Pony breekt steeds uit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Pony breekt steeds uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:31

Of hij gaat erover of eronder door. Als alles heel blijft gaat ie er dus over. Dus palen verhogen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 18:32

En toch vind ik het geen fijn idee om een teletubbie ding op zijn hoofd te maken. Dadelijk zit ik echt met een paard met kopschuw. (Heeft hij al eens gehad).

Ik ga dat met de stroom eens goed bespreken met de eigenaar. Miss is er nog wat aan te passen.

P.s. ik dacht dat paarden nooit uit zichzelf springen. Maar dat is dus een fabeltje?

Ik kan niet zomaar beslissen dat de palen hoger gaan. Dan moet alles hoger.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:33

Siersma schreef:
Of hij gaat erover of eronder door. Als alles heel blijft gaat ie er dus over. Dus palen verhogen.

Er onderdoor kan ook heel blijven.
Lint rekt best op. En dan is alles heel daarna.
Heb het zien gebeuren :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:34

Zet er eens twee draden bij, anders een paar planken achter de draden.
Mijn pony's blijven ook niet achter twee draadjes.
Mijn verantwoording om ze veilig binnen te houden.
Klap op de kop via zo'n antenne vind ik ook wat...kan nooit lekker zijn voor je hersentjes %)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 18:35

Ik denk persoonlijk niet dat hij erovee springt. Kan het me eigelijk niet voorstellen. Zou een extra draad in het midden en onder kunnen helpen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:35

Ja dat is een fabeltje.
Ik heb er ook een gehad die niet achter 1.40 bleef staan.
Toen draad erboven op 1.80 en toen deed hij het niet meer.

Een draad eronder kan wel helpen tegen het eronder door kruipen.
Dan komt zijn gevoelige neus er eerst tegen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 18:37

Oke. Springen kan dus wel.... nou ik ga zo naar stal en kijken of hij netjes staat waar hij moet staan. Anders word meneer een frikandel :+ :Y) :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:38

Haha. Net te laat het mooie weer is net voorbij voor een bbq. :P

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:39

Die van mij gingner ook onder dooren toen bleef de draad ook heel, maar je zag wel,dat het flink gerekt was. Zeker na een paar keer is dat goed te zien.

Wat voor draad staat er? Scheelt ook namelijk. Ik heb nu ijzerdraad staan en om de strookbegrazing te doen gewoon draad. De ijzerdraad geleid heel goed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:44

Yenni schreef:
Hij is 1.42 en de bovenste draad komt iets onder zijn schoft. De onderste draad bij zijn knieën.

Lijkt me dat hij zich tussen die twee draden door wurmt. Doet die van mij ook en die heeft daar veel minder ruimte voor (ivm kleinere afstand tussen de draden en grotere pensomvang). Als je pony M gesprongen heeft zou ik er ook niet van opkijken als hij springt.

Prugelpiet ik bedoel niet zozeer zielig voor het dier. Ik bedoel zielig van de mensen die als eerste naar zo'n oplossing grijpen alvorens hun eigen fouten (maw niet goed werkende afrastering) onder de loep te nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:45

Dat opgerekte vond ik dan weer mee vallen.
Nu moet ik zeggen dat die dommie het recht voor mijn gezicht deed en ik na een keer er al een draad onder heb gemaakt.

Bij het paard dat er over sprong heb ik me moeten verstoppen. Die deed het altijd als je uit zicht was. En ik wist ook niet hoe hij het deed.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:12

De draden staan gewoon strak, bovenste is schrikdraad en onderste is ijzerdraad. Vandaag is hij de hele dag er niet uit de wei ontsnapt *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:15

Yenni schreef:
pol1 schreef:
Maak een " teletubbie" pak een oud halster en koperdraad..ga langs t halster met t koperdraad en maak ter hoogte van de maantop een soort van driehoek omhoog ( de teletubbie ) suc6 verzekerd!! Ook wij hebben zo'n pony..Hij heeft t nooit meer gedaan!!
De aanpak voor de hardnekkige gevallen!

Ik vind dat nogal zielig... dan zet je hem echt onder stroom.... :(

dat is toch juist de bedoeling van de stroomdraad..
als hij de stroomdraad raakt hoort ie een klap van de stroomdraad te krijgen..
sommigen zijn zo handig geworden dat ze de manenkam gebruiken om de draad op te tillen, daar voelen ze namelijk het minste.

door de teletubby variant maak je hem niet zo normaal als ieder ander paard.. draad aanraken is klap van de draad..

vind dat nogal zielig.. bedoel je daarmee dat je wilt dat als je paard de draad aanraakt of passeert je liever hebt dat hij geen stroom voelt? Maar waarom dan bezwaar tegen ontsnappen, want dat is wat ze doen als het gras verderop groener is en de stroom voelen ze niet

als je bang bent voor stroom op de hersenen of kopschuw (laatste zou ik raar vinden, want er komt geen mens aan te passen.. het is kop v.s. draad.. dus hij zal eerder draadschuw worden)..

dan maak je het toch van een bekleede stroomdraad... boven aan de antenne strippen, het bekleede gedeelte langs het hoofd, en weer strippen waar hij de stroom dan wel mag voelen..

maar ik zou mij er niet zo heel druk om maken.. ieder ander paard met een dunne manenkam die z'n kop onder de draad door steekt, krijgt ook gewoon een klap van het stroom.. gene die het toch doen zijn gewoon ongevoeliger voor die klap of nemen het op de koop toe..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-05-16 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:17

elenaMM77 schreef:
Yenni schreef:

Ik vind dat nogal zielig... dan zet je hem echt onder stroom.... :(

dat is toch juist de bedoeling van de stroomdraad..
als hij de stroomdraad raakt hoort ie een klap van de stroomdraad te krijgen..
sommigen zijn zo handig geworden dat ze de manenkam gebruiken om de draad op te tillen, daar voelen ze namelijk het minste.

door de teletubby variant maak je hem niet zo normaal als ieder ander paard.. draad aanraken is klap van de draad..

vind dat nogal zielig.. bedoel je daarmee dat je wilt dat als je paard de draad aanraakt of passeert je liever hebt dat hij geen stroom voelt? Maar waarom dan bezwaar tegen ontsnappen, want dat is wat ze doen als het gras verderop groener is en de stroom voelen ze niet[/quote]
Hij is net van zijn kopschuw af. (Zo goed als) ik ben gewoon bang dat hij het terug heeft. Het lijkt mij zowiezo niet fijn.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:20

Wat vind je zieliger: jempony een schok van de draad laten krijgen of dat je pony word aangereden op de snelweg. Want dat is je keuze eig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:20

maar kopschuw worden ze als ze de mens associeren of een dier met een tik..
dan houden ze de kop weg van een hoeven, tanden, of mens..

dit zou hoofd v.s. stroomdraad zijn.. hooguit dat hij niet meer te dicht bij het gesloten circuit wil komen.. dan is hij kopschuw voor de draad.. niet voor mens of dier?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:21

En kopschuw voor de draad is niet erg maar lost je probleem op

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:57

We gaan er meer stroom op zetten maar ik ga het nu even niet proberen met dat teletubbie ding. Ik zie het gewoon niet zitten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 05:51

Yenni schreef:
We gaan er meer stroom op zetten maar ik ga het nu even niet proberen met dat teletubbie ding. Ik zie het gewoon niet zitten.

Pony wordt echt niet kopschuw van een teletubbie! Kijk niemand zit te wachten om zn paard stroom op t hoofd te laten krijgen! Ervan uitgaande dat mensen die met dit probleem zitten uiteraard al gekeken hebben of ze afdoende stroom hebben en een deugdelijke afzetting hebben is de tubbie uiteindelijk t veiligste.. Veel onzekerder en gevaarlijker is t feit dat je pony nu elk moment de benen kan nemen richting openbare weg dat zou mij pas echt stress bezorgen..Maar goed uiteraard is de keuze aan jou! Ik ben iig blij dat ik t gedaan heb..was even een week afzien maar nu weer volop genieten zonder stress!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:16

Yenni schreef:

Ik hoop oprecht dat het niet mijn vriend of familielid is die op de snelweg rijdt vlakbij je weide... Wat een naïviteit!

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:57

Yenni schreef:

Ik hoop dat het gaat helpen, maar ik zou niet lekker zitten thuis in afwachting of mijn paard straks weer uit breekt. Als ze het eenmaal in de gaten hebben....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:02

Wat is er mis aan meer stroom op zetten?
Dat is toch een prima plan.

Ik heb ook nog nooit draad door een halster gespannen. Het kan ook anders.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:03

bruintje123 schreef:
Wat is er mis aan meer stroom op zetten?
Dat is toch een prima plan.

Ik heb ook nog nooit draad door een halster gespannen. Het kan ook anders.

Hoe kun je nou meer stroom erop zetten dan? Hoe zie je het voor je?
Hoort toch al maximaal te zijn als die pony er meerdere keren uitbreekt...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:08

Waarschijnlijk niet dus.
Ik ken ook mensen die heel serieus vertelde er staat genoeg stroom op.
Meter hadden ze niet.
Mijn meter geleend was het 1 of 2 lichtjes.
Dan blijven ze er hier ook niet achter.
Maar die mensen dachten echt dat het voldoende was. Hun eerdere paarden waren er immers ook nooit uit gegaan.
En er was stroom.
Helaas is dat voor sommige paarden te weinig prik er op.

Zoiets zal het bij ts dan ook wel zijn vermoed ik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:57

Dat vermoeden heb ik ook. Dat er ergens wat lekt of dat de aarding niet goed is. Of gewoon te veel lint op de stroombron.