Wat mag deze stal kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pensiongeld

< 150 euro
1 (0%)
151 - 200 euro
8 (7%)
201 - 250 euro
51 (45%)
251 - 300 euro
41 (36%)
301 - 350 euro
11 (9%)

Totaal aantal stemmen: 112

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 12:05

CielitoLindo schreef:
Ik heb daarvoor gekozen met als opmerking dat ik voor die prijs wel nog een stapmolen zou willen hebben en een solarium. Eventueel met muntensysteem zodat niet steeds dezelfde mensen hun paarden onder het solarium hebben..
Bijvoorbeeld een maand met 30 dagen en iemand heeft 1 paard, die krijgt aan het begin van de maand 30 muntjes, elke dag 1 muntje..

Dit zijn voorzieningen die bij aanvang van de stal misschien niet aanwezig zijn, maar die bij gebleken interesse natuurlijk wel te realiseren zijn.
Een muntensysteem is dan geen slecht idee. Of mensen moeten inschrijven op die voorzieningen en betalen daarvoor een (klein) extra bedrag per maand.

Citaat:
er namelijk een hekel aan op pensioen stallen dat het altijd dezelfde mensen zijn die hun paarden in de paddocks hebben en dergelijke, namelijk de mensen die vroeg klaar zijn van school of niet werken.. Mensen die dus wel werken 40 uur per week en dus savonds komen pissen altijd naast de pot wat luxe betreft omdat het altijd bezet is..

De bedoeling zal zijn dat de paarden binnen en buiten gezet worden, hoelang in overleg, maar dan komt ieder paard dus wel buiten als de eigenaar dat graag heeft.
Op die manier voorkom je idd dat sommige mensen buiten de boot gaan vallen wbt weidegang. Hetzelfde idee voor de rijmogelijkheden: geen manegelessen, maar rijbanen voor de pensionklanten. Omdat mensen toch wel verspreid over de dag komen, is er altijd wel mogelijkheid tot rijden/longeren.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:24

Aramat schreef:
Hoe komt iedereen hier toch op rond de 200 euro?? Ik sta voor 200 euro bij een boer met slechte bak, geen binnenbak, zelf uitmesten enz enz...

Ik sta bij een 'uitgerangeerde boer' zeg maar een omschakelaar. Ik sta zelf half-pension wat betekend:
-Eigen krachtvoer kopen
-voer klaar zetten voor de ochtend (ze worden door de staleigenaar alleen 's ochtends gevoerd, de rest moet je zelf regelen)
-zelf uitmesten
-zelf binnenhalen (wordt wel buitengezet, maar Rian wordt tegen een lichte vergoeding binnengehaald)
Ik betaal € 172 in de maand, de volpension betaald € 220. We hebben een goede rijbaan, longeer/rijbak en een paddock. En de paarden gaan op het land, en er zijn goede uitrijmogelijkheden.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:19

Ik sta op een stal die juist de zelfde faciliteiten heeft, en ongeveer eveveel paarden.
maar dat is ook een manege en daar is 1 van de 2 binnenbakken vaak bezet voor lessen.
Er lopen in het weekend ook ongeloofelijk veel irritante pennymeisjes rond.
Ik betaal hiervoor 310 euro per maand, dus ik denk dat jij ook zoiets (of meer Scheve mond) kwijt zou zijn.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:29

Wat ik me af vraag is waarom je alles super-de-luxe wil doen. Ik vind dat een rare reden om wedstrijdruiters aan te trekken.

Zelf betalen wij (of liever gezegd mijn moeder Bloos ) 171 Euro in de maand. Daarvoor krijgen we:
* Een grote binnenbak (volgens mij groter dan 20x60, iig breder),
* Een grote buitenbak (volgens mij 20x60),
* Een ruime stal (binnen),
* Mogelijkheid tot weidegang (1 uur per dag),
* 2 longeercirkels,
* Goed voer (de paarden van de eigenaresse krijgen hetzelfde iig),
* Er wordt door staleigenaar gevoerd,
* Zelf uitmesten (stro wordt bij je stal klaar gelegd, meer dan genoeg),
* Spuitplaats,
* Mogelijkheid tot prive-les,
* Alle paarden worden tegelijk ge-ent,
* Hoefsmid zelf regelen (ze willen eventueel wel je paard vasthouden als je niet kan komen),
* Je hoeft maar 1 minuutje te lopen en je bent in de bossen,
* Nieuwe ruiterpaden in de buurt, om door de hele peel te trekken,
* Worden wedstrijden georganiseerd (via de KNHS),
* Indien je paard ziek wordt, bellen ze je meteen op, en verlenen de eerste julp indien nodig,
* Zijn mensen met verstand, ze geven altijd goede adviezen,
* Openingstijden van 8:30 tot 11:30 doordeweeks, en 9:00-17:00 in het weekend.
* Manege ligt tegen een woonwijk aan, en is dus goedbereikbaar, en in zekere zin ook geod bereikbaar met het openbaar vervoer,

* Vroeger werden er manegelessen gegeven, een paar lessen per dag, maar dan mocht je gewoon (gratis OK dan! ) meerijden, en kreeg je gewoon de aanwijzingen die je nodig had. Jammer genoeg zijn er nu dus geen manegelessen meer!

Ik heb dus alles wat ik nodig heb, het is niet allemaal super-de-luxe, maar meer heeft een wedstrijd ruiter niet nodig.

Zelf denk ik dat je niet genoeg klanten kunt trekken hier in de omgeving. Je wil mensen trekken met veel geld, of die in ieder geval veel geld willen uitgeven. Zoveel mensen zijn er niet. Misschien dat je je beter kan richten op jongere mensen en kinderen met een eigen pony. Ouders willen zich niet scheel betalen voor luxe, en ik denk dat volwassenen met een eigen paard ook liever een iets minder luxe stal willen voor pak-hem-beet 171 Euro All In, dan een dure stal met wat meer luxe.

Ik bedoel er niks slechts mee, maar voordat je zo'n grote investering doet kan je het plan beter van alle kanten bekijken!

In ieder geval succes!!!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 15:03

Emeraldo schreef:
Wat ik me af vraag is waarom je alles super-de-luxe wil doen. Ik vind dat een rare reden om wedstrijdruiters aan te trekken.

Het gaat hier om een bestaand complex, en de faciliteiten die ik noemde zijn daar aanwezig. Het is dus geen kwestie van perse een superdeluxe stallencomplex te willen opzetten.
Dit is de uitgangspositie en die ben ik op rendabelheid aan het onderzoeken.

Daarnaast heb ik nergens gezegd dat ik me puur wil richten op wedstrijdruiters. Ik richt me in het algemeen op mensen die graag dagelijks willen rijden/trainen en die hier op een doorsnee manege niet genoeg kans toe krijgen.
En qua prijs: met een prijs van laten we zeggen 225 euro volpension met behoorlijk wat service, komt het bedrag aardig overeen met andere stallen in de omgeving (met vergelijkbare faciliteiten).

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:40

Ik dacht dat je van plan was alles helemaal vanaf de grond op te bouwen. Maar ik was nog iets vergeten: als je 60 stallen per dag zo ongeveer uit moet doen ben je lang bezig! Zelf doe ik ongeveer 15 a 20 minuutjes over om alle mest en nat stro eruit te halen, en weer opstrooien.
Jij zou dan met alleen de stallen zuiver maken 15*60 = 15 uur (is nog minimaal berekend, voor een kwartier dus) Dan moet je ondetussen ook nog voeren, dus je maakt wel lange dagen!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:09

Als het echt een stal van die grootte wordt, dan ben ik natuurlijk niet de enige "werknemer". Het runnen van een stal met 60 paarden kan niemand alleen.
Maar het ging me op dit moment nog meer om het gegeven of mensen bereid zijn te betalen voor een dergelijke stalling. Alle bijkomende zaken horen weer tot een ander stukje planning en berekening.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:29

voor een stal als dit betaal je in omgeving gouda tegen de 300 euro, ik weet niet precies hoe dat in omgeving eindhoven zit, maar voor hier in de buurt zou dit klinken als de perfecte stal Lachen