Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:36

Aaaahw dan heeft mijn paardje t maar slecht daar gaat snel snel een borstel overheen. Maar ze draagt dan ook geen deken. Dat is misschien het verschil.

Dounya

Re: Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:43

Euhm jaa ik vind het heerlijk rustgevend... inderdaad de rui is op het moment iets lastiger.. komen plukken haar vanaf hahah aan het eind van de rit ben ik bijna zelf gevuld met paardenhaar! hahah (ooit een leuk plaatje van tegengekomen, nooit weer gevonden... jammer)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:44

Ik vond het altijd heerlijk om een uitgebreide poets- of wasbeurt te geven. Nu scheelde het ook dat mijn leasepaard daar altijd enorm van stond te genieten.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:55

AlwaysH schreef:
@Felicity, resultaat als je poetst in de rui? Niet hier hoor :+

Het wordt uiteindelijk toch een zomervacht. Duurt wel heeeel lang maar je krijgt het toch dankzij het vele poetsen voor elkaar. :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:21

Bij mij is het zo dat als ik er tijd voor heb dat mijn paardje altijd een uitgebreide poetsbeurt krijgt, ik vind het leuk om te doen en het paard kan er ook wel van genieten (Als het niet al te lang duurt :') merk dat ze dan gewoon vervelend word). Maar helaas is het vaak zo dat ik druk ben met school en dan is het allemaal even gauw gauw..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:24

Als ik tijd heb dan kan ik ook echt tutten. Het is goed voor de vacht, en ook voor de spieren. Ik houdt van een schoon paard! Fijn tijdverdrijf als er niet gereden word...
Ben dan met mijn 34 jaar geen penny meisje meer, maar mijn paard staat altijd spik en span op stal!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:27

poetsen ik vond ( paard is met pensioen) echt niet leuk. Ik heb hypermobiele gewrichten en fybromilagie en kreeg altijd zo een last van mijn polsen.

wassen vond ik wel weer fijn en rustgevend. dus als het lekker weer was werdt ze 1a 2x per week gewassen. in de winter 1x per week uitgebreid poetsen en rest gewoon even snel

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:29

Hier ook, ben soms zolang bezig met poetsen, tutten en knuffelen dat ik geen tijd meer heb om te gaan rijden hihi :o

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:47

Ben altijd uren aan het poetsen!

Ik vind het ook altijd leuk als ze weer gaan verharen, kan ik heel lang mee bezig zijn haha :p
Nieuwe borstels kopen is ook echt m'n hobby hahah.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:51

Harley gisteren weer heerlijk gepoetst.

Hij begint donkerder te worden. Vooral op schouders en rug.
Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:04

mijn paardje verhaart al lang niet meer.
ze heeft hoogstens een weekje verhaard en nu heeft ze haar zomervacht al weer.
owh ja ze staat zonder deken in een uitloopstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:07

Ik vind het in de herfst en winter vaak niet zo lekker poetsen, maar nu is mijn paard ook vaak nat (uiteraard liever je hooi uit stal slepen om in de regen te gaan eten, dan gewoon droog te staan..) dus valt er dan weinig te poetsen. Nu met de wisseling van vacht vind ik het heerlijk om lekker te poetsen, omdat je haar ervan ziet genieten.

Zomers vind ik het soms heel lonend om haar echt geheel wit te krijgen en te toiletteren, dan heb ik ineens zo'n niet te onderdrukken neiging om de beentjes en staart te wassen, alles uit te pluizen, de plukken oorhaar die aan elkaar gesmotst zitten even weg te knippen, etc. Can't help myself, toch een beetje een show-arabieren-meisje soms :+

Gypsy schreef:
Ik vind poetsen saai. Vanwege een of andere vreemde speling van het lot heb ik wel twee schimmels.

_O- Zul je altijd zien dat het zo werkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:53

Zo af en toe heerlijk, maar ben geen elke dag poetser :o Afgeleerd omdat mijn merrie het niet altijd even fijn vind iedere dag, en omdat ze zonder jas buiten lopen jaarrond. Mijn pony vind ik momenteel verschrikkelijk om te poetsen, omdat die zo statisch als een gek ik :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:11

Ik, en 'gelukkig' heb ik een witte, daar is elke dag werk aan :D maar ik ben dan ook altijd zo blij als ik complimentjes krijg dat hij weer netjes wit is. Mijn paardje is dit weekend nog gewassen, en eens het beter weer is gebeurt dat toch vaak maandelijks :) gelukkig heb ik shampoo genoeg ^^!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:22

Ik vind het ook heerlijk. Ligt wel een beetje aan het paard natuurlijk. Een vroeger paard vond er niks aan, omdat ze lang stilstaan moeilijk vond. En een die continu staat rond te draaien, daar is voor mij niet veel ontspanning aan.

Huidige pony vindt het gelukkig wel prima, is een haflinger met een heeeeeele dikke staart die altijd vies is, "ideaal" dus :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:29

Meestal wel maar hier zit alles in wintervacht en als ze dan in de modder hebben gelegen krijg ik ze nooit zo mooi strak in de vacht als ik wil. Steekt alle kanten op. Je hebt dan niet echt eer van je werk. Dus dan is het wel minder. Kan niet wachten tot het beter weer wordt en ze weer eens een lekker douche te geven. Volgens mij vindt ze dat zelf ook best lekker omdat ik haar gewoon los neer zet en ze ook blijft staan.
Het enige wat ik niet graag doe is de staart uitkammen en wassen. Die is zo onwijs dik dat je er bijna niet doorheen komt. Helemaal nat maken en goed wassen is vrij lastig. Echt goed uitborstelen doe ik ook maar een keer of 3 per jaar. Normaal alleen de buitenkant fatsoeneren.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:48

Afbeelding

Ik heb ben nooit tevreden, al dat wit... altijd vlekken die je blijft zien :=

Gemma_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:10

Hier nog een poets fan :D
Kan echt uuuuuren bezig zijn met vlechten/wassen/poetsen/tutten, zeker als ik merk dat m'n verzorgpaard er zo van geniet :)
Ik vind ook dat m'n hele paardje schoon moet zijn voordat ik kan opzadelen haha anders voelt het gewoon niet goed ofzo? Idk _O- :')

Heb het wel alleen als ik merk dat het paard het ook leuk vind, zo niet ben ik ook binnen 5 minuutjes klaar met poetsen. Het moet wel leuk voor hun blijven :j

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:11

Nou, zwart is ook niet altijd handig. Ze staan nu 24/7 in de stal en wanneer ze willen kunnen ze zo de buitenbak inlopen... Wit zand op zwart is niet fijn en het blijft tussen de haren zitten, dus je houd zo'n waas.

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:16

Yes! Mijn verzorgpaard vind het ook heerlijk gelukkig, al is hij met vlechten niet zo geduldig :Y)