Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_W

Berichten: 13850
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:00

chantal1175 schreef:
Renske_W schreef:
Ja heerlijk!
Hoewel ik in mijn toiletteren wel om zal moeten schakelen.
Ben van sportpaard naar haflinger gegaan.
Moet nog dik 2,5 maand wachten maar dan komt ze eindelijk naar hier.
Heb vorige week een haflinger veulen gekocht, en kan niet wachten om na 1,5 jaar paardloos weer heerlijk te kunnen tutten en knuffelen. :D
Uitdaging wordt om manen en staart mooi wit en vol te houden.



Heerlijk! Een zeker zo'n baby. Die kan je er helemaal aan laten wennen dat poetsen lang en lekker is.
Ooit komt er bij mij ook een hafje.
Was al opzoek en vindt toen Abby een
Bruine Welsh. Hihi. Maar liefde slaat alles.
Veel plezier met je haf

Haha dankje!
Alleen dat wachten duurt nog zo lang!.... O:)

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:00

Laurie schreef:
*steekt hand op* :D

[ [url=m/Lw1sen.jpg]Afbeelding[/url] ]

deze vind ik echt leuk hoor <3 Ik smelt helemaal :D Hoe krijg je de staart zo kaarsrecht? Bij mij is het altijd wel een beetje ongelijk...

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:01

TerraHowrse schreef:
chantal1175 schreef:
Wat een leuk topic!!
Ik vindt het heerlijk om te poetsen. Alle borstels en kammen hebben in mijn poetstas ook een vaste plaats. En dan ga ik het hele rijtje af. Staart en manen in smeren en daarna in laten trekken voor je ze uit borstels.Heb laatst zo'n vreselijke kam bij m'n vriendin uit haar handen getrokken en weg gegooid. :o Ondertussen alle borstels over mijn pony. Hoofd,oren,neusgaten, billen enz alles na met een baby doekje. En dan mooie Schone spullen er op als je helemaal klaar bent.die natuurlijk ook allemaal op elkaar zijn afgestemd. Gelukkig vind Abby het heerlijk. En is onze Welsh ook niet van het vies worden. Dekens heeft ze graag op. En een hoofdstel met zelf gemaakte frontriem pakt ze zo aan. Als er genoeg bling op zit anders moet ze hem niet. Hihi.
Hebben jullie dan ook z'n hekel aan roestige gespen. En oud beschadigd leer?
Staat toch gewoon niet op een mooi paard. Of schiet ik door :=



Same :')

Ik ben ook gek op toiletteren... maar...
Niemand, alleen ik kom aan de haren van de Friesen :')
Zo dik mogelijke staart, sokken, en manen.
En elk haartje moet perfect zitten :j
Kan daarin best perfectionistisch zijn, dus als paard vervolgens gaat rollen ben ik niet blij :P



Zo fijn om te horen dat ik niet gek Ben. Er zijn er bij ons zelfs bij waarvan hun paard net een teddybeer is. Maar ik Ben hard bezig om iedereen te besmetten

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:02

Ja Chantal, de wereld zou een mooiere plaats zijn als iedereen op stal zijn paard correct toietteerde :D

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:04

Heleennn schreef:
Ja Chantal, de wereld zou een mooiere plaats zijn als iedereen op stal zijn paard correct toietteerde :D

JAAAA

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:10

SharonIndezz schreef:
Ja hier! Mijn paard ziet er altijd tip top in orde uit :-)


[ [url=m/5ppUJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaloers op die manen!

Mijne heeft hele springerige manen en ondanks dat ik om de dag cowboy magic erin smeer is hij door z'n hals toch veel manen verloren.. Hoe doen jullie dat?

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:12

ikke !
alleen ipv sportcoupe ga ik bij mijn fjord juist voor hele lange , volle , glanzende losse manen <3
elke dag ontklitten , sprayen en vlechten , staart idem dito.
en met rijden altijd een hengstevlecht in tegen het schuren van de teugels :j
veel werk maar o zo mooi <3

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:16

Ik meld me!
Geen eigen paard maar ik kan úren staan poetsen, ik ben er dol op!

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:17

Nann__ schreef:
SharonIndezz schreef:
Ja hier! Mijn paard ziet er altijd tip top in orde uit :-)


[ [url=m/5ppUJw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaloers op die manen!

Mijne heeft hele springerige manen en ondanks dat ik om de dag cowboy magic erin smeer is hij door z'n hals toch veel manen verloren.. Hoe doen jullie dat?

Ik wissel regelmatig van deken in de winter. Heb er ook een van Natasja gekregen met terug gesneden schoft die is echt perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:18

terpentijn schreef:
Hier nog een, ik ben verschrikkelijk.
Het halve plattelands-dorp lacht me uit om de tassen en kisten waarin in de toiletteerspullen heb zitten, wel zo'n 20 flacons,met sprays voor en tegen van allelei klitten, vlekken, gloss, weetikveel, vijftien tot twintig borstelsoorten, de meest glitterende dekjes, alles moet ook nog bij elkaar passen en de paarden moeten er piekfijn bij staan. Alsof ze morgen op concours moeten, hahaha.
Ook al doen ze niks en staan ze, Tinker x Fries en Tuiger x Fries, beide zwartwit gevlekt dag en nacht op de wei.
Er zijn er niet veel érger dan ik ben, geloof ik.
En ik ben niet eens een vrouw.... kun je nagaan.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *\o/*
Prachtig.

Ik doe m'n best. Maar sinds m'n haflinger altijd buiten staat wordt het wel steed moeilijker . Toen ik nog op een sjiekere stal stond met warm water, was ze altijd perfect wit.
Dit topic steekt me aan. Tips voor goede verzorgings producten zijn altijd welkom
( ik ben cowboy magic verslaafde)

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:19

faunty schreef:
ikke !
alleen ipv sportcoupe ga ik bij mijn fjord juist voor hele lange , volle , glanzende losse manen <3
elke dag ontklitten , sprayen en vlechten , staart idem dito.
en met rijden altijd een hengstevlecht in tegen het schuren van de teugels :j
veel werk maar o zo mooi <3

Helemaal met je eens. Een fjord met lange manen vindt ik ook geweldig. Heeft hij ook z'n lange voorpluk

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:21

MariekeB schreef:
terpentijn schreef:
Hier nog een, ik ben verschrikkelijk.
Het halve plattelands-dorp lacht me uit om de tassen en kisten waarin in de toiletteerspullen heb zitten, wel zo'n 20 flacons,met sprays voor en tegen van allelei klitten, vlekken, gloss, weetikveel, vijftien tot twintig borstelsoorten, de meest glitterende dekjes, alles moet ook nog bij elkaar passen en de paarden moeten er piekfijn bij staan. Alsof ze morgen op concours moeten, hahaha.
Ook al doen ze niks en staan ze, Tinker x Fries en Tuiger x Fries, beide zwartwit gevlekt dag en nacht op de wei.
Er zijn er niet veel érger dan ik ben, geloof ik.
En ik ben niet eens een vrouw.... kun je nagaan.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *\o/*
Prachtig.

Ik doe m'n best. Maar sinds m'n haflinger altijd buiten staat wordt het wel steed moeilijker . Toen ik nog op een sjiekere stal stond met warm water, was ze altijd perfect wit.
Dit topic steekt me aan. Tips voor goede verzorgings producten zijn altijd welkom
( ik ben cowboy magic verslaafde)

Ik sta ook niet meer op een luxe stal. Maar wij maken hem Lux. Hebben een waterkoker voor warm water. En evt thee. En hebben warmte lampen opgehangen gekocht in de kringloopwinkel. En maar blijven poetsen.

Natascha

Berichten: 6849
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:28

Niet l.ullen maar poetsen

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:29

Heleennn schreef:
Laurie schreef:
*steekt hand op* :D

[ [url=m/Lw1sen.jpg]Afbeelding[/url] ]

deze vind ik echt leuk hoor <3 Ik smelt helemaal :D Hoe krijg je de staart zo kaarsrecht? Bij mij is het altijd wel een beetje ongelijk...

Ik haal er een scheerapparaatje langs!

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:30

Natascha schreef:
Niet l.ullen maar poetsen

that's the spirit ~~}>

julia444
Berichten: 89
Geregistreerd: 22-03-14
Woonplaats: Wageningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:37

zeker weten! :+ :') ik kan er echt niet tegen als er iemand komt die een vies paard heeft of allemaal strootjes in de manen, ondanks dat ik ook een tijdje een schimmel heb gereden en ik weet hoe onmogelijk je die schoonhoud. :') Ik judge niemand hoor! maar ik ben zelf gewoon een pietje precies en niet alleen met mijn paard. Ook mijn spullen moeten perfect zijn :))
Alleen vind mijn bijrijdpaard de schaar doodeng dus dat is nog wel lastig.
Laurie, jou paard is echt leuk :o en inderdaad die staart!

RoosMarije

Berichten: 305
Geregistreerd: 11-03-12

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:47

Ach, heerlijk topic. Heerlijk vind ik dat om hem helemaal op te tutten voor bv. wedstrijd of gewoon voor de leuk :) Ik kan ook heeel erg precies zijn met het schoonmaken van mijn harnachement :o

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:53

Onze pony ziet er in de zomer ook altijd proper uit door de dochters. In de winter is dat een ramp . ZE staan 24/7 buiten.

Altijd vlechtjes en elk vlekje weg

[/[img]
Afbeelding
img]

Drama bij de dochter als hij vuil is. Toen hebben we hem,echt drie dagen niet proper gekregen zelfs niet met wassen
[/[img]
Afbeelding
img]

En foto's van de winter durf ik niet posten :D

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:03

Natascha schreef:
Niet l.ullen maar poetsen


Ja Natas zo doen Wij het. En straks als mini me er is hebben we nog meer om te poetsen. Ik heb je al flink aangestoken. Zo trots op je

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:05

llora schreef:
Onze pony ziet er in de zomer ook altijd proper uit door de dochters. In de winter is dat een ramp . ZE staan 24/7 buiten.

Altijd vlechtjes en elk vlekje weg

[/[ [url=[img]m/4okDGi.jpg]Afbeelding[/url] ]
img]

Drama bij de dochter als hij vuil is. Toen hebben we hem,echt drie dagen niet proper gekregen zelfs niet met wassen
[/[ [url=[img]m/21Kidp.jpg]Afbeelding[/url] ]
img]

En foto's van de winter durf ik niet posten :D


Leuk dat ze r zo lekker mee bezig zijn. Hij is knap hoor

boeflover

Berichten: 6050
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:06

Oh heerlijk lekker tutten. Helaas staan mijn pony's 24/7 buiten dus in de winter doe ik er weinig aan zodat ze warm kunnen blijven. Maar afgelopen week even 2 uur per pony besteed aan de grote voorjaars schoonmaak, gepoetst, oren en staart bijgeknipt. Heerlijk!
Als ik nog meer tijd heb dan sla ik vaak nog door naar invlechten, make up, halstertje oppoetsen en foto's maken :)

Afbeelding

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:17

*meld zich ook*
ik maak mijn friesje ook altijd helemaal mooi voor de wedstrijden alles moet perfect glimmen :Y) :D <3 en houd ook van tutten daarbuiten, echt heerlijk!
krijg dan ook geregeld het compliment: "wat glimt ze mooi zeg!"
Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:23

Ik ben echt zo'n gek die ze tiptop wil zien ook al lopen ze 24/7 dag en nacht in de wei.
Dat heeft uiteraard z'n beperkingen: ik kan niet als een dwaas gaan poetsen en wassen in de winter, ze hebben wel een haldeken op (natuurlijk) maar daar heb je dan weer droogsprays voor.
Heb meer dan eens mensen verbaasd gehoord van: staan die twee ALTIJD in de wei, nou da's ook niet te zien, zeg.
Dan ben ik trots, want ik ben trots op mijn twee paarden, voor mij zijn ze precies evenveel waard als een gouden Arabier... en dat zijn ze toch echt niet.
Ik heb trouwens ook nog twee zwarte Shetten, die zien er ook nooit uit als vodden.
Staan ook altijd buiten.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 07-04-16 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:34

Oh jaa heerlijk! Ben ook van het toileteren en eeuwig poetsen (heb ik even geluk dat die van mij heel erg graag in de blubber rolt :') ) maar dan heb ik iig wat te doen.

Manen en staart netjes recht, koppie en beentjes netjes opgeschoren en heerlijk schoen gepoetst ik kan er echt uren mee bezig zijn!

Natascha

Berichten: 6849
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:37

Als mijn merrie straks bevalt staat Chantal1175 al met haar roze borstelsetje klaar. Je kan niet vroeg genoeg beginnen ;)