Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Els1984 schreef:Op amazon heb je de Farnam TriTec Fly Repellent ook.
http://www.amazon.com/Farnam-BC272346-T ... B000HHLZ0U
Als iedereen dat nou even uit probeert en hier zijn bevindingen plaatst. Dan weet ik of ik het moet kopen.
Edit: spelfout
kinel schreef:Die hertshoornolie is leuk voor donkere paarden maar niet voor mijn haffie. Heeft toen letterlijk uitgeven in de vacht. En nu gaat ze met witte plekken in de vacht door het leven.
By_Chantal schreef:kinel schreef:Die hertshoornolie is leuk voor donkere paarden maar niet voor mijn haffie. Heeft toen letterlijk uitgeven in de vacht. En nu gaat ze met witte plekken in de vacht door het leven.
Oh echt zegt ze?![]()
Hier wordt het ook op fjorden gebruikt en geeft wel wat bruinig af ja maar bijt zeker niet in?![]()
Misschien te sterk gemaakt? Je mag namelijk max 5 ml in een fles van 500 ml mengen....
twinducklin schreef:5 ml op 500 ml van hertshoornolie?
Bij mijn merrie die altijd helemaal panisch wordt van steekbeesten smeer ik het al jaren puur op. Doop een kwast in de pot en zet overal wat strepen. Helpt perfect, ook wanneer ik het bos in ga nooit geen last daarmee gehad. Ze wordt wel lichter op de plekken waar je het insmeert ( zwart paard, krijgt bruine vlekken ervan tegen voskleur aan ) maar wanneer de vacht wisselt zijn de plekken weer weg. Is hetzelfde met zweet dat bijt ook uit in de vacht.
Heb ook al vaker verdunning gebruikt in andere sprays maar dat werkt toch minder goed. Zodra ze dan gaan zweten is de werking minder. Puur kan ik 1 of 2 x per week mee vooruit ook met zweten of een flinke regenbui erover.
Mijn ruin is vosbont maar meer wit als vos. Als het erg is smeer ik het puur op zijn bruine vlekken. De rest spray ik in met vliegenspray voor lichte paarden waar een beetje hertshoornolie in doe. Maar hij reageert ook veel minder heftig als hij gestoken wordt.
xJitskee schreef:Ik gebruikte altijd Bremsen Bremse, inmiddels heet dat paardenparfum. .
By_Chantal schreef:twinducklin schreef:5 ml op 500 ml van hertshoornolie?
Bij mijn merrie die altijd helemaal panisch wordt van steekbeesten smeer ik het al jaren puur op. Doop een kwast in de pot en zet overal wat strepen. Helpt perfect, ook wanneer ik het bos in ga nooit geen last daarmee gehad. Ze wordt wel lichter op de plekken waar je het insmeert ( zwart paard, krijgt bruine vlekken ervan tegen voskleur aan ) maar wanneer de vacht wisselt zijn de plekken weer weg. Is hetzelfde met zweet dat bijt ook uit in de vacht.
Heb ook al vaker verdunning gebruikt in andere sprays maar dat werkt toch minder goed. Zodra ze dan gaan zweten is de werking minder. Puur kan ik 1 of 2 x per week mee vooruit ook met zweten of een flinke regenbui erover.
Mijn ruin is vosbont maar meer wit als vos. Als het erg is smeer ik het puur op zijn bruine vlekken. De rest spray ik in met vliegenspray voor lichte paarden waar een beetje hertshoornolie in doe. Maar hij reageert ook veel minder heftig als hij gestoken wordt.
Ai pas maar op! Het gebruik van pure hertshoornolie op de paardenhuid is echt niet aan te raden! Bij paarden is het gebruik van pure hertshoornolie alleen in staart en manen ( niet óp de manenkam en staartwortel ) toegestaan. De werkzame stoffen kunnen namelijk door de hoge concenstratie dóór de huid dringen en in de bloedbaan terecht komen, echt not done!![]()
Maar doe wat je denkt goed te doen
pien_2010 schreef:Voor onder de buik spuit ik bij beiden paarden Tri-Tec 14 Fly Repellent van Farnam en dat één keer per week.
Het werkt een week en je moet het spuiten zo dat paarden zelf niet er aan kunnen likken want het is giftig.
Mandy_89 schreef:Ik maak een zebra van mijn paard met een merkstift voor vee. Werkt super. Als je maar genoeg strepen maakt. Zodra er veel ruimte tussen zit dan landen ze tussen de strepen in. Vandaag ook weer een goed bewijs. Stalgenootje kwam na 10 minuten terug van de buitenrit, was niet te doen. Zoveel dazen dat er waren. Ben daarna zelf vertrokken van stal. Een uur buiten gereden, zag ze wel vliegen. Maar ze landden niet.
pol013 schreef:Snelheid.....
Geen spray oid of deken. Zodra ik dazen signaler draaf of galoppeer ik. Tussendoor slechts kleine stap stukje. er zijn plekken in het bos waar bijna geen dazen zitten. Als ik ze dan aan zie komen maak ik weer tempo.
Met een paard met een goede conditie is dit de beste garantie om niet gestoken te worden.