Stalhouder betalen voor bijrijden pensionpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissDC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 01:33

Rocamor schreef:
Luz_ElenaE schreef:
Ja gebeurd vaker. Zo raar vind ik het niet. Bijrijder maakt gebruik van faciliteiten waar alle andere voor betalen. Dan mag zij ook betalen voor het gebruik er van. Ik zie het vaak langs komen. Daarbij staat het in het contract als het goed is en ben je er dus ook mee akkoord gegaan

Maar de eigenaar van dat paard betaalt toch ook al voor die faciliteiten? En ik ga ervan uit (jaja aanname, ik weet het) dat het niet om een tandempaard gaat of dat de bijrijder van 12 tot 1 rijdt en de eigenaar daarna van 3 tot 4 (bijvoorbeeld). Dus er is per dag al betaald voor de faciliteiten.

Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende gedachte van de stal. Op dit moment vind ik het een rare regeling, maar wellicht zie ik een zeer voor de hand liggende en goede reden over het hoofd

Idd, geen goede rede gekregen of gevonden.
Niks met verzekering te maken, nog met gebruik van faciliteiten want dat wordt inderdaad betaald door de huurder.
Een echt goede rede konden ze niet geven.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:49

Ik heb hetzelfde gehad ooit. Was manege met pension en als je niet lid was/werd dan mocht je bij wijze van bet paard niet eens uit de stal halen.

Reden was volgens mij gewoon dat ze geld nodig hadden :')

Werd gebracht als; je gebruikt de faciliteiten dus daar moet je voor betalen. Beetje krom naar mijn idee want de eigenaar betaald al. Het was niet zo dat paard in kwestie ineens 3x per dag gereden werd.

Pallatin

Re: Stalhouder betalen voor bijrijden pensionpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:39

Ik vind het een rare gang van zaken, maar als het in het contract staat kom je er denk ik niet onderuit...

Ik heb zelf als bijrijder gereden op een stal waar ik vijf euro bak huur moest betalen als ik les nam buiten de stal om van mijn eigen instructrice, dat vond ik wel begrijpelijk. Eerst betaalde ik dat ook keurig, maar na een poosje vroeg de staleigenaar er niet meer naar en leste ze zelf ook bij mijn instructrice :+

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:10

Ik moet er overigens wel bijzeggen dat ik voor dat geld ook wekelijks mee 'moest' rijden in de eigenaarsgroepsles.