10 euro af haalt?

Moet je wel bereid zijn het "mestoverschot" zelf op te vangen.

Dat zou ideaal voor mij zijn, ik mest dagelijks drie pony's zonder problemen. Die in de zomer ook redelijk wat ruimte hebben.Dan hoef ik uiteindelijk bijna niets te betalen. :D
Maar in de winter is het zeker minder prettig.
Prijs is altijd een lastige. Zelf zou ik het duur zat vinden. De plek spreekt mij wel erg aan zoals je het beschrijft.
Maar ik heb twee pony's, dus dan telt het al snel op. Ik zou zeggen, in de zomer met gras rond de 150 euro en de winter bijvoorbeeld 200-250 euro als je zelf moet mesten.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:13

Het is in theorie een leuk plan maar kijk het eerst zelf eens een winter aan .
Dan weet je snel genoeg waar de natste plekken zijn en hoe modderig en glad het dus ook word .
Zijn de paden in de winterdag überhaubt begaanbaar met een kruiwagen ?
Zodra het vroeg donker is en alles blubberig van de regen, is een heel terrein afploegen met een kruiwagen door de modder in het donker echt geen pretje .
Ik ben ook geen fan van wisseldiensten omdat de een het met de franse slag doet en de ander steeds alles top achter laat daar krijg je echt gezeur van .
Het zal jou pensionstal worden dus plat gezegd jou verantwoordelijkheid .
Ik zou een all-in prijs aanhouden en dan eventueel van dat extra geld wat je daarvoor vraagt een stalhulp inhuren .
De prijs zou ik houden op 225 mits het in de winter niet een groot blubber paradijs zal zijn want anders streeft het hele paddock paradise zijn doel voorbij .
maar over hoeveel oppervlakte gaat het nu eigenlijk ?

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:17

Haha!
Nee nog geen plattegrond maar wel veel ideeen. de bak moet in de verre toekomst worden verplaatst dus dan wil ik hieromheen een track maken. Maar voor nu heb ik nog een hele mooie brede bomensingel waar ik wat bostracks door kan maken en een stuk achter de schuur van 6 x 20 waar een slingerpad kan komen met div ondergronden. De wei wordt met een speciaal spul bestrooid wat hard wordt en daardoor heel goed op kleigrond te maken is. Maar dan wil ik eerst weten hoe de tracks moeten komen. De heuvel en waterpoel wil ik uit het zicht hebben van mijn huis en erf, dat vind ik gewoonweg niet mooi staan iin de beemster maar ik vind het voor die paarden zo fijn als ze op de uitkijk kunnen staan en hun bilspieren moeten gebruiken :D[/quote]

Ik zal een handeltje beginnen in het speciale spul voor je wei wat je op kleigrond kan gooien daar is vast veel vraag naar.[/quote]

:D :D :D ja zit ik toevallig wel aan te denken maar ik ga het eerst zelf op een stuk proberen, voor ik er iets over loslaat

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:20

Ik betaal 247,50€ voor een paddock en wei met buitenbak incl mesten in de randstad, dat vind ik een redelijk bedrag. 275€ met mestbeurten van 6 paarden is te veel. Je zou een prijs met mestbeurten kunnen doen en zonder mestbeurten. Hou er rekening mee dat je een noodbox/paddock moet hebben voor kreupele en zieke paarden, en ook dat je met wisselingen van klanten er achter gaat komen dat sommige paarden echt niet bij elkaar kunnen of dat er een dekkende ruin bij de merries komt te staan etc etc. Dus misschien al incalculeren dat je 2 groepen moet kunnen maken. Je gaat dit namelijk allemaal meemaken

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:20

Hoe lang is de track? En waar in NH is het?

Ik denk dat het rooster een leuk idee is, maar de vraag is nog hoe goed mensen zich eraan houden... 7 keer per maand komt neer op bijna 2 keer per week, en dan heb je altijd nog de mensen die niet komen als het regent, ze hun teen gestoten hebben of wat verkouden zijn. En als je dan een track hebt van 2km gaan mensen denk ik snel smoesjes verzinnen om niet te hoeven scheppen. :D

En rondom Amsterdam is veel vraag naar stalling, zeker natuurlijke stalling. Dus als je daar ergens zit kan je best met de prijs wat hoger zitten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:24

Paarden poepen elke dag en de hele dag.

Het beste is dat iedereen elke dag een kruiwagen poep opruimt, degene die een dagje niet is geweest is dan niet zo heel erg. Want als het jouw beurt is heb je een hoop poep te ruimen en tijd kwijt, dan vind ik de stalprijs dat je vraagt veel te veel.

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:31

Oke ik ben een stuk wijzer van jullie geworden :-)
Ga ermee aan de slag.

Wist niet dat mesten bij iedereen zo hoog zat.. verder is het de bedoeling dat alles goed verlicht gaat worden want heb zelf een hekel om met een zaklamp te lopen. En ploeteren door modder is niet aan de orde want wil geen paarden in de modder hebben lopen.

Ik heb nog geen idee hoelang de tracks worden omdat ik nog geen plattegrond heb.

Ik wil alles erin stoppen wat ik in de afgelopen jaren heb gemist bij pensionstallen met mijn eigen paard. Heb op meerdere stallen gestaan en daardoor een goed beeld van hoe ik het wil hebben.
Paardenwelzijn voor alles maar gemak en plezier voor de ruiter is ook erg belangrijk. Ik vind dat ik iets unieks aan kan bieden wat niet in de omgeving van de Beemster zit waardoor ik best een bedrag voor de stalling kan vragen.

Er komt zeker een gewone box voor paarden die medisch zijn etc. maar dat was niet mijn vraag.

Ik ga alles nog eens bekijken en goed op papier zetten, het kan gelukkig nog alle kanten op en ben benieuwd hoe het uitendelijk over een jaar of drie eruit ziet als ik dit topic teruglees :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:49

Ik snap heel goed dat het mesten bij iedereen hoog zat.

Want helaas was het altijd een gedoe en gedonder, er zijn altijd mensen die het niet doen en dus de ander het doet, want als je poep opruimt zie je toch niet welke van jouw paard is of van een ander, dus je ruimt ook andermans poep op, snap je?

Dus gewoon iedereen elke dag een kruiwagen poep opruimen, scheelt in tijd ook dan wanneer het jouw beurt is en dus alle poep moet opruimen, dat kost veel te veel tijd.

En ook iedereen moet werken he (anders kun je geen paard hebben) en dan is het niet altijd leuk om savonds na het werk nog veel poep op te moeten ruimen, dan is het fijn dat gewoon iedereen elke dag een kruiwagen opruimt.

En als er zelf poep opgeruimd moet gaan worden dan is de stallingsprijs die je vraagt veel te hoog, tenzij het all in is.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:05

Ineke2 schreef:
Als het mesten incl. is dan heb ik wel 275 euro er voor over :j

Een stal mesten is makkelijker en sneller dan een heel terrein over gaan en dan de mesten van meerdere paarden. Dat is pittig en naast het werk heb je op een uitmestdag dus geen tijd meer voor je paard zelf. Althans dat zou voor mij zo zijn.

Ik zou dat er ook wel voor over hebben maar dan incl. mesten. Zo wie zo handig om misschien een tarief aan te bieden incl. en excl. mesten. Ik vind zelf uitmesten fijn maar heb nu al een hele tijd heel erg last van mijn onderrug en inmiddels ook een frozen shoulder dus ik ben behoorlijk gehandicapt. Ik ben heel blij dat ik mijn paard weer in de mestservice van stal kon zetten. Het hele terrein over met een kruiwagen om mest te rapen en dan heb ik het vooral over als het heel slecht weer is in de winter daar zal niemand heel blij van worden.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:07

Iedereen elke dag een kruiwagen mest laten opruimen = verplichting om iedere dag te komen.

Ik zou bij 24/7 buiten met voldoende ruwvoer en schuilmogelijkheden het als pré zien dat ik dan ook een dagje niet kan komen, maar bij zo een regeling word je hiertoe alsnog verplicht.

Ik vind mesten zelf niet zo een probleem, wel als dat betekend dat ik een heel terrein over moet om overal een beetje weg te halen.

Zou een leuk bijbaantje zijn voor een student ;-)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:17

Het doet mij nu meer denken aan een hobby-stal.
Want met die paar klanten ga je er heel weinig mee "verdienen"

Raad je aan om goed na te denken over de nadelen die (betalende) klanten met zich mee brengen... wat er gebeurd er als er een klant of paard tussen zit waar het niet zo mee klikt, maar dat je het geld wel nodig hebt vanwege de investeringen.
ik krijg het idee dat je op een roze wolk zit ipv realistisch kijkt wat het echt inhoud.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:22

Hoe breed worden je tracks en hoe makkelijk kan een paard dat weg wordt gestuurd door een ander paard wegkomen, aangezien je het hebt over slingerpaadjes en over stuk achter de schuur van 6 bij 20 meter en bomen laantje waarbij paarden allicht al je bast van je bomen gaan eten (afh. van de boomsoort) en je allicht heel snel geen boom meer over hebt, hou die ook even in gedachten.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:27

Ik heb op een PP-stalling gestaan voor 240€/maand, en ik zou het nooit meer opnieuw doen. In de winter werd het een enorm vieze bende, het bleek onmogelijk om alle paarden hun voederbehoefte te voldoen en het uitmesten in natte periodes was een gekkenwerk.

In theorie klinkt een paddock paradise super, maar de ervaring heeft me geleerd dat het in de praktijk lang niet zo makkelijk is. In mijn ogen kan zo'n project alleen maar slagen als je er heel veel geld tegenaan gooit, simpelweg omdat bepaalde delen van het terrein zo intensief gebruikt worden dat ze bijna niet anders kunnen dan kapot gaan. Het werkt alleen als je de volledige track laat aanleggen met drainage en een geschikte bodembedekking (paddockmatten, ...)

En dan blijft er nog het probleem van voederbehoefte over. Het ene paard heeft meer nodig dan het andere, dat is nu eenmaal zo. Je kan wel een klein beetje compenseren met wat krachtvoer, maar dat is lang niet voldoende.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:09

Wij hebben er vier op een doe het zelf PP staan; betalen 125 euro per beest kale huur, moeten dan zelf hooi / brok inkopen en het terrein onderhouden (omheining, snoeien, afwatering etc.). In de winter was het best nat, maar wij hebben als voordeel op zandgrond te zitten waardoor het sneller droog werd en de paarden niet tot hun kogels in de bagger stonden.

Het bedrag vind ik niet zo gek, mits het inderdaad nagenoeg altijd droog is, goed begaanbaar, niet te veel paarden, onbeperkt ruwvoer etc. etc. Voor 275 vind ik dat mesten inclusief moet zijn. Wel kun je een prijs excl. mesten aanbieden, bijv. 30 euro korting voor 1x per week mesten en hooinetten vullen oid.

De optie "iedereen elke dag een kruiwagen" vind ik ook een goede; voor elk paard dat van jou is en in de groep staat, haal je één kruiwagen mest weg. Kun of wil je vandaag niet, prima, maar geef dat door aan de stalhouder zodat die jouw kruiwagen kan overnemen, én morgen doe je twee kruiwagens ter compensatie. Met een kleine groep pensionklanten zou dat moeten lukken. Zorg wel dat mensen goed van te voren weten wat je van ze verwacht en wees streng, dat voorkomt later een hoop gezeik (weet ik uit ervaring).

Mocht je graag hulp / advies willen bij het inrichten van je pp, mag je me altijd pb'en. Ik heb er inmiddels wat ervaring in en vind het leuk om te doen :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:23

Probleem met mesten is ook wanneer op de dag iemand mest. Doet de ene het in de avond en ik de volgende ochtend heb ik het makkelijk.
Degene die het de dag na mij in de avond doet is minder blij.

Hier 2 paarden 24/7 buiten. Donderdag had ik mest liggen vanaf dinsdagmiddag. Dat waren 64 hopen.(2 flinke volle kruiwagens met kop erop)
Heeft het zonnetje flink geschenen is het lichte droge mest. Had het 2 dagen geregend had ik behoorlijk staan tieren. Natgeregende mest is zwaar.
Ik zelf zou nooit 275 betalen en nog zelf moeten mesten. Betaal nu nog geen 150 per maand gemiddeld incl hooi en stro. En dat is hier in de Randstad.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:26

Wow, veel geld.
Daarvoor kun je in BE (oost-vlaanderen) op pension gaan staan alles inclu. enige dat iets anders is is de PP, en dat is in mijn ogen echt geen must.
Hier is een stal, met binnen en buiten piste, longeerpiste, springmateriaal, solarium, kastje soms nog goedkoper. En dan moet je niet mesten, staan je paarden veel buiten en heb je veel tijd voor je paard en hobby.
Nee, zou het nooit voor 1 paard over hebben op een PP.
Wij hebben nu een mini PP voor onze 3 pony's tellende kudde, en we doen het (hooi, weide en hooizolder huur inbegrepen, wel geen aangelegde piste) een heel pak goedkoper in de maand dan 275€/paard. Voor het geld dat we nu uitgeven kan ik bij jou nog niet 1 pony plaatsen.

Hou ook rekening dat niet elk paard direct in de kudde kan en dat dit ook zijn gevolgen heeft. Heb je een afgescheiden gedeelte? Blootvoets? (die verplichting is voor mij ook al een afknapper, want zoals er gefokt wordt bij verschillende rassen, is het soms niet meer mogelijk om een paard pijnloos blootvoets te laten staan, we hebben er zo eentje, dus spreek van ondervinding.)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:30

Hoe groot is de totale opp? Dat is nu al een paar keer gevraagd en daar geef je geen antwoord op.
Als ik kijk wat er hier per dag aan mest weggeruimd wordt, ga je idd met het schoonhouden van tracks een hele kluif krijgen als 1 persoon dat per dag moet doen, voor 6 paarden heb je met onbeperkt ruwvoer zomaar 8 kruiwagens....

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:38

Ik woon in Noord Holland Noord, hier in de buurt is een pp en hun vragen 175 euro pm met een super goede bak en alles knap. Ik zou er geen 275 euro voor over hebben. Vind het eigenlijk ook belachelijk duur. Jij hebt als pensionhouder alleen hooi kosten en onderhoud. Al is er nog een grote loopstal bij waar ze dik in het stro staan en er niet zelf gemest hoeft te worden. Tevens wil je ook nog gelde vragen voor trailerstalling.
Mijn jonkie loopt dag en nacht buiten. Niet in een pp maar wel flink de ruimte, schuil gelegenheid, droge grond, rijbaan aanwezig en onbeperkt ruwvoer voor Nog maar 1/5 van het bedrag dat jij vraagt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik schrik van de prijs die sommige mensen hiervoor zouden betalen. Ik vind het echt onwijs veel geld en zeker als er ook nog regelmatig gemest moet worden.

Mijn ervaring met schema's is dat dat simpelweg niet werkt, zeker niet als het een wat grotere groep betreft. Bij het werken via een schema zijn er altijd mensen die zich hier netjes aan houden en mensen die zich er niet aan houden en daar zijn andere weer de dupe van. Als het dan ook nog eens redelijk aan de prijs is, zou ik het persoonlijk snel laten schieten.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:59

Ik sta in de buurt van de Beemster, en ik vind het echt veel geld. Paarden gaan hier zomer/winter naar buiten met goede paddock en bak, wel zelf mesten, maar 200,-. In de buurt 24/7 het jaar rond incl schuilstal, zonder mest ruimen, € 140,- en zo meer stallen waar je onder de € 200,- staat.
Klinkt overigens wel leuk! Je krijgt het vast vol, ik zou het er alleen niet voor over hebben ;-)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:04

De prijs van je stal bepalen doe je niet door het op Bokt te vragen. Als Renault mij vraagt wat ik voor een nieuwe Clio wil betalen heb ik 'm ook het liefste voor 500.

Ik weet zeker dat iedereen ons ook veelste duur vind en toch staan we bijna vol :) .

Bedenk wel met je ' Ik weet wat er op andere stallen mist' theorie dat sommige dingen heus wel geprobeerd zijn door stalhouders, die zijn ook niet dom en willen klanten aantrekken ;) . Ik heb zo'n gevoel dat jij er iets te makkelijk over denkt, maar ook dat is een leerproces :) .

Het mestsysteem gaat mislukken en je heel veel frustratie opleveren :o

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:07

Er is zeker behoefte aan een PP in jouw omgeving maar je prijs ligt niet in verhouding met wat je te bieden hebt.

Zelf mesten als de paardjes in groepsverband staan is altijd ellendig en kan alleen gerealiseerd worden als jij als pensionhouder elke dag stand by staat om in te vallen indien nodig.

En dan nog, als je 6 paardjes hebt staan en er moet 6x gemest worden (per maand) dan betekent dat dus dat ik 6x6=36 daghoeveelheden poep wegschep terwijl ik 1 paardje heb dat maximaal 31 daghoeveelheden per maand poept. Dan mest ik dus meer dan alleen voor mijn paard......