Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kippetje2007 schreef:Judass schreef:Dit klinkt misschien heel hard, maar ik vraag me echt af waarom je een paard koopt als je niet eens aan de basisbehoefte kan voldoen.
Ik kocht hem daar waar hij al altijd stond en het leek me logisch dat hij dan toch ook daar blijft, zodat ik hem kon leren kennen in zijn vertrouwde omgeving. Een ruiter die zijn eerste eigen paard berijdt al meteen ermee op vreemd terrein zetten, leek me een gevaarlijke keuze.
Sure_lee schreef:Focussed schreef:Triest. Een Nederlands gevangene komt nog meer zijn cel uit...
En waarom moet hij twee keer per dag bereden worden? Misschien kun je beter een fiets kopen, dan kan iedereen rijden wanneer hij wil, en een fiets kun je rustig het hele weekend in de berging zetten zonder compromis voor het het fysieke en mentale welzijn.
Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat TS het niet helemaal snapt.
kippetje2007 schreef:A3a1 schreef:Even out of the box,
Is het niet mogelijk om in de buurt een weide met schuilstal te vinden?
De meeste maneges kun je voor bv 5 euro per x vrij rijden in de manege.
Maar dan mpet je dus even in de omgeving op zoek gaan.
En ja dat dacht ik dus ook....gek dat je in het weekend er niet heen kan.
Het moet wel écht wel dichtbij zijn aangezien ik niet met de trailer kan
kippetje2007 schreef:Focussed schreef:Triest. Een Nederlands gevangene komt nog meer zijn cel uit...
En waarom moet hij twee keer per dag bereden worden? Misschien kun je beter een fiets kopen, dan kan iedereen rijden wanneer hij wil, en een fiets kun je rustig het hele weekend in de berging zetten zonder compromis voor het het fysieke en mentale welzijn.
Hij wordt twee keer per dag gereden, omdat hij op de manege 11u per week moest presteren voor we hem gekocht hadden. We hebben dit ritme wat aangehouden om zeker te zijn dat hij voldoende beweegt en omdat hij dit gewoon is. Bovendien is er geen huis mee te houden als hij minder uren loopt want dan bokt die en schiet hij weg... Aangezien hij veel stilstaat, leek het me niet slecht om veel te bewegen. Het valt me daar ook op dat de andere paarden die veel minder rijden, continu ziek zijn...
Leffroi schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er verder geen geschikte stal in de buurt is. Je klinkt jonger dan je waarschijnlijk bent TS. Neem je verantwoording en zoek een ander leuk plekje voor hem. Een eigen paard hebben en dan 2 dagen gewoon ook niet heen mógen, alleen 's ochtends hooi gevoerd krijgen.. Ik ben een vrij nuchter persoon, maar dit kan niet! Je werkt je rot om een paard te kunnen onderhouden, maar je kan er net niks mee doen. Nee sterker, je mág er niks mee doen, want de dagen dat jij de hele dag vrij bent, kan je niet naar je paard toe. Daar zou ik mijn geld niet aan willen spenderen!
A3a1 schreef:Ik ken je omgeving niet, Is het een probleem?
Vraag de buren van de manege eens.
Of zet op fb in de groep weide en stalling eens een oproep.
Misschien kom je in de buurt wel iets tegen wat helemaal aan je wensen beantwoord.
Valt me steeds vaker op dat je vaak niet de helft weet van wat er in je eigen omgeving te vinden Is.
Leffroi schreef:Nou, samen met je andere topic heb ik vaag het vermoeden dat je ons in de zeik neemt. Waarom kan hij niet de hele week op de wei staan, anderhalf km verderop? Dan zet je hem er zaterdags op en als je 's avonds wil rijden doordeweeks, haal je hem op, samen met je zus desnoods en ga je rijden, daarna breng je hem weer terug.
Leffroi schreef:Nou, samen met je andere topic heb ik vaag het vermoeden dat je ons in de zeik neemt. Waarom kan hij niet de hele week op de wei staan, anderhalf km verderop? Dan zet je hem er zaterdags op en als je 's avonds wil rijden doordeweeks, haal je hem op, samen met je zus desnoods en ga je rijden, daarna breng je hem weer terug.
kippetje2007 schreef:Toekomstgericht wil ik hem meenemen naar mijn thuis op een weide achter of naast ons, maar daar zijn we nu volop voor aan het sparen.
Azmay schreef:kippetje2007 schreef:Toekomstgericht wil ik hem meenemen naar mijn thuis op een weide achter of naast ons, maar daar zijn we nu volop voor aan het sparen.
Betaal je nu dan zo weinig voor de manege?
Ik heb ze aan huis staan en hoewel ik natuurlijk wel kosten maak ben ik denk ik een vierde kwijt van wat ze me op de manege zouden kosten hier![]()
Als hij lekker buiten kan en paard kan zijn kon hij nog wel eens een heel stuk makkelijker worden.