Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:51

Leuke OP!

Wij hebben prijsopgave gevraagd voor ons land op te hogen en egaliseren.. viel echt flink tegen.. nu maar weer even verder vragen

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:04

Leuke openingspost weer! Die top-30 is geniaal bedacht! De nerd in mij is gelijk aan het bedenken hoe je het exacte aantal post per gebruiker in dit topic makkelijk boven water haalt

Wat een fijn weer vandaag! Ik ben aan het snoeien gegaan. Draden van de track zijn nu weer (grotendeels) vrij van takjes en bladeren. Wel een gezellig klusje. Want de paarden stonden om mij heen, te wachten tot ik weer takjes kon uitdelen.

Zag in het vorige topic nog de quarter van Kirr te koop staan. Is al het zoveelste paard waarbij ik dacht 'tja, met genoeg geld en land had hij hier welkom geweest'. Ik denk dat je advertentie genoeg mensen afschrikt, maar de juiste persoon zal zich niet laten afschrikken. Blijft lastig, een paard verkopen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:10

Nicky1963 schreef:

Leuk, waar in Overijssel? :D[/quote]

In Lemelerveld, zo prachtig daar.[/quote]

Leuk, das vlakbij mij! Ik rijd vaak op de Lemelerberg. :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:10

Gut, dat quoten met meerdere dingen gaat ook altijd weer fout. :')

Tamara, lekker rijden! Hier hebben ze vanmorgen een paar uurtjes op het gras gestaan.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:22

Fabster, er is een u-vorm gemaakt over de breedte... 4 meter .. Bovenlangs wel te verstaan. Daartegen aan sluit de schuifwand... Ik ga zo meteen proberen een betere foto proberen te maken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:23

Ik had hetzelfde met de Quarter van Kirrr, sakvis. Toch die Staatsloterij maar winnen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:26

Monmaster schreef:
Fabster, er is een u-vorm gemaakt over de breedte... 4 meter .. Bovenlangs wel te verstaan. Daartegen aan sluit de schuifwand... Ik ga zo meteen proberen een betere foto proberen te maken.

Tnx. Jij woont in NH toch? Komen wij ook wel eens (kom daar vandaan). Want ik heb echt intetesse in jouw constructie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:34

Ik vertelde toch daarstraks dat MiniMe een dik oog heeft? Maar die staat dus ook al sinds vanochtend toen ik dat ontdekte, haar kinnebak tegen haar borstkas te vegen. En dan ook precies aan de kant van het dikke oog. En echt zo vaak dat die kant van haar borstkas nu ook wat dikker lijkt dan de andere kant. Dat ze haar gezicht overal aan afveegt, begrijp ik als je oog irriteert, maar zij maakt echt een soort van neurotisch dezelfde beweging?
Heb borstkas en gezicht al helemaal uitgekamd met mijn kammetje en dan komt ze wel zowat klaar lijkt het :+ , maar ik kan niets vinden of voelen.
Heb nu de borstkas ook maar even gewassen, afgespoeld en drooggemaakt, maar ze gaat zodra ik klaar ben net zo hard weer door, ze trilt ook alleen de rechterkant/voorbeen. Arm beest, ze is er sneu van gewoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-16 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:59

Super leuk gedaan de opening! Complimenten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:16

Onze oude merrie kwam ook volgevreten van de wei af, de ruin niet, die eet een poosje en kijkt een poosje en gaat dan weer wat eten. Zou zweren dat er een tweeling in zit zo'n dikke buik. Maar de volgende morgen is die weer weg als ze een tijd op de paddock en 's nachts op stal hebben gestaan.
Het was heerlijk weer vandaag, echt van genoten, veel buiten geweest, voor mijn werk maar ook lekker in de tuin gewerkt, ruim 2 uur aan het grasmaaien geweest. Nu binnen maar eens aan de gang, even stofzuigen en een hap eten maken.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:21

ohjajoh6 schreef:
Ik vertelde toch daarstraks dat MiniMe een dik oog heeft? Maar die staat dus ook al sinds vanochtend toen ik dat ontdekte, haar kinnebak tegen haar borstkas te vegen. En dan ook precies aan de kant van het dikke oog. En echt zo vaak dat die kant van haar borstkas nu ook wat dikker lijkt dan de andere kant. Dat ze haar gezicht overal aan afveegt, begrijp ik als je oog irriteert, maar zij maakt echt een soort van neurotisch dezelfde beweging?
Heb borstkas en gezicht al helemaal uitgekamd met mijn kammetje en dan komt ze wel zowat klaar lijkt het :+ , maar ik kan niets vinden of voelen.
Heb nu de borstkas ook maar even gewassen, afgespoeld en drooggemaakt, maar ze gaat zodra ik klaar ben net zo hard weer door, ze trilt ook alleen de rechterkant/voorbeen. Arm beest, ze is er sneu van gewoon.

Ik snap niet zo goed hoe je de beweging bedoelt: raakt ze steeds met haar kin haar boeg aan of zit ik verkeerd?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:24

Om het nieuwe deel dan goed te beginnen ook even een plaatje van m'n ruin onder de bloesem vanmorgen! Zo jammer dat het weer nu weer gaat omslaan..
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:25

ohjajoh6 schreef:

Is het jeuk? Straks heeft ze hooikoorts! :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:28

Of een steekbeest of teek in haar oksel bv?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:30

kristelhans schreef:
Leuk, das vlakbij mij! Ik rijd vaak op de Lemelerberg. :D

Lemelerberg is een kilometer of 8-9 verderop, is denk ik te ver om naartoe te rijden te paard. Zijn die watjes van mij helemaal niet gewend. Lekkere dier trouwens, die fjord van jou :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:31

Nicky1963 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik snap niet zo goed hoe je de beweging bedoelt: raakt ze steeds met haar kin haar boeg aan of zit ik verkeerd?

Nee je zit goed hoor, ook happen ernaar. Iets jeukt haar echt ontzettend, maar ik kan niet vinden wat.
Maar ik vind het zo toevallig, nu ze daar dus ook het dikke oog heeft aan dezelfde kant. Dit is echt sinds vanochtend al, eerst dacht ik dat het irritatie van het oog was, maar dat is het toch niet blijkbaar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:50

Heeft ze haar oog niet gewoon gestoten met jeuken dan? Dat het daardoor wat ontstoken is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:02

Zou ook zomaar kunnen Maartje_M. Niet bij nagedacht eigenlijk, omdat het nu wel weer de tijd van het jaar is voor Mien haar oogontstekingen. (Heeft ze elk jaar om deze tijd wel een paar keer en dan is het weer over, maar dit neurotische gebijt heeft ze nog nooit gehad).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:06

Zo ik heb jullie ook weer gevonden. Mooie opening!

Ook bij mij is het erg druk, dus ik zal grotendeels meelezen. Mooie foto kristel!

En uiteraard welkom voor de nieuwe mensen!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:08

Al gezocht naar teken? Wij hebben (helaas) een stuk land waar veel teken zitten. Ik kan nu aan de paarden zien of ze teken hebben en waar ze zitten (blijkbaar veroorzaken die beestjes echt enorme jeuk). Het zijn soms echt de hele kleine teekjes van nog geen mm groot die het meest vervelend zijn. Oksels zijn favoriet bij de teken.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:11

ohjajoh6 schreef:
Zou ook zomaar kunnen Maartje_M. Niet bij nagedacht eigenlijk, omdat het nu wel weer de tijd van het jaar is voor Mien haar oogontstekingen. (Heeft ze elk jaar om deze tijd wel een paar keer en dan is het weer over, maar dit neurotische gebijt heeft ze nog nooit gehad).

Mijn Haf heeft zomereczeem maar in deze tijd van het jaar ook vreselijke dikke, tranende ogen, jeuk aan de neus (veel schuren over de grond, benen if hooibak) en borst... Geef hem puur pollen voordat het seizoen begint en dat lijkt echt wat te helpen..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:17

Weet niet meer wie het vroeg over een voorwand met schuifdeur(en) die je weg kunt klappen, maar mijn ervaring hiermee is dat het iig met een klein wieltje en een niet volledig rechte vloer, niet heel fijn werkt.
Misschien werkte het wel goed toen het net was aangelegd, maar na 13 jaar slijtage was het hard werken om de wand in beweging te krijgen :P

Zelf wil ik ook zoiets in de inloopstal, maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat. Maar de stal moet ik nog bouwen dus daar heb ik nog tijd genoeg voor ;)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:19

Ik ben er ook weer!

Leuke op caily!

Blijf wel meer lezen dan posten mijn dwaze oude ruin bijt als ik niet genoeg met hem train dus het verhaal van geen tijd meer om te rijden uit de op gaat voor mij niet op. En toen ik van t weekend met twix het bos uit kwam en even met een bekende stond te praten begon zij ook te happen :+ ik weet ze wel uit te zoeken.

Zo nu even het einde van het oude topic lezen

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:22

Wel erg... Ik zie het nieuwe topic actief, zijn jullie al op pagina 3 !!! Maar heb jullie iig weer gevonden!!
Zag trouwens op de fb pagina van bokt ons topic nog genoemd worden ivm tapijt op natte ondergrond :D

Heb vandaag in het zonnetje mijn jaarling met de furminator onder handen genomen :+ vogeltjes ook weer blij met allemaal nestmateriaal

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:24

Haaai, mag ik mij hier ook melden?
Ik zag in de openingspost al geweldige foto's voorbij komen. Ik ben heel benieuwd naar meer!

Ik ben 34 jaar en woon sinds bijna 3 jaar eindelijk in mijn droomplaats. ( toepasselijk heet het hier Stal :D )
Ik heb twee paarden en een pony ( tot nu, heb als niet drachtig gekocht en ik verwacht ergens deze week of volgende week een veulen :roll: )
Ik heb een oud huisje gekocht schuin achter de wei die ik al jaren huurde. Daardoor kon ik ook de wei achter mijn huis huren.
Nu is de oorspronkelijke wei waarschijnlijk verkocht, maar heb gelukkig nog genoeg.
Ik zal morgen foto's maken, besef ineens dat ik het eignelijk nooit gefotografeerd heb :P

Dat tapijten-topic is wel heeeeel interessant! Heb niet alles gelezen, maar help het ook voor putten-gravende-paarden?