Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gijsenkim"]
[quote="vera"][quote="gijsenkim"]
Hengsten onbetrouwbaar
[/quote]
Dat is natuurlijk b*llshit. Een hengst is absoluut niet onbetrouwbaar maar juist supertrouw. Alleen moet je het leiderschap van een hengst verdienen en als hij maar enigzins twijfelt dan zal hij altijd even testen of hij het leiderschap kan overnemen. Fair deal.
Als je zijn leider bent gaat hij voor je door het vuur.
[/quote]
Vera, vera vera.................. Jij als hengstenhouder moet toch zeker wel weten dat hengsten onbetrouwbaar zijn, Een hengst kan je nooit vertrouwen. Nooit. Dat dit soort dingen door penniemeisjes gezegd worden kan ik nog wel om lachen, maar door iemand die zelf een hengst heeft
[/quote]
Nounou erg kortzichtig vind ik dit antwoord, een hengst is vaak zeer eerlijk juist, je weet wat je van hem kan verwachten en daar moet je zelf attent op zijn! als JIJ niet oplet kan je niet de hengst als onbetrouwbaar bestempelen, er zijn trouwens hele volksstammen die paarden over het algemeen als onbetrouwbaar bestempelen, onbetrouwbaar is een menselijke eigenschap.
[quote="Cassidy schreef:Ik hoop dat jouw hengst zo zoet blijft als hij eenmaal heeft gedekt (als je dat al van plan was)
Citaat:Niet alle merries zijn pismerries, en niet alle hengsten zijn goed te hanteren. Maakt niet uit met welk ras je te maken krijgt.
).
?
... Als er ooit nog een merrie zou komen moet die stille hengstigheden hebben hoor!
carien schreef:SonjaB, wat wordt toch bedoelt met dat mieperige en'pismerrie'?
ik merk er helemaal niets van, en dat is niet 1 maar bij meerdere van mijn paarden (een aantal gaat niet mee op wedstrijden).
en B de volgende hengst toevallig een merrie werd (terwijl ik een hengst zocht
) carien schreef:SonjaB, wat wordt toch bedoelt met dat mieperige en'pismerrie'?
, trapte, gilde, dreigde, zeikte een keer over de smid z'n hoofd en toen moest ik dubbel betalen
... een echte zeikmerrie met bijhorende erg slechte manieren en gedragingen. Voor de meeste mensen een echte nachtmerrie (nu weet ik ineens waarom het geen nachthengst is
). Zodra hier iemand kwam die ze niet kende was ze op slag hengstig
En niet een beetje ook, gewoon van niets naar "pissen en gillen" en "dek mij standjes" (en het moest niet eens een paard zijn hé
)
.... Een extreem geval en ondertussen kan een andere bokker erover meespreken ....
) carien schreef:Maar over pismerrie gesproken; mijn buurvrouw had een shetje die echt de hele dag door pieste, dus niet periodiek. Haar benen en staart waren altijd zeiknat. Vlgs. mij had dit toch niet meer met hengstigheid te maken lijkt me? En een hengstje (ook een shet) die heeft haar een keer besprongen. (Gelukkig is mijn buurvrouw een struise vrouw)
Die hengst besprong toch niet de buurvrouw hoop ik??!!!! 
.