Hebben jullie moeite met je paard uit het land halen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soepkommetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:59

Ze komt wel maar vind het heel grappig om ineens haar kop om te draaien en weg te rennen. Vervolgens pak je haar weer en loopt ze gewoon mee. Met laden doet ze dit ook geregeld. Gelukkig rent ze niet weg maar staat ze even verderop te wachten. Ik geloof ook niet dat het gemeen is.

santos

Re: Hebben jullie moeite met je paard uit het land halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:49

ik heb niet alles gelezen, maar ik heb zo´n merrie die dus echt niet komt. De ruin van mijn man komt je altijd tegemoet, maar die van mij kun je echt niet zo pakken. Daar moet iets te eten aan te pas komen. En het ergste is nog, dat ik haar dus ook niet alleen mee naar voren kan nemen. Ze staakt aan alle kanten. Het is een geweldig beest, alles wat ik wil kan ik met haar, maar dit is haar negatieve kantje, helaas... :(

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 06:08

kel106 schreef:
Ik heb wel mijn problemen met mijn ruin uit het land halen,
Zeker nu het weideseizoen weer op de loer ligt en ik hem dus weer van het grote land moet gaan halen.
Meneer is erg slim om in een snoepje of iets te trappen en zodra je in de buurt bent laat hem snoepje zien en wil meneer pakken is het snoepje uit mijn hand en hij is alweer weg.
Iemand nog tips en of tricks?

Ja zie mijn openings video en de bijbehorende blog met uitleg. Wel in het Engels. ;) Maar heel leesbaar.

De truc is niet om hem 'om te kopen' of te 'lokken' met een beloning maar een brugsignaal ('click') te introduceren wat betekent 'DIT heb je goed gedaan' en nu komt je beloning er aan. Het verschil is dat je paard eerst wat moet doen, dan een click krijgt (wat de beloning aankondigt). De click versterkt het gedrag op dat moment, dus bijvoorbeeld naar je toe komen. Door de click wil je paard ook nog eens de beloning komen halen.

Kom eens lezen in dit topic, boordevol tips en tricks. [TVG] Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Iloscorp

Re: Hebben jullie moeite met je paard uit het land halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 07:25

Belonen wanneer het paard stil staat.

Vervolgens eerst even de tijd nemen om het paard over het hele lijf wat te aaien.

Daarna vanuit rust het halster om doen.

Er zijn ook wat trucjes om een stakend paard mee te laten lopen +:)+ kan heel simpel opgelost zijn.

Mijn paard komt overigens naar mij toe, en krijgt dan ook wat lekkers. Als hij niet vanuit zichzelf komt krijgt hij niks :+