Wie heeft hun paard via Marktplaats gekocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wie heeft hun paard via Marktplaats gekocht?

Ja, ik ook
78 (54%)
Nee, ik niet
66 (45%)

Totaal aantal stemmen: 144

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:02

Ik heb mijn oude paard Mister via marktplaats verkocht. Gringo is via marktplaats weer gekocht.
Heb de mensen eerst gebeld en ben diverse keren wezen kijken, maar ik had me keus al gelijk gemaakt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:02

Mijn verzorgpaard Nychello is ook via marktplaats gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:13

Wij hebben Lisavivera op Marktplaats gevonden.
Ik zag Loek x Goudsmid x Gondelier staan met daarbij een foto van een merrie die erg op Ilindra leek, alleen iets kleiner en iets luxer.
Dit is binnen het Gelders paard een vrij unieke bloedlijn en we kenden haar volle broer Nachtvorst van de keuring, een hengst waar we allebei weg van waren en die het ook in de sport goed doet.
We waren er dus van overtuigd dat deze merrie voor de fokkerij erg waardevol zou kunnen zijn en hebben haar gekocht (telefonisch en ongezien Haha! ).
Ook om te rijden blijkt het een leuk paard te zijn en haar "gebruiksaanwijzing"wordt langzamerhand steeds korter Haha!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:16

ik heb er 2 via marktplaars gekocht, en die 3de van iemand van stal,
vindt het een super middel lekker makkelijk (alleen meestal zo ver uit de buurt)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:55

Ik heb mijn tinkertje niet via marktplaats gekocht, maar wel via internet, nml tinkerwereld.
Eerst hebben we wat heen en weer gemaild, hierbij kreeg ik ook foto's. Bij de eerste aanblik was ik eigenlijk al verkocht. Lovers
Toen zijn we gaan kijken, en een week later stond ze bij ons op stal.
Onze kat, Gaia, hebben we wel via marktplaats. Ging eigenlijk hetzelfde. Paar keer heen en weer gemaild, gaan kijken, en toen ze weg mocht op gehaald.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:41

Ik heb Barley Queen via marktplaats verkocht.

Barley_Queen hier op bokt heeft haar gekocht. En volgens mij is ze daar heel blij mee.

Ik had binnen twee uur zes reacties en ze is dezelfde week verkocht, volgens mij.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:32

Ik heb Tiara via www.paardenkrant.nl Ben wel bij 2 andere merries wezen kijken van Marktplaats. Ik denk dat internet hét medium is om een paard te kopen of te verkopen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:50

Mijn vorige ( verzorg ) paard is via internet verkocht. Ben nog op zoek naar hem!!! ( zie Gezocht: Magnum! ) ( VMR, pagina 8 ofzo )

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 09:07

Ik heb mijn paard ook via marktplaats gekocht.
Maar voor ik tegen hem aan liep ben ik eerst nog bij andere paarden wezen kijken.
Zo ook bij een handelaar.
Hij heeft de naam handelaar in mijn ogen zwart gemaakt.
Wat een simpele ziel!
Niet alle handelaren zijn oneerlijk maar als je eerst tegen hem aan loopt ben je voor altijd genezen van een handelaar.
Dat is het risico van internet.
Maar verder ben ik er zeer te vreden over hoor.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:43

ik heb mijn pony via marktplaats gekocht.. En ik ben dr erg blij mee..Hier op stal kijken ze eigenlijk niet raar op als ik dat vertel..

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:54

ik heb al meerdere paarden via marktplaats of andere sites kopen. Ik zie het hetzelfde als een paard via een advertentie in een blad kopen. Mensen die handig zijn met de computer zullen hun paarden veelal ook op internet adverteren om een zo groot mogelijke markt aan te doen. Bieden via marktplaats vindt ik echt onzin. Je praat toch over een paard die je moet bezichtigen om te zien wat er echt aangeboden wordt.

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:55

GEKOCHT......... IPV KOPEN, stom maar 'k ben net op.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:45

ik niet, maar ik kijk ook niet zo Verward als er iemand een paard van internet heeft gekocht, maar neem wel altijd een maand ofzo proeftijd

Bopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:06

ik heb mijn laatste aanwinst via marktplaats gekocht. een lief klein welsh A ponietje. we zijn haar nu voor het wagentje aan het africhten.
het is echt een snoepie hoor, ik kocht haar voor weinig en heb heel veel plezier aan haar!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:27

Ik heb Bas een beetje via via van marktplaats, ik had hem op marktplaats gezien, geboden, afspraak gemaakt met de eigenaar om langs te komen, maar toen was hij ineens al voor dat ik kijken kwam verkocht aan een ander die na mij nog meer had geboden.

Een andere pony zag ik op marktplaats staan die mij wel leuk leek, daarheen gebeld,afspraak gemaakt en heen gegaan, de pony waar ik voor kwam vond ik niet zo leuk maar meneer had er nog eentje, die had hij nog maar een week, en dat bleek Bas te zijn, de pony op wie ik 2 week eerder had geboden, en die ineens toch verkocht was.

Dus eigenlijk wel een beetje met een omweg, maar toch via marktplaats

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:27

Fellor"]
[quote="Lydiia schreef:
Yvetje heeft haar paard via marktplaats
Ze is wel een paar keer bij het paard gaan kijken en heeft erop gereden.

Ik zou ook nooit een paard kopen van een plaatje af Scheve mond

En je koopt toch ook geen paard van een plaatje af???!!! Daar gaat dit ook helemaal niet om. Praktisch iedereen gaat eerst bij het paard kijken en neemt contact op met de eigenaar. Ik betwijfel of er mensne zijn (buiten handelaren om) die gewoon bellen dat ze m op komen halen...
[/quote]

Ja, sorry had de 1e pagina nog niet gelezen.
Maar ik heb vaak genoeg gehoord dat mensen een paard van een plaatje en beschrijving hebben gekocht Scheve mond

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:40

ik,of ook weer niet, ik zat al tijden te zoeken op onderandere marktplaats maar kon maar geen leuk goed paard vinden heb daarom maar een "gezocht" advertentie gezet waar de toenmalige eigennaar op reageerde, even gemailt (foto Tong uitsteken +wat vragen) afspraak gemaakt en wezen kijken en viel als een blok voor haar *LOL*

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:10

Bijna al mijn paarden komen via het net.
Nog nooit problemen gehad.

De enige die niet via het net komen zijn Naiade (via een kennis die wist wat ik zocht), Jolanda en Anoek (van mijn buurman), Boender van dorpsbewoner, Navarro van plaatselijke handelaar, Dinky van plaatstelijke handelaar, Patser van kennis.... rest denk ik toch allemaal via het net, en geen enkel probleem vind ik zo!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:28

Nee, ik heb haar niet via marktplaats.
Mijn vorige pony wel, of nou ja, ik had zelf een adv. op marktplaats staan met 'gezocht'.. En daar reageerde hun op.
Die had ik dus wel via internet. Toen ik opzoek ging naar een halfinger keek ik ook op marktplaats. Ik ben toen via internet ook nog bij een fjord wezen kijken. Maar een fjord was toch niet wat ik wou Lachen
Als ik een leuke pony op het net had gezien had ik daar geen problemen mee hoor. Kan me ook niet echt iets indenken wat daar erg aan is.. Over Veerle hoorde ik 'via via' en toen zijn we daar wezen kijken.

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:30

Wel met behulp van marktplaats.

Iemand zocht een verzorger voor een haflinger in vught, en toen zijn we wezen kijken. We hebben hem ongeveer 3 maanden geleasd, daarna ongeveer 2 maanden op proeftijd en daarna hebben we hem gekocht Lachen

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 09:42

Wel gaaf om te zien dat MARKTPLAATS toch een hulp is voor een heleboel mensen *LOL*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:30

ik niet via marktplaats maar hij stond wel te koop op 3 andere sites, waarbij ik, na de laatste gezien te hebben, de knoop heb doorgehakt en contact heb gezocht. Een weekje later heb ik hem gezien, verzorgd en gereden en weer een week later stond hij hier op stal.

En het is tegenwoordig toch de normaalste zaak van de wereld om iets via internet te kopen?

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:59

Ja ik ook..
Simba heb ik ook via marktplaats gekocht..
En nee volgens mij maakt het geen klap uit waar de advertentie staat...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:04

Die van mij stond op zowel marktplaats als horses, volgens mij beide zonder foto. ALles afgehandeld via de telefoon en email. De fokker/eigenaar woont in Brabant, maar het paard stond bij een boer in Friesland...

Ik heb het paard gekocht, betaald & opgehaald zonder de eigenaar ook maar gezien te hebben.. Ik heb hem eigenlijk pas ontmoet toen hij de papieren kwam brengen.

Raar genoeg staat er een nichtje van mijn paard van dezelfde (particuliere) fokker ook bij mij op stal.

Either way, ik heb er absoluut geen spijt van. Top paardje aan over gehouden en een leuk email contact met de fokker, die mij met de kerst zelfs nog veulen fotos op stuurde. Ze zijn ook altijd geinteresseerd om te horen hoe het met hem gaat, en zijn volgens mij ook gewoon erg blij dat hij een fijn huis gevonden heeft.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 09:15

manic schreef:
Die van mij stond op zowel marktplaats als horses, volgens mij beide zonder foto. ALles afgehandeld via de telefoon en email. De fokker/eigenaar woont in Brabant, maar het paard stond bij een boer in Friesland...

Ik heb het paard gekocht, betaald & opgehaald zonder de eigenaar ook maar gezien te hebben.. Ik heb hem eigenlijk pas ontmoet toen hij de papieren kwam brengen.

Raar genoeg staat er een nichtje van mijn paard van dezelfde (particuliere) fokker ook bij mij op stal.

Either way, ik heb er absoluut geen spijt van. Top paardje aan over gehouden en een leuk email contact met de fokker, die mij met de kerst zelfs nog veulen fotos op stuurde. Ze zijn ook altijd geinteresseerd om te horen hoe het met hem gaat, en zijn volgens mij ook gewoon erg blij dat hij een fijn huis gevonden heeft.

Dat is wel vreemd dat je de eigenaar pas ontmoet alleen voor het papierwerk.

Nee, ik heb nog steeds contact met de (oude) eigenaar van mijn paard.
Het is super gezellig en alle brieven die zij stuurt worden bewaard in het NOUREYEV plakboek.