Mareintje schreef:ik zie geen enkele goede (wetenschappelijke) onderbouwing.
Ik ben het met je eens dat TS moet doen wat ze zelf goed vind passen maar jij hebt het over een wetenschappelijke onderbouwing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mareintje schreef:ik zie geen enkele goede (wetenschappelijke) onderbouwing.
Sleeper schreef:Mareintje schreef:ik zie geen enkele goede (wetenschappelijke) onderbouwing.
Ik ben het met je eens dat TS moet doen wat ze zelf goed vind passen maar jij hebt het over een wetenschappelijke onderbouwing?Paarden zijn bewegingsdieren, mag toch hopen dat elke
paardeneigenaar dat weet. Ongeacht of je paard 24/7 buiten loopt of 4 uur.......
y_bouwsma schreef:als ik zo moeten kiezen tussen 24/7 in de blubber of 4 uur in een paddock en daarna in een schone droge stal, wist ik het wel....
Mareintje schreef:Die van mij wil na een uur in de paddock als een streep zijn schone droge stalletje weer in. Die trap ik echt niet tegen wil en dank buiten, omdat "dat hoort".
Wildgirl schreef:orlando9 schreef:In de zomer weidegang hele dag. In de winter dus de paddock. Ik kan wel elke dag gaan hoor, maar zat te denken wat is handig.
Hier omgeving hoofddorp is het niet zo eenvoudig een goeie stal met veel buiten in de winter
Ha, geen goede stal=geen paard.
Lijkt me vrij simpel, om een paard gezond te houden moeten ze continu kunnen scharrelen, eten, opnieuw scharrelen etc.
Een paard 20 uur per dag binnen zetten is vragen om ellende en imo ontzettend egoïstisch en dieronvriendelijk.
orlando9 schreef:Vind het wel een beetje ver gaan om te zeggen dat ik hem dan niet had moeten kopen maar goed. En het gaat mij er zeker niet om hoe dichtbij het is. Voor nu leek mij dit de beste oplossing. En ik zal er elf ook veel zijn voor extra paddock. In de ochtend en avond vaak.
Bliksem schreef:Ik bedoel het niet gemeen en/of persoonlijk, maar mensen zijn echt geen vervanging voor de behoefte aan het vrij bewegen met soortgenoten.
Peelie schreef:Ik vraag me toch af hoe het overgrote deel van NL het doet. Want zeker hier in de randstad is het bijna niet haalbaar om je paard veel langer buiten te hebben...
Victory-Boy schreef:[Als de deur dicht moet omdat hij er anders uit komt ... dan staat hij kennelijk toch niet zo graag in dat stalletje.
vso1990 schreef:4 uur buiten is afhankelijk van je paard. mijn paard gaat zo snel het even spattert onder de afdak staan en wil dan direct naar binnen. ik heb de ruimte om ze swinter de hele dag buiten te hebben met genoeg ruwvoer maar ze staan mij bij meerdere keren korter buiten. ze zijn het swinters buiten gauw zat. zomers afhankelijk va het weer en mijn wedstrijdprogramma hele of halve dagen op de wei. met dit regeneachtige weer staan ze ook zomers geen hele dagen buiten. de natte kou trekt binnen de kortste keren in hun spieren en dat is ook niet goed voor ze..... kijk naar je paard en wat goed voelt. over die bijrijdster is maar net wat je er zelf voor gevoel bij heb ik vind het niks omdat een ander het niet doet zoals ik het zou doen. succes met je beslissingen voor de juiste plek voor je paard.