Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lusitana schreef:Ook al ben je warm, dan geeft vochtig weer nog altijd pijn. Dat kun je niet wegpoetsen met een deken.
Ik snap die drang niet om paarden maar in leven te houden als ze geen kans op genezing hebben. Het einde is onvermijdelijk, is het niet nu dan over ene tijdje en wat heeft dat paard dan in de tussentijd gehad? Pijn, pijn, pijn. Is dat echt wat je een paard gunt?
Een paard kan ook niet lang op pijnstillers, dat is heel scbadelijk voor de lever. Dat is alleen een optie bij dingen die overgaan.
Artrose gaat niet over, het wordt erger. Het is een progressieve chronische ziekte.
De handel in doen vind ik walgelijk en wreed. Zou strafbaar moeten zijn. Ik zou proberen de eigenaar te overtuigen om het dier in te laten slapen of het zelf kopen en in laten slapen als ik daar geld voor had.
Niet na de zomer, zoals veel voorstellen, want als je eenmaal dat paard hebt wordt het steeds lastiger om afscheid te nemen.
Arjan1983 schreef:Lekker op de weide zetten, voor de nacht een lekker licht gevoerde regendeken op doen(als ze een strak dun velletje heeft) Ik heb zo juist een 30+er paard er bij gekregen op de weide, was niets gewend betreft 24/7 weidegang. Dit oude paard zal vast en zekers ook iets van Artrose hebben. Paard krijgt als extra naast het Ruwvoer, Slobber en Seniores Priores(1xr daags) Als het motortje maar warm blijft door voldoende ruwvoer en veel beweging, kunnen paarden nog veel doorstaan. Ook ik heb geen schuil mogelijkheden
Arjan1983 schreef:Lekker op de weide zetten, voor de nacht een lekker licht gevoerde regendeken op doen(als ze een strak dun velletje heeft) Ik heb zo juist een 30+er paard er bij gekregen op de weide, was niets gewend betreft 24/7 weidegang. Dit oude paard zal vast en zekers ook iets van Artrose hebben. Paard krijgt als extra naast het Ruwvoer, Slobber en Seniores Priores(1xr daags) Als het motortje maar warm blijft door voldoende ruwvoer en veel beweging, kunnen paarden nog veel doorstaan. Ook ik heb geen schuil mogelijkheden
DatBenIkNou schreef:Arjan1983 schreef:Lekker op de weide zetten, voor de nacht een lekker licht gevoerde regendeken op doen(als ze een strak dun velletje heeft) Ik heb zo juist een 30+er paard er bij gekregen op de weide, was niets gewend betreft 24/7 weidegang. Dit oude paard zal vast en zekers ook iets van Artrose hebben. Paard krijgt als extra naast het Ruwvoer, Slobber en Seniores Priores(1xr daags) Als het motortje maar warm blijft door voldoende ruwvoer en veel beweging, kunnen paarden nog veel doorstaan. Ook ik heb geen schuil mogelijkheden
En waarom zou je willen dat ze nog veel moeten doorstaan?? Dat vind ik puur egoisme en geen dierenliefde.
Gillbo schreef:Je paard op stal opsluiten omdat jij dénkt dat die dat fijner vind dat is egoïsme. Een paard is een dier dat graag buiten is, de ruimte om te bewegen nodig heeft en niet alleen die 2 uurtjes die jij erbij bent maar 24//7 ( ja er zijn altijd uitzonderingen aar het gros niet).
En doorstaan is niet negatief, dat is leven, een gelukkig paarden leven Zeker met een goed voerbeleid
Gillbo schreef:maar ik lees nergens dat dit paard lijd!
Onze 30+ er staat ook 24/7 op het land, schuilstal heeft ze maar staat ze zelden in en ondanks dat ze wat strammer is en teruglopende bespiering omdat ze niet meer getraind wordt is ze verder helemaal in orde.
Hoge leeftijd is niet per definitie lijden, ook niet op het land
Als je juist voert en dekens gebruikt dan kan een paard op hoge leeftijd heel goed leven
Vala schreef:Jeetje, ik vind dat hier wel erg geoordeeld wordt. Niemand van ons heeft het paard gezien en er wordt massaal bepaald dat het dier ingeslapen moet worden of niet. Het inslaapkamp verwijt de mensen die zeggen kijk het even aan dat ze geen dierenliefde hebben en bepaalt even dat het paard erg veel pijn moet hebben. Dat kan best zo zijn maar niemand van ons kent dit paard. TS zelf reageert wijselijk maar niet meer. Ze vraagt om tips en krijgt deze en zo ook diverse meningen maar laten weten elkaar nou niet aanvallen omdat sommigen, waaronder ik, zeggen probeer het nog even, je ziet het snel genoeg of het gaat of niet. TS zelf is er ook reëel genoeg over. Er wordt hier gedaan alsof het paard kapot gaat van de pijn, wie zegt dat dat ook zo is?
Vala schreef:En hoe weet ik iets van een ander topic? Dus ik mag hier niet reageren omdat ik de andere topics van ts niet opgezocht heb?
Ik heb het net gelezen, wellicht handig dan als ts misschien hier ook nog een reactie geplaatst had.
Babootje schreef:[MD] Advies gevraagd paard met atrose
Ik neem aan dat het om ditzelfde paard gaat? Dat paard heeft zo te lezen al genoeg ellende gehad. Beste wat je voor m kunt doen is inslapen.