y_bouwsma schreef:als ik zo moeten kiezen tussen 24/7 in de blubber of 4 uur in een paddock en daarna in een schone droge stal, wist ik het wel....
Maar tussen dat zwart/wit zit natuurlijk ook een heleboel grijs.
24/7 in de blubber is imo slechter dan 4 uur in een paddock en dan in een ruime box met veel stro en hooi, ja.
20 uur in een krappe box op beton met een plukje hooi en 4 uurtjes op een paddock zonder eten en/of vriendjes is imo slechter dan 24/7 buiten in een goede paddock met schuilgelegenheid, vriendjes en (onbeperkt) hooi.
Het is maar hoe je het wilt brengen ... 24/7 buiten is lang niet altijd en overal blubber.
Mareintje schreef:Die van mij wil na een uur in de paddock als een streep zijn schone droge stalletje weer in. Die trap ik echt niet tegen wil en dank buiten, omdat "dat hoort".
Maar jij hebt natuurlijk je staldeur gewoon openstaan, zodat hij er in en uit kan wanneer hij maar wilt.
Als je de deur lekker openhoudt en hij blijft in z'n stalletje, dan is dat natuurlijk prima! Dat had ik ook voor mijn pony's, ik noemde het een schuilstal.
Als de deur dicht moet omdat hij er anders uit komt ... dan staat hij kennelijk toch niet zo graag in dat stalletje.