Wie gaat volgend jaar naar Dronten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:35

He Maya,
Haha! En hoe bevalt de opleiding? Waar heb jij stage gelopen?
Ik moet aankomende zomer stage lopen. Ik al opzoek naar een leuk stageadres!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:10

Opleiding bevalt goed, ik heb mijn eerste zomerstage bij Onder de Kastanjes hier dus gehad, beviel mij goed. Maar wat voor opleiding doe jij dan? Ik heb dit voorjaar en van de zomer weer een stage, ben nu net bezig met het te regelen Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:09

Ik doe nu vwo (6de klas) Hierna ga ik management&paardenhouderij doen Maar omdat ik de verkorte opleiding ga doen, moet ik alvast een stage lopen in de aanstaande zomervakantie

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:28

Maya schreef:
Ja, ik ben wel het eerste jaar op kamers gegaan, en velen die ik ken ook, het is alleen iets pittiger om een kamer te krijgen omdat je nog niemand kent, en dus niet weet bij wat voor mensen je in huis komt, maar toch is t niet al te moeilijk.
Ik heb zelf gekozen voor op kamers gaan, is omdat op de campus je gewoon niet weg gaat van mammie weg, álles wordt voor je gedaan, tot zelfs het schoonmaken toe Ook wordt er voor je gekookt --> dwz eten wat de pot schaft, en ik ben een moeilijke eter. En gewoon het feit dat je geen plekkie voor je eigen hebt, je zit maar op elkaars lip, je moet niet rekening houden met 4 ot 6 andere mensen (vaak in studentenhuizen zo) maar met een stuk of 15 andere mensen, en daar moet je 1 tv mee delen in een klein gemeenschappelijk ruimtetje... Evenals de doucheruimtes delen, je kan ook wel een eigen badkamer "nemen" Maar daarnaast ben je hier ook een godsvermogen aan kwijt.
Op kamers -> goedkoper, meer vrijheid, meer zelfstandigheid, en je hebt het wat rustiger...

Hierom wil ik ook graag op kamers en niet op de campus Haha!
Zijn er een beetje leuke studentenhuizen in Dronten?

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:29

magic1 schreef:
Ik doe nu vwo (6de klas) Hierna ga ik management&paardenhouderij doen Maar omdat ik de verkorte opleiding ga doen, moet ik alvast een stage lopen in de aanstaande zomervakantie

Mag ik vragen waarom je de verkorte opleiding gaat doen? Ik zit nu ook in 6 VWO en wil eigenlijk de gewone versie. Het lijkt me zo'n gedoe om in de zomer al een stage te moeten doen én nog op kamers te gaan én ook nog een beetje vakantie te hebben.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:01

Even voor de goede orde, ik doe de 4-jarige opleiding en zit nu in het 2de jaar samen met Maya en Snowdon.

Achteraf gezien had ik ook de verkorte opleiding willen doen ( wel VWO gedaan maar geen economie dus ook geen verkorte opleiding). Naar mijn mening gaan sommige lessen te langzaam, als iets uitgelegd wordt snap ik het meestal wel na 1 keer terwijl het voor sommige mensen nog vaker moet worden uitgelegd. Wat dat betreft had ik er meer aangehad wanneer ik in een klas zou komen waar meer gedaan moet worden en harder gewerkt ( de 3 jarige opleiding).

De stage die voor de 3-jarige opleiding gedaan moet worden in de zomer, heb ik afgelopen zomer gedaan. Het is 4 weken en valt op zich wel mee ( zorg er voor dat je een leuk adres hebt!)
Wanneer je in mei je examens hebt gedaan dan heb je toch al vakantie???? Die 4 weken stage is nou ook weer niet zo'n punt dan, zoek iets waarbij je lekker thuis kan blijven ( als je dat wilt tenminste).

Als je de 3-jarige versie aan kan zou ik het echt doen, het scheelt toch weer een jaar studeren.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:52

Ja, het scheelt inderdaad weer een jaar!
En die stage lijkt mij niet zo'n probleem, je hebt hee erg lang zomervakantie, dan kan je toch makkelijk 4 weken stage lopen.

He, siempie waar heb jij stage gelopen?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:53

En waarom ga je niet op de campus wonen, tequila??

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:56

En siempie, is het echt veel zwaarder die verkorte opleiding dan de gewone? Of is het wel te doen? Een vriendin van mij zit nu in het 1ste jaar van de verkorte opleiding. Ze vond het best wel zwaar, maar wel erg leuk.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:54

Voor zover ik het eerste jaar kan vergelijken. De 4 jarige opleiding heeft steeds 2 modules per periode en de 3-jarige opleiding 3 modules per periode. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken omdat ik niet beide opleidingen doe Haha!.

Ik heb stage gelopen bij Westernstal Starnmeer. Het was namelijk voor mij het belangrijkst om veel met paarden om te gaan op een dagelijkse basis( heb jarenlang op een manege gereden en wel wat verzorgpaarden gehad, maar de basiskennis zat er voor mijn gevoel niet goed bij me in).

Je mag als je genoeg basiskennis hebt ook op kantoor werken bij een bedrijf dat iets met paarden doet ( klasgenootje heeft stage gelopen bij Eqi) Mij viel de stage tegen omdat ik toch graag meer kantoorwerk had willen doen en haar stage viel tegen omdat ze meer met paarden wilde werken. Zoek dus iets wat bij je past en waarbij je veel kunt leren.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:51

Ik heb in Dronten gestudeerd. Ik vond de sfeer erg gezellig op de school en onderling. Ben niet in Dronten op kamers gegaan (ivm werk en paard) maar heb wel wat nachten doorgebracht op de campus en in het dorp. Het voordeel van de Campus vind ik dat je erg snel veel mensen leert kennen. Ook uit andere jaren en dat is erg handig voor die vele opdrachten die je maken moet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:13

Ik studeer dus ook in Dronten aan de CAH. Siempie, Maya en ik zitten bij elkaar in de klas en Maya en ik zitten in het zelfde studentenhuis.

Voor als je geen eigen paard of pony hebt en je wilt wel rijden weet ik eventueel wel wat adresjes. Graag pb-en dan Lachen Nog op zoek naar een kamer? Kan ik je ook mee helpen! Knipoog

Campus is gezellig en je leert sneller mensen kennen, maar ik zat vanaf het begin dus niet op de campus en heb ook redelijk snel best veel mensen leren kennen. Het is een klein schooltje en dan gaat dat wel snel. Ik heb zelfs de kennismakingsweek gemist en mis toch echt niets aan sociale contacten!

Leuk trouwens dat er zoveel geïnteresseerden zijn dit jaar!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:15

Owja, als je via school een stalling zoekt, kom je waarschijnlijk 500 meter van school uit qua stalling. MET binnenbak. Vorig jaar hadden ze een regeling met de Waiboerhoeve en daarvoor met de Flevomanege, maar dat was dus allemaal niets Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:18

Ctal schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook naar de open dag, maar ik heb ook gehoord dat t nu gefuseerd is met het groenhorst college, en dat er in Barneveld nu ook een HBO komt?Dat lijkt me namelijk ideaal Haha!

CAH werkt al een tijdje samen met Groenhorst. Maar fuseren is niet aan de orde. Of er HBO in Barneveld komt weet ik niet, maar lijkt me niet dat de CAH daar naartoe gaat, daar komt de CAH nl oorspronkelijk vandaan (of die buurt in elk geval)

Er zijn al jaren plannen van CAH, Groenhorst, Flevomanege, Waiboerhoeve en PTC+ om een nieuwe manege etc te bouwen... Of t er ooit doorkomt is de grote hamvraag...

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:40

magic1 schreef:
En waarom ga je niet op de campus wonen, tequila??

Ik ben vorig jaar ook al naar de open dag geweest en heb toen de campus bekeken, en ik vond het in 1 woord afgrijselijk! Het deed me echt denken aan een gevangenis, bah. Nee, ik heb meteen gezegd dat ik daar niet wilde wonen, leiver op kamers dan.

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:41

Ik ga de 6e nog een keer naar de open dag en dan wil ik concrete info over de verkorte opleiding vragen. Misschien dat ik toch die maar ga doen. Maar heb je dan ook minder vakantie? Want dat is vaag iets dat me bijstaat...

DEESenJAMBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:58

das tog een hbo opleiding?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:08

Ja dat is een HBO opleiding.

Ik weet niet het fijne van die verkorte opleiding maar volgens mij scheelt het niets aan vakantie ( iedere student heeft recht op zoveel uur vrij). Ja we moeten inderdaad in de zomervakantie stage lopen, maar dat is ook zo bij de 4-jarige opleiding ( welke gek dat bedacht heeft weet ik niet).

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:10

Siempie schreef:
Ja dat is een HBO opleiding.

Ik weet niet het fijne van die verkorte opleiding maar volgens mij scheelt het niets aan vakantie ( iedere student heeft recht op zoveel uur vrij). Ja we moeten inderdaad in de zomervakantie stage lopen, maar dat is ook zo bij de 4-jarige opleiding ( welke gek dat bedacht heeft weet ik niet).

Oke, dank je wel. Maar nog een vraagje(ik hou niet meer op Haha! ) Hoe hebben de mensen met een eigen paard dat gedaan met stages, hebben jullie je paard meegenomen?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:16

Pff...geen eigen paard en Maya en Leon hadden volgens mij ook niet hun paard mee. Die hadden allebei vakantie Haha!.

Over het algemeen zijn er genoeg stageadressen waar je je paard kunt stallen ( in ruil voor het werk wat je daar verricht ofzo) Het ligt ook maar net aan wat jij wilt. Wil je intern en in het weekend daar ook blijven of wil je gewoon thuis blijven en iedere dag naar je stage ( wat ik heb gedaan).

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:54

Bij sommige stageplaatsen kan je je eigen paard meenemen
Ik vind het ook heel stom dat je telkens stage moet lopen in de vakantie.
En Tequila, ik vond de kamertjes inderdaad ook wel erg klein hoor...
en je zit altijd met erg veel bij elkaar, je kunt nooit effe rustig alleen tv kijken... Dat is inderdaad een nadeel.
Maar zijn de kamers in Dronten goedkoper?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:57

Ik heb bij mijn stages mijn paard meegenomen, is goed te doen met goede afspraken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:36

Ik mocht mijn paard meenemen, maar heb ervoor gekozen om het niet te doen. Ik wilde namelijk me volledig op mijn stage richten, en niet op mijn paard Lachen
Magic, vergeleken met wat zijn de kamers goedkoper? In ieder geval enorm veel vergeleken met de kamers op de campus Knipoog

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 20:42

Maar op de campus heb je natuurlijk wel eten/verwarming/elektriciteit/je hoeft niet schoon te maken enz. Dat scheelt natuurlijk wel weer veel kosten en moeite. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 14:06

Ik vind de kosten niet vergelijkbaar eerlijk gezegd. Ik betaal ongeveer €190 huur en daar zitten de vaste lasten (water, elektriciteit, ozb, tv en telefoon) al in. Dan nog eens €40,- in de maand aan eten, en drinken en lekkers zijn voor eigen rekening, kan je zo duur of goedkoop maken als je wilt (of kunt). En schoonmaken is ook de moeite niet waard, met een goed rooster hoef je maar een paar keer aan de bak. En ja, hier moet je zelf ongeveer 1 keer per week koken en 1 of 2 keer afwassen. Dat hoef je op de campus niet, maar dat is niet zo'n probleem toch? Op de campus zijn er vaste tijden, en dan moet je er maar wezen, of je niet niet... *LOL*