Show jouw paarden-die-niet-op-gras-komen-verblijf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:50

marionblo schreef:
Wij hebben een "bewegingspension" aan huis. Was begonnen als pp, maar nu loopt het niet meer rond en zijn het meer paddocks aan elkaar verbonden dmv doorgangen etc.
De meeste paarden komen 's zomers elke dag een paar uur op het land. Maar we hebben een eczemer en een IR pony staan, die het beter doen zonder gras. Die blijven dan achter op het zand met een portie hooi. Ze kennen de procedure, is niets zieligs aan.

https://www.youtube.com/watch?v=wV74CUicnxU

Hoe heet de vos helemaal op het eind, die met de bles?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:10

ik heb een paddock/rijbak van 25 bij 45 m waar ze altijd overdag in staan , met stallen rechts en afdak aan het begin en dan nog een bosweitje van 30 are.

Zicht vanaf het huiskant.
Afbeelding

Afbeelding

Zicht vanaf de boswei kant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boswei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:11

marionblo schreef:
Dank voor de complimenten. Wij wonen in de Noordoostpolder.

weet ik maar vanuit lemmer is luttelgeest prima te doen

Als je nog meer ideeën op wilt doen, kijk ook eens op http://www.paddockparadijs.nl

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:22

SBravour schreef:

Dat is onze Puck.

DubbelFun

Re: Show jouw paarden-die-niet-op-gras-komen-verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:33

De breedte van de track is heel afhankelijk van de hoeveelheid paarden en hoe die met elkaar overweg kunnen.
Mijn track is 2,5/3 meter breed en ik heb er 2. Als ik er meer zou hebben én grote paarden dan is 6 meter het minimum om elkaar veilig te kunnen passeren.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:27

marionblo schreef:
SBravour schreef:

Dat is onze Puck.

Oke! Sorry, dacht er een andere pony van vroeger in te herkennen. Dankje!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 18:48

Bedankt voor alle ideeën etc, ik zal eens wat plaatjes gaan tekenen van wat mogelijk zou zijn :)
Mijn ouders hebben nu een stuk bouwgrond op het oog waar ze extra landbouwgrond ernaast kunnen bijkopen. Dus dan zou het wel iets groter kunnen!
En stiekem hoop ik dat er dan genoeg ruimte is dat ik dan iets van paardentherapie (mijn grote droom) daar op kan zetten, dat is toch niet zo handig op een pensionstal.. *droom droom*
Maarja langetermijnplanning, voordat het gekocht is en er een huis op staat zijn we zo 2 jaar verder.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:32

En hoe groot wordt dat een blijft het paard dan alleen staan?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:40

Uiteraard niet alleen, dat staat hij nu niet en zal ook nooit gebeuren. We hebben er speciaal een paardje bij gekocht toen hij van het gras af moest (zij kan wel onder een draadje door naar gras maar staat ook vaak genoeg uit zichzelf bij hem op de paddock).
Waarschijnlijk gaan ze 2000m2 bijkopen, dus totaal voor de paardjes zal het dan 2500 of 3000m2 worden.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 21:57

Nou de koop is rond! :D stukje bouwgrond van 2200m2 en 3000m2 landbouwgrond erachter. Het zal nog wel even duren voor het daadwerkelijk zover is dat er een paard kan staan of dat er uberhaupt een huis staat. Weet ook nog niet zeker hoe het allemaal gaat lopen met de paarden wel of niet daarheen doen. Ze staan nu praktisch aan huis (bij de buren) en worden super verzorgd. Heeft voordelen en nadelen om ze bij m'n ouders neer te zetten. Maar we zien wel hoe alles loopt :) sowieso is het niet groot genoeg om ze allemaal daarheen te doen.

Zoiets zal het dan gaan worden:
Afbeelding
Dat in de wei zijn zonnepanelen en een moestuin, dus dat stuk is niet voor de paarden.
Linkerdeel is op de landbouwgrond, rechterdeel zal binnen het bouwblok moeten vallen denk ik ivm schuilstal etc.

Hier moet het allemaal gaan gebeuren:
Afbeelding
Dat is van achteraf gezien het stukje landbouwgrond. En voor de bomen is nog dit stukje en daar komt het huis:
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 06:47

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:31

Leuk topic!! Ik geef hem even een schopje omhoog, zie graag meer van dit soort plekjes :)

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:13

Suus19, gaan jullie plannen nog door? :)

Ik heb een IR pony die beperkt gras krijgt en die voor de rest met zn maatje in een natuurlijke paddock leeft. Het is allemaal heel tof, behalve in het voorjaar wanneer alle sneeuw smelt, nu dus. Alles is water en modderig. Op deze momenten ben ik jaloers op iedereen met een mooie, droge, gedraineerde, schone, vlakke zandpaddock :D

De paddock van bovenaf

Afbeelding

Paddock vanaf de andere kant, hier kijk je onder de schuur door, dit is de schuilstal.

Afbeelding

Van onder het afdak naar het smalle deel

Afbeelding

De inloopstallen (deuren zijn altijd open) Ingang zit onder de doorloop van de schuur

Afbeelding

Een stuk uitloop naar boven, gras krijgt hier bijna geen kans om te groeien omdat dit stuk in principe altijd open is.
Links onderin zie je de schuur waar de paddock onderdoor gaat.

Afbeelding

Paddock in het voorjaar, om te janken

Afbeelding

LinGreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:46

Onze 3 mini's staan ook niet op gras. Zij staan 22/7 op zaagsel met een prachtige (afsluitbare) inloopstal met van die "slootjes" helemaal om de stal heen zodat de stal droog blijft als het hard regent. Iedere dag spuiten we de stal af, want vliegen zijn hier een zwaar probleem. Ze gaan 2 uurtjes per dag het gras op, anders worden ze te dik :P
We hebben een lastige aan ze, want ze hebben ook nog eens alle 3 een stof allergie, dus hooi kunnen ze ook niet goed verdragen. Maar naast nachtje geweekt hooi krijgen ze niks.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:08

Nog meer bokkers met leuke paardenplekjes?
Ik doe graag inspiratie op :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:03

Ik heb een mini-paddock sinds een paar maanden, staan mijn beide mini-shetten op. Mijn vader is nog bezig de schuilstal te vergroten. Ik gok hun loopruimte op iets van 10 bij 20 meter. De rest van hun land is zo'n 400 vierkante meter weiland, maar in de paddock kunnen ze ook goed genoeg racen. Ik zal als ik weer thuis ben even foto's maken voor het idee. Ik wil ooit ook nog eens een groot paddock paradise maken en volstoppen met shetjes :+

Ik heb hier al twee, huidige schuilstal:
Afbeelding

En van een afstandje de hele paddock (met hun favoriete bezigheid :z )
Afbeelding

Bij de tweede foto sta ik in hun tweede grasland en zit er dus 1 stuk grasland bij op. Middenin de schuilstal hangt een hooinet en half buiten de schuilstal nog 1. Zo kunnen ze altijd eten, ze hebben nooit ruzie om hun hooi, alleen om hun muesli. En als ze al ruzie erom maken, kan Jorie altijd van buitenaf nog hooi eten.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 21:45

jenn0dv schreef:
Suus19, gaan jullie plannen nog door? :)

Ik heb een IR pony die beperkt gras krijgt en die voor de rest met zn maatje in een natuurlijke paddock leeft. Het is allemaal heel tof, behalve in het voorjaar wanneer alle sneeuw smelt, nu dus. Alles is water en modderig. Op deze momenten ben ik jaloers op iedereen met een mooie, droge, gedraineerde, schone, vlakke zandpaddock :D

De paddock van bovenaf

[ Afbeelding ]

Paddock vanaf de andere kant, hier kijk je onder de schuur door, dit is de schuilstal.

[ Afbeelding ]

Van onder het afdak naar het smalle deel

[ Afbeelding ]

De inloopstallen (deuren zijn altijd open) Ingang zit onder de doorloop van de schuur

[ Afbeelding ]

Een stuk uitloop naar boven, gras krijgt hier bijna geen kans om te groeien omdat dit stuk in principe altijd open is.
Links onderin zie je de schuur waar de paddock onderdoor gaat.

[ Afbeelding ]

Paddock in het voorjaar, om te janken

[ Afbeelding ]

Sorry ik zie nu dit topic pas weer..
Ziet er heel gaaf uit! Ze zullen wel een redelijke afstand afleggen op een dag of niet? En dan met klimmen erbij, worden ze mooi behendig van. Geen blessures en valpartijen als het glad is?
Heb je ook zomer foto's?

Het is nog steeds niet duidelijk of het allemaal nog wel doorgaat helaas.
De hele koop was rond en toen bleek er een meetfout te zijn en is ook nog een stuk aan de buren verkocht. Wat zowel de makelaar als de buren even niet verteld hadden. Waardoor het bouwblok veel kleiner is dan wat afgesproken was en waar de bouwtekeningen voor het huis al voor gemaakt zijn.
Flink gedoe dus, en de verkopende partij schiet ook niet echt op met oplossingen verzinnen.

Mijn ouders zijn inmiddels ook verder aan het kijken, maar ze hebben nogal een eisenpakket, dus dat wordt lastig. De landbouwgrond was niet een van hun grootste prioriteiten, dus de kans is klein dat dat er bij iets anders ook bij zit.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:03

Fennadev schreef:
Ik heb een mini-paddock sinds een paar maanden, staan mijn beide mini-shetten op. Mijn vader is nog bezig de schuilstal te vergroten. Ik gok hun loopruimte op iets van 10 bij 20 meter. De rest van hun land is zo'n 400 vierkante meter weiland, maar in de paddock kunnen ze ook goed genoeg racen. Ik zal als ik weer thuis ben even foto's maken voor het idee. Ik wil ooit ook nog eens een groot paddock paradise maken en volstoppen met shetjes :+

Ik heb hier al twee, huidige schuilstal:
[ [url=m/icdcVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van een afstandje de hele paddock (met hun favoriete bezigheid :z )
[ [url=m/ZxuC5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij de tweede foto sta ik in hun tweede grasland en zit er dus 1 stuk grasland bij op. Middenin de schuilstal hangt een hooinet en half buiten de schuilstal nog 1. Zo kunnen ze altijd eten, ze hebben nooit ruzie om hun hooi, alleen om hun muesli. En als ze al ruzie erom maken, kan Jorie altijd van buitenaf nog hooi eten.

Leuk plekje! Niet zo groot, maar wel functioneel. Je hebt alles wat ze nodig hebben. Heb je ze aan huis?
Maar ze komen dus wel op het gras?

Mijn huidige plekje komt ook op zoiets neer, alleen iets groter. Een paddock van 20x20 en een weilandje eraan vast van 20x60 ongeveer. De welsh komt dus nooit op het gras, de mini kan onder een draadje door naar de wei. Momenteel is er alleen veel te veel gras, dus is haar poortje dicht.
Er staat een schuilstal midden op de paddock. Deze is 6m2 en met een kleine opening, dus niet helemaal ideaal. Maar ze zijn eraan gewend en sinds kort liggen ze er zelfs samen in. Hooinet hangt buiten de stal, op een verhard stukje zodat het geen modder wordt en ze minder zand binnen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:07

Mijn Shetlanders staan 24/7 in een paddock met gedeelte zand en gedeelte steen. De paddock zit aan een stal die gebouwd is tegen een oude schuur van meer dan 200 jaar oud.
Ze kunnen ten alle tijden zelf de stal in en uit lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Voor mijn opa met Cushing ideaal.
Deze plek hoort bij de familie waarvan de zoon en zijn vrouw, de pensionstal aan de overkant van runnen. Ik hoor gewoon bij de pensionstal.
Ik heb mijn spullen daar liggen en maak dus ook gewoon gebruik van alle faciliteiten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:29

@_suus19_ Ja, die van mij hebben een beetje gras (dat nu op is). In mijn eigen vakantie komen ze daar namelijk tweeënhalve week permanent op nadat dit van te voren is opgebouwd. Dus het gras is nu wel op, in 1 wei zit sinds dit voorjaar speciaal fructaanarm gras en de ander is koeiengras.

Ik heb ze inderdaad lekker achter ons eigen huis staan anders had ik als studente nooit paardjes kunnen hebben. Ik woon nog bij mijn ouders.