) een loslopende hond doodgeschopt, op een ruiterpad.Dat is een hele toestand geweest, tot een rechtszaak aan toe. Ik was met een groep van 8 ruiters en we werden al een poosje door de blaffende en happende hond gevolgd. We stonden stil om de eigenaar de gelegenheid te geven zijn hond aan te lijnen, hond hapt in de benen van mijn paard, die benen zaten nogal los en het was gebeurd
Heel erg nare situatie.... ik neem nog steeds altijd een behoorlijke zweep mee om lastige honden en mannen af te slaan.
Van het laate heb ik tegenwoordig geen last meer, maar vroeger stonden er nog wel eens engerds in het bos
Ik moet nu een viaduct over de snelweg over om in het bos te komen, dan stap ik altijd een beetje middenop, niet te dicht langs de kant, maar soms presteert iemand met een auto het toch om met een bloedvaart vlak langs mijn paard te scheuren. Ik heb een jong paard dat nog wel eens wegspringt naar opzij.....
Ook dan is een lange zweep handig, geeft een enorme herrie als je ermee op een autodak mept
Loonwerkers en boeren komen meestal langzaam langs, enkele uitzonderingen daar gelaten
of als ze wegen waar ik altijd rij daar ineens een boom ofzo ligt waar ik niet overheen kan rijden .

) achter de hond aan. Geeft erg leuke situaties......
Mijn paard is een quarter met cuttingbloed die een hondje best wel even achterna wil zitten. Nog geen enkel hondje die nog een poging deed om achter hem aan te gaan als hij met zijn hoofd laag, de oren plat zigzaggend achter ze aan komt. Het leukste is dan nog de reacties van de ietswat geschokte baasjes. "jou paard valt mijn hond aan!!!"
Nadat ik het nog eens had voorgedaan/uitgelegd. En ik zweer 't je er was GEEN enkel krasje te zien, ik was eerder bezorgd of het paard niet kreupel was. Begon z'n vrouw zich er mee te bemoeien, ik was een stom wijf en een vals kreng omdat ik m'n gegevens niet wilde geven en alleen maar zei dat ik niks ging betalen omdat het z'n eigen schuld was en dat hij de verkeersregels niet kende, te hard reed. Waarom hij zo idioot hard reed langs een paard (hij beweerde dat hij 30 reed
op een weg waar je 60 of 70 mag ofzo, terwijl ze toch duidelijk zagen dat die van mij zeg maar "aangelijnd:)" is. En dan nog, ze sjeesden RAKELINGS langs ons. Wij hadden beide het hart in de keel, maar gelukkig hebben we het weer overleefd. Zo moet je bij ons in de buurt soms al denken. Echt iedereen rijdt te hard waar dat niet mag...Zucht... 

sinds ik daar weg ben ook nooit meer buitengereden, jemig, wat is dat in dit dichtbevolkte deel van de wereld een gedoe zeg......