Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morganlefay schreef:Shenavallie schreef:TS, hou je er wel rekening mee dat de 'gewone mensen' shampoos en biotex de vetlaag verwijderen? Hierdoor haal je ook de weerstand bij slechtere weersomstandigheden weg, mocht je paard de luxe hebben om op het land te staan.
Dat is dus de reden waarom ik groene zeep gebruik.
Liesje89 schreef:Het geheim voor een witte staart zit hem niet in de shampoo die je gebruikt, maar in de temperatuur van het water. Met koud water ga je een gore staart niet wit krijgen. De haarschubben sluiten namelijk bij koud water, waardoor de shampoo niet goed de haren kan reinigen. Het vuil blijft er dus zegmaar in opgesloten zitten wanneer je koud water gebruikt.
Eerst de staart goed uitkammen, dan nat maken in goed warm water, inzepen, uitspoelen met goed warm water, evt herhalen en als laatste uitspoelen met koud water om de haarschubben te sluiten.
De vacht kun je wel prima met koud water en random shampoo doen.
Voor de staart gebruik ik groene zeep, cowboy magic of betadine, werkt allemaal best goed.
Liesje89 schreef:Het geheim voor een witte staart zit hem niet in de shampoo die je gebruikt, maar in de temperatuur van het water. Met koud water ga je een gore staart niet wit krijgen. De haarschubben sluiten namelijk bij koud water, waardoor de shampoo niet goed de haren kan reinigen. Het vuil blijft er dus zegmaar in opgesloten zitten wanneer je koud water gebruikt.
Eerst de staart goed uitkammen, dan nat maken in goed warm water, inzepen, uitspoelen met goed warm water, evt herhalen en als laatste uitspoelen met koud water om de haarschubben te sluiten.
De vacht kun je wel prima met koud water en random shampoo doen.
Voor de staart gebruik ik groene zeep, cowboy magic of betadine, werkt allemaal best goed.
Iriswolf schreef:Dankjewel allemaal!
Ja zoals ik al zei hij is altijd heel wit van zichzelf maar zodra hij mestvarkens heeft krijg ik die er niet goed af .
Had al biotex, groene zeep, cowboymagic in huis staan en heb nu zilvershampoo gekocht dus ga het nog maar is proberen!
Betadine shampoo is helaas nergens meer te krijgen , wel in grote verpakkingen maar die zijn rond de €100 en dat heb ik er niet voor over haha!
Gister spoelde ik hem af en zette hem even in bak , toen ik terug kwam had ik geen bont paard meer haha zal zo een foto plaatsen. Maar kon het er makkelijk afborstelen.