[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 17:00

hannelover schreef:
dat is jammer :( wel een heel mooi plekje daar hoor!

Wel een buurman met een enorm land, maar helaas is het landbouwgrond en mag ik er niet een stuk van huren. Aangezien er dan geen paarden op mogen

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 17:01

MarlindeRooz schreef:
Je zou ook die overkapping zo kunnen maken dat daar ruime inloopstallen / overdekte paddocks kunnen worden gemaakt. Zo hebben ze meer bewegingsruimte wanneer de "bak" bezet is.

Dat is niet mogelijk helaas. Alles ligt achter elkaar. Eerst overkapping, dan stallen en dan pas de bak.
Daarbij huur ik het en mag ik niet zomaar extra dingen gaan bouwen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:02

Ok, de paarden binnen zetten...
Dan komt klant 1 om 10.00 rijden, klant 2 om 12.00, klant 3 om 16.00 en klant 4 om 18.00...
Dan blijf jij met de paarden slepen?

En ik zit er als klant dus niet op te wachten dat mijn paard gaat binnen-buiten-binnen-buiten-binnen etc.

No offence, maar vraag me af of je hier goed over na hebt gedacht

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:04

Mooi plekje ben benieuwd hoe je het opknapt!
marion82 schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar hoe wil je dat dan doen als de paarden in de bak staan en een klant wil rijden?
Je hebt plaats voor 6 paarden, maar eigenlijk alleen een 20x40 bak en een voerplaats...
Dan moeten die 6 paarden dus wel alkemaal met elkaar overweg kunnen als je ze 10/12 uur buiten wilt hebben...

Ik kan de paarden gewoon even binnen zetten of de bak een stuk afzetten
Dat is idd wel een must. Ik zou de bak kunnen opsplitsen in 2en en dan 2 groepen maken.

Opzich goede oplossing maar wat als er een klant wil komen rijden? De een zal s'ochtends komen rijden, de ander smiddags en de ander s'avonds.. Telkens met de paarden heen en weer slepen? En denk dat paarden los in de bak ook niet erg goed zal zijn voor de bodem..

Namira542

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:07

Wauw wat een droom!! Heel veel succes. +:)+

Ben benieuwd hoe het gaat worden!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:08

Ik zou eerst gewoon lekker je plekje maken, je kan 4 klanten hebben maar het hoeft niet natuurlijk. Zoals je al zei je bent gewoon blij dat jouw paarden gratis kunnen staan. Zou eerst je plekje mooi maken en dan kan je altijd nog kijken of je er klanten bij neemt.

RianneH

Het is een interessante optie. Misschien een idee te richten op IR paarden of dieren gevoelig voor hoefbevangenheid? Denk er ook aan dat je veel ruwvoer in moet gaan slaan als je geen weidegang hebt, misschien de overkapping nog wat vrijer houden daarvoor?

Loopstallen zou ook een idee zijn, daarmee haal je je paddock/bak probleem weg.
Of juist overdag op stal en 's nachts in de paddock, wanneer er toch niemand rijdt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De bak is ook maar 20 x 40. Als je dan een stuk wilt afzetten wanneer iemand komt rijden, dan hou je geen bakruimte meer over. En iedere keer opnieuw afzetten lijkt me een flinke klus.

Ik zou hier als pensionklant eerlijk gezegd niet voor kiezen, maar voor je eigen paarden is het misschien wel prima te doen.
fijn dat het strand ook zo dichtbij ligt!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:10

Ik volg ook, ik ben benieuwd wat het word!

ellentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:10

wat leuk je eigen plek! ik volg

ga je in de bak ook een voergelegenheid maken? of hebben de paarden altijd toegang tot de verharde voerplek?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 17:44

Ik snap jullie "rijden" probleem helemaal hoor. Maar nogmaals, het is de bedoeling dat vooral de paarden lekker lang buiten kunnen staan. Bak is voornamelijk als paddock gebruikt en is ook mooi stevig. Totaal niet zwaar. Ik zoek ook echt geen klanten, die dagelijks willen gaan rijden. Dit weet je op voorhand en is dus echt recreatief. Gewoon lekker naar buiten gaan.
Paarden hebben idd volledige toegang tot het verharde stuk, dit is gewoon open.

Het afzetten zou geen probleem moeten zijn, hier ga ik een makkelijke en snelle oplossing voor bedenken. Zodat het in een paar tellen gebeurd is. Je moet er dan vooral aan denken, dat je daar dan in kunt longeren of grondwerken. Je zult er niets aan hebben hier, als je paard niet redelijk bomproef is.

Loop stallen is niet mogelijk, heb al veel dingen bedacht haha.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:50

Als je je inderdaad wilt richten op de recreatieruiter die vooral buiten rijdt en af en toe eens longeert gaat het werken. Als je de helft van de bak dan afzet met prikpaaltjes en lint ben je zo klaar. De paaltjes kun je laten staan, het lint laat je aan 1 kant aan de bakrand hangen en span je zo op naar de overkant. Wordt wel een beetje hannessen als jij met je te longeren paard tussen de andere paarden door moet en ook nog moet zorgen dat er geeneen mee komt in je longeerruimte.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:52

pfoe ! Als droomhebber, hoeveel heeft het gekost? mag ook in pb

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:54

Gaaf hoor ik ga volgen.
Mijn paarden staan ook op een plek waar niet veel weidegang is, maar wel elke dag tot laat buiten.
Je kan 's morgens op tijd (lees 9 u) van de bak gebruik maken of 's avonds na 18.00 u. Verder geen gesleep met paarden....take it of leave it. verder is de bak door 2 gedeeld met aan de ene kant 2 paarden bij elkaar en aan de andere kant 2 met een draadje er tussen. Een paar keer in de week gaan ze los in de hele bak. Die van mij staan in een paddock van 15 x 15 en zomerdag een paar uur op het land.
Weidegang is bij mij in de buurt lastig...kleigrond. Ik denk dan in het zand met voldoende ruwvoer is ook fijn beter dan lang op stal. De nacht staan die van mij op stal en daar worden zij en ik blij van. :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:55

Wauw wat gaaf! Eventueel kan je er ook een soort pensioenstal/rusthuis van maken. De paarden kunnen dan lekker allemaal heel de dag op de paddock lopen :) En ook ideaal voor paarden die dus niet op het gras mogen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:55

Heerlijk dat je je droom kunt waarmaken maar ik zou het nooit overwegen als mijn paarden niet veel vrij konden lopen hoe mooi de stallen ook zijn. Ik zou de schuur ook als overdekte paddock gebruiken en een van de 3x3 stallen als poetsplaats gebruiken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:04

Het zou best kunnen werken voor kleinere paardjes, dan kunnen ze fijn bij elkaar staan. En als je de pension prijs laag houdt dan kun je waarschijnlijk kiezen uit de klanten die bij je passen. Ik heb het zo zelf ook een paar jaar gedaan ( had wel genoeg weidegang/land) het was een mooie manier om mijn eigen paard uit de kosten te houden. Na 5 jaar vond ik het welletjes, het is namelijk best heel bewerkelijk. In ieder geval veel plezier en succes gewenst.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:29

Hoe groot is het voergedeelte? Want als het maar voor even is, zou het denk ik niet eens erg zijn als ze even op een klein stukje staan. Mits ze goed overweg kunnen en het niet tè klein is... Kan het voergedeelte ook totaal niet een stukje uitgebreid worden zonder de bak te gebruiken?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:35

Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!

Karlijntje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:37

Wat een leuk project! Veel succes ermee!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:46

Jullie gaan het plaatje al zien hihi :P

Een overdekte paddock is niet mogelijk, zo groot is het ook niet helaas. Wie weet kan ik er nog een klein track van maken, maar daar focus ik me nu even niet op.

Het voer gedeelte is naast de bak, dus die is volledig te gebruiken. Dat stuk is 9 bij ongeveer 4,5. Ook niet groot genoeg om 5 paardjes op te zetten, als iemand gaat rijden.

Ik ga me nu gewoon eerst focussen op wat er moet gebeuren. In de loop van alles zal vast het eea veranderen.mje moet toch ergens een plan hebben en ergens mee moeten beginnen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:51

Wat een mooie kleuren voor de stallen!
Ik volg dit topic zeker.
Ben gek op zulke topics :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:53

Ben benieuwd wat je er van gaat maken!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:53

Heel gaaf! Ik volg mee :o (misschien handig voor mezelf ooit, later.. haha)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:56

Wat leuk, ik kom ook volgen! Vind de kleuren voor de stallen erg mooi :j