Manen worden dunner/ minder/ breken af ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Manen worden dunner/ minder/ breken af ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:33

Ik vind persoonlijk zijn manen er veel pluiziger uit zien dan eerst. In 2012 leken ze veel gladder. Ik kan mij voorstellen dat ze toen ook steviger waren. Misschien gaan kijken naar iets voor minder pluis.
Verder vind ik 1/2 keer vlechten best vaak. Vooral als ik vlechten eruit haal heb ik toch een flinke haarbal. Misschien kun je ook iets meer vlechten proberen? Doordat je nu van een groot oppervlakte hebt trekt het meer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 00:41

Maureen95 schreef:
Wat raar dat dat dan kan gebeuren :( Misschien kan het ook gewoon komen omdat hij ouder wordt?

Geen rare vraag. Dacht ik ook aan maar in de zin van dat hij meer witte haren krijgt die minder sterk zijn c.q. eerder breken dan donkere haren.
Mooi paard geworden trouwens.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 11:40

Fotootjes van vandaag
Furioso was aan het eten dus geen echte charmante foto's :p
Afbeelding

Afbeelding

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:29

Hoi ik heb even meegelezen :)

Volgens mij is het ook een proces wat bij schimmels/ ouder worden "hoort"

Ik heb 2 schimmels (springpaarden) en die manen kam ik nooit/ vlecht ik alleen met concours, zijn gewoon "kort", paarden worden 1x per jaar bloed getapt, verder toppie gezond en die manen worden ook stiekem steeds een beetje dunner.

In principe ook wel logisch, bij oudere mensen worden de haren in de meeste gevallen ook steeds dunner naar mate ze eenmaal de grijsheid in gaan.

Dat neemt niet weg dat het echt zonde is want wat een mooie manen hebben die van jullie zeg <3

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:52

Als je ze wilt laten groeien kan je nog altijd mtg shapleys beginnen gebruiken, dit is een middel, oorspronkelijk tegen eczeem, dat als bijwerking het effect heeft dat de manen gaan groeien en voller worden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:23

Ik wil ook graag lange manen voor mijn paard, maar ik moet er steeds doorheen kamen, na een dag beginnen zijn manen en staart al te klitten, dat is echt niet aan te beginnen dan als ik dat een week laat